جستجو
محمدرضا مرادی کارگردان فیلم کوتاه داستانی «افسانه کوه ننوک»:

محمدرضا مرادی کارگردان فیلم «افسانه کوه ننوک» از آثار داستانی راه‌یافته به بخش مسابقه سینمای ایران چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران بیان کرد: تطبیق یک افسانه ژاپنی با فرهنگ ایرانی در این فیلم کاری به شدت سخت بود.

به گزارش ستاد خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، محمدرضا مرادی کارگردان فیلم «افسانه کوه ننوک» از آثار حاضر در بخش داستانی چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران درباره ساخت این فیلم گفت: زمانی که فیلم «دوال پا» را ساختم، به ساخت فیلم‌هایی با تم هزار و یک شب علاقه‌مند شدم و تحت تاثیر این داستان‌ها قرار داشتم. در همین دوران بود که به افسانه اوباسوته یا رهاسازی پیرزن که از دل یک افسانه ژاپنی بیرون آمده است، برخوردم. این افسانه از عملی که در گذشته‌های دور توسط مردم ژاپن انجام می‌شده، سینه به سینه نقل شده است. در این افسانه در زمان قحطی سال‌های گذشته ژاپن پیرزنان را به کوهی می‌بردند تا در اثر گرمازدگی جان خود را از دست بدهند.
مرادی ادامه داد: از این افسانه فیلم‌هایی توسط دو کارگردان بزرگ ژاپنی ساخته شده و من با توجه به این که این افسانه را دوست داشتم، به سمت ساخت فیلمی با این موضوع آمدم. هرچند می‌دانستم مشکلات فراوانی در ادامه مسیر دارم، چرا که تطبیق این افسانه با فرهنگ ایرانی کاری به شدت سخت بود.
کارگردان «افسانه کوه ننوک» تصریح کرد: در نگارش و بازنویسی‌های متعدد به این نتیجه رسیدیم که ما ایده اصلی را تغییر دهیم و فیلم را با محوریت نجات پیرزن قصه بسازیم و در نهایت به اتفاق همسرم گلسا غفاری که بازنویسی کار را انجام می‌دادیم به این جمع بندی رسیدیم که قصه را با برخورد یک شهاب‌سنگ به رودخانه آغاز کنیم و با توجه به این که من همیشه در فیلم‌هایم به سمت قصه‌هایی با محوریت پدر و مادر می‌روم در این فیلم هم این اتفاق را رقم زدم.
این کارگردان عنوان کرد: این فیلم آخرین ساخته من در حوزه فیلم کوتاه خواهد بود و با این فیلم چهارمین حضور خود را در جشنواره فیلم کوتاه تهران تجربه می‌کنم و در حال حاضر نیز در حال نگارش فیلم‌نامه بلند هستم تا بتوانم اولین فیلم بلند خود را کلید بزنم.
محمدرضا مرادی توانست در سی‌ونهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران توانست اعتبارنامه ساخت اولین فیلم بلند خود را از بنیاد سینمایی فارابی دریافت کند.
چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ به دبیری مهدی آذرپندار برگزار می‌شود.

میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطا...
فیلم‌نامه برگزیده جشنواره فیلم‌ک...
از برگزاری جشنواره فیلم وعکس ژیا...
رویداد ملی عکس لاهیجان
شرایط فیلم‌سازی در استان رکورددا...
اردوی یکروزه فیلم‌سازی ارگ تاریخ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *