جستجو
فاطمه سادات جوادی مطرح کرد:

فاطمه سادات جوادی کارگردان فیلم کوتاه «سردست» بیان کرد که جشنواره های موضوعی دورهمی و فرصتی مناسب برای دیدن آثاری است که شاید کمتر دیده می شوند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فاطمه سادات جوادی کارگردان فیلم کوتاه «سردست» که در چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داشت، در نهمین جشنواره ملی «نماز و نیایش» نیز شرکت کرده است.

فاطمه سادات جوادی درباره شکل گیری ایده این فیلم توضیح داد: ایده فیلم کوتاه «سردست» مثل اکثر ایده‌ها که فیلمساز تصویری می‌بیند و جرقه‌ای زده می‌شود و روزها و مدت‌ها به آن فکر می‌کند، نبود. ما پارسال با مدیر خانه فیلم خانواده عقیق آقای سلطانی تصمیم گرفتیم حتما یک فیلم برای امام حسین تولید کنیم. به همین دلیل با بچه‌های عقیق کارگاهی تشکیل دادیم که آقای مهدی شریفی منتور این کارگاه بودند و طی چند جلسه به چند ایده یک خطی رسیدیم و و آن‌ها را در جلسات بارش فکری بعد از کارگاه ادامه دادیم و ایده «سردست» از دل این جلسات بارش فکری بیرون آمد که همه این پروسه طی چند روز فشرده انجام شد.

کارگردان «سردست» در ادامه درباره داستان این فیلم کوتاه مطرح کرد: فیلم «سردست» درباره حاج حبیب، آشپز با تجربه هیئتی است که متوجه می‌شود برای غذای نذری ظهر عاشورای هیئت مشکلی پیش آمده است و اکنون تصمیم حاج حبیب است که مهم است. تمام تلاش ما در فیلم این بود که داستان درست روایت شود و بتوانیم موقعیتی دراماتیک خلق کنیم و بدون شعار دادن چالش حاج حبیب را با آموزه‌های مکتب امام حسین حل کنیم.

او افزود: فیلم کوتاه «سردست» ۷ دقیقه است که به تهیه کنندگی علی اصغر سلطانی‌نژاد و اسماعیل عظیمی و نوشته عبدالحسین عبدی و فاطمه سادات جوادی از تولیدات خانه فیلم عقیق در سال ۱۴۰۱ و در شهر قم تولید شد.

جوادی درباره حضور خود در جشنواره «نماز و نیایش» توضیح داد: جشنواره «نماز و نیایش» همانطور که از اسم آن هم پیدا است، جشنواره ای با رویکرد دینی است. درست است که فیلم «سردست» به طور مستقیم به موضوع نماز و نیایش خداوند اشاره نمی کند ولی شاید بتوان ‌گفت تصمیمی که حاج حبیب شخصیت اصلی فیلم می گیرد، جلوه دینداری این آدم و اثرات عبادتش است.

کارگردان «سردست» در پایان درباره اهمیت چنین جشنواره های موضوعی بیان کرد: جشنواره های موضوعی دورهمی و فرصتی مناسب برای دیدن آثاری است که شاید کمتر دیده می شوند، ولی ای کاش فیلمسازانی که دغدغه دینی دارند، سختگیری بیشتری روی کیفیت آثار خود چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ نوع پرداخت به موضوع داشته باشند. پرداختن به موضوعات دینی به جهت اینکه حساسیت بیشتری روی آن ها وجود دارد، باید خیلی دقیق تر، حساب شده تر و‌ تمیزتر صورت بگیرد.

عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از تهیه‌کننده: اسماعیل عظیمی، علی اصغر سلطانی‌نژاد، کارگردان: فاطمه‌ سادات جوادی، نویسندگان: عبدالحسین عبدی، فاطمه‌ سادات جوادی، مشاور پروژه: علی‌اصغر سلطانی‌نژاد، مشاور کارگردان: اسماعیل عظیمی، مدیر تولید و برنامه‌ریز: مسعود محمدیان، عکاس: عبدالحسین عبدی، تصویر: جلال رحیمی، صدا: صادق مشهدی، تدوین و اصلاح‌ رنگ: سید جواد موسوی، صداگذار: صادق محمدپور، صحنه: امیر اجلی، گریم: میلاد قره‌داغی، بازیگران: سید عباس حسینی، احمد شریفی‌فرد، سبحان شجاعی، سید محسن افضلی، جانشین تولید: شهرام اجلی، منشی صحنه: حسین محلوجیان، مسئول هنروران: مصطفی کاظم‌لو، دستیار کارگردان: محمد‌مهدی قاسمی، دستیاران تصویر: محمدمهدی هاشم‌نژاد، اکبر زندیه، مصطفی محمدی، دستیار صدا: ابوالفضل کوچکی، دستیار صحنه: امیرحسین نبی‌گل، پشتیبانی فنی: استودیو دید، تهیه شده در خانواده عقیق.

تجربه اقتباس «صوراحیل» در اولین ...
«آنارشی» ایرانی چگونه به «کن» رس...
حضور «انجمن» در نمایشگاه کتاب تن...
سهم انجمن سینمای جوانان ایران از...
کارگاه بین‌المللی «فیلمسازی واقع...
۴ فیلم‌کوتاه در موضوع حجاب ساخته شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *