جستجو
مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران:

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با تاکید بر توجه ویژه به تولیدات استانی در سال جدید گفت: سال گذشته ۱۵ اثر در حوزه جمعیت و فرزندآوری و ۴ اثر در حوزه حجاب و عفاف ساخته شد، این روند در تولیدات سال ۱۴۰۳ هم دنبال و بودجه تولید استان‌ها نیز به‌زودی اعلام می‌شود.

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به‌نقل از ایرنا، مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار این خبرگزاری درباره تولید فیلم‌های کوتاه در سال جدید با اشاره به افزایش سقف بودجه حمایت انجمن سینمای جوانان ایران در سال ۱۴۰۳، گفت: با توجه به اینکه هزینه‌های تولید فیلم بسیار بیشتر از نرخ تورم در کشور رشد کرده است، ما تلاش کردیم با افزایش بودجه حمایت انجمن در سطوح ۲۵ میلیون برای فیلم اولی‌ها، تا سقف ۱۲۵ میلیون برای فیلم‌های نیمه‌حرفه‌ای و تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان فیلم‌های حرفه‌ای، رشد هزینه حمایت را لحاظ کنیم تا فیلم‌سازان بتوانند فیلم‌های خود را بسازند.

وی افزود: مانند سال گذشته اولویت‌های مضمونی انجمن نیز ابلاغ شده است که ما در این موضوعات حمایت‌مان سرعت و توجه بیشتری نیز خواهد داشت. اتفاقی که در دو سال گذشته نیز افتاده است.

 

ورود آثار تولید ۱۴۰۲ به چرخه عرضه سینمای کوتاه

آذرپندار با اشاره به طراحی‌های مختلف حمایتی برای فیلم‌سازان شهرستانی در فیلم کوتاه افزود: یکی از تصمیماتی که سال گذشته در شورای تولید انجمن گرفته شد و به دفاتر انجمن کمک کرد این بود که اگر در اولویت‌های مضمونی جمعیت و فرزندآوری، دفاع مقدس، پیشرفت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، عفاف و حجاب، محور مقاومت و کودکان غزه و فلسطین، فیلمی در شوراهای تولید استانی مصوب شود، بودجه آن فیلم‌ها مازاد بر سهم آن دفاتر از شورای عالی تولید داده می‌شود و دفاتر می‌توانند فیلم‌های بیشتری را برای فیلمسازان شهرستان خود مصوب کنند.

وی در این‌باره عنوان کرد: این مشوق‌ها و البته هدایت‌های مجموعه انجمن سینمای جوانان ایران در این زمینه موثر بوده و در سال گذشته بیش از ۱۵ اثر در حوزه جمعیت و فرزندآوری و ۴ اثر در حوزه حجاب و عفاف ساخته شده است که امسال به چرخه عرضه سینمای کوتاه افزوده می شود و این روند در تولیدات سال ۱۴۰۳ نیز دنبال می‌شود.

یادداشت جواد میرهاشمی در باب جای...
دومین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ا...
داستان، سینمای کوتاه و یک بازخوا...
مهرزاد دانش مهمان دهمین «پاتوق ف...
آنچه به‌ندرت به فیلمسازان آموزش ...
با «کتاب» دلم برای فیلمسازی قرص ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *