جستجو
در نشستی با حضور کارگردان فیلم؛

فیلم کوتاه «صوراحیل» یکی از آثار اقتباسی است که سال گذشته در بخش «کتاب و سینما» در جشنواره فیلم‌کوتاه تهران روی پرده رفت و امروز نشست نقدوبررسی آن در نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، انجمن سینمای جوانان ایران با همکاری خانه کتاب در خلال برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، به بررسی فیلم های اقتباسی می پردازد.

در اولین جلسه فیلم کوتاه «صوراحیل» به کارگردانی اسماعیل عظیمی و با مجری- کارشناسی سعید هاشم زاده در کوشک کتاب بررسی شد.

در ابتدای این نشست عظیمی بیان کرد: مهدی شریفی نویسنده کتاب «صوراحیل» دوست من است و با توجه به اینکه از دوستانم خواسته بودم تا آن دسته از آثارشان را که قابلیت اقتباس سینمایی دارند به من معرفی کنند در نهایت به کتاب مهدی شریفی رسیدیم و تصمیم گرفتیم «صوراحیل» را بر اساس آن بسازیم.

وی با بیان اینکه فیلم کوتاه «صوراحیل» در برگیرنده این پیام است که مرگ هر کسی می‌تواند ما را به یاد مرگ بیندازد، به یاد مرگ بودن به معنای ناامیدی نیست و امیدواری را به دنبال می‌آورد، مطرح کرد: نویسنده کتابی که از آن اقتباس کرده بودم پس از تماشای «صوراحیل» به من گفت فیلم جلوتر از آن چیزی بود که من فکر می کردم.

این کارگردان ضمن تاکید بر اینکه اقتباس کار بسیار مشکلی است، توضیح داد: از ابتدا هم بر این موضوع واقف بودم که ساخت «صوراحیل» کار سختی است اما علاقه‌مند به تولیدش بودم و دوست داشتم این فضا را تجربه کنم. با این خال به نظرم فضای سینمای کشور فضایی باز برای تولید فیلم‌های اقتباسی است و فکر می‌کنم که انجمن سینمای جوانان ایران باید دوره‌های آموزشی تولید فیلم‌های اقتباسی را برگزار کند.

انجمن سینمای جوانان ایران در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران، در قالب نشست نقدوبررسی فیلم‌های اقتباسی، به اهمیت ارتباط کتاب و سینما خواهد پرداخت.

نخستین رویداد ملی عکس لاهیجان با...
یادداشت جواد میرهاشمی در باب جای...
دومین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ا...
داستان، سینمای کوتاه و یک بازخوا...
مهرزاد دانش مهمان دهمین «پاتوق ف...
آنچه به‌ندرت به فیلمسازان آموزش ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *