جستجو

فیلم کوتاه «چپ‌دست» به نویسندگی و کارگردانی نسرین محمدپور باحضور در بیست‌و‌چهارمین دوره جشنواره فیلم زنان سئول، برنده جایزه NBP شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم کوتاه «چپ‌دست» به نویسندگی و کارگردانی نسرین محمدپور و تهیه‌کنندگی فریبا عرب و با مشارکت کمپانی CHOSEN IMAGE به بخش رقابتی جوایز آسیایی بیست‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم زنان سئول راه یافت.
در بخش رقابت آسیایی این جشنواره که سه جایزه دارد، نسرین محمدپور برای فیلم کوتاه «چپ‌دست» جایزه NBP را که توسط 5 داور تعیین می‌شود، از آن خود کرد؛ این جایزه توسط یک شرکت هنری به فیلم برگزیده تعلق می‌گیرد.

در خلاصه داستان فیلم کوتاه «چپ‌دست» که در 15 دقیقه‌ تولید شده، آمده است: «مریم تصمیمی بزرگ در سر دارد و قصد دارد کاری انجام دهد و خود را برای این کار آماده می‌کند، اما…»بیست‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم زنان سئول ۲۵ آگوست تا اول سپتامبر 2022 مصادف با سوم شهریور تا 10 شهریور در سئول برگزار شد و «چپ دست» در این دوره در بخش فیلم‌های کوتاه با 19 فیلم کوتاه دیگر رقابت کرد.

 

جشنواره بین‌المللی فیلم زنان سئول یکی از بزرگترین و معتبرترین جشنواره‌های فیلم زنان در سطح بین‌المللی محسوب می‌شود که آثار فیلم‌سازان زن را از سراسر دنیا در بخش‌های رقابتی و غیررقابتی به نمایش می‌گذارد.

این جشنواره یک رویداد منحصر به فرد است که هر سال، اواخر تابستان در شهر سئول پایتخت کره جنوبی برگزار می‌شود. بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم زنان سئول با هدف کشف و نمایش فیلم‌های ساخته شده توسط زنان و درباره زنان، از فیلم‌سازان زن حمایت می‌کند. این جشنواره به پیشرفت ارزش‌های مثبت زنان کمک می‌کند و در ایجاد یک شبکه ارتباطی بین کشورهای آسیایی و بقیه کشورها نقشی اساسی ایفا می‌کند. جشنواره فیلم زنان سئول به وسیله کشف و حمایت زنان در صنعت فیلم، راه‌هایی را برای ارتقا و نمایش فیلم‌های زنان کره‌ای برای خارج از مرز‌های کره نیز فراهم می‌کند.

یاسمن نصیری، رهام اسدی، سهیل رضایی، لیلا دلیر، رضا موسی زاده گلستانی، علی جوان، ناصر شجاعی‌فر، رضا لیودانی، رحیم اسدی، شهرزاد خوشخو، مصطفی رضایی، مسعود خانزاده، تکتم محمدی و محمدامین مجدی، بازیگران این فیلم کوتاه پر بازیگر هستند.

 

تجربه اقتباس «صوراحیل» در اولین ...
«آنارشی» ایرانی چگونه به «کن» رس...
حضور «انجمن» در نمایشگاه کتاب تن...
سهم انجمن سینمای جوانان ایران از...
کارگاه بین‌المللی «فیلمسازی واقع...
۴ فیلم‌کوتاه در موضوع حجاب ساخته شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *