جستجو
حمایت انجمن سینمای جوانان از «وفادار»؛

حسن نقاشی نویسنده فیلم‌نامه اقتباسی «وفادار»، برگزیده بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، ساخت مستندی کوتاه بر پایه این فیلم‌نامه را آغاز کرده است.

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مستند کوتاه «وفادار» با فیلم‌نامه‌ای از حسن نقاشی و با مشارکت انجمن سینمای جوانان ایران و خانه کتاب و ادبیات ایران در مرحله ساخت قرار گرفته است.
این فیلم‌نامه سال گذشته و در بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران توانست جایزه اول فیلم‌نامه اقتباسی را از آن خود کند.

بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، با رقابت 24 فیلم‌نامه اقتباسی برگزار شد و هفت فیلم‌نامۀ اقتباسی توانستند به‌عنوان نامزد دریافت جایزه معرفی شوند. فیلم‌نامه‌های «سیاه» نوشته مرضیه کمال‌وندی و مصطفی داوطلب و «وفادار» به قلم حسن نقاشی، جوایز اصلی این بخش را از آن خود کردند.

مستند «وفادار»، به زندگی و تلاش کیومرث وفادار، مورخ و کاتب یزدی می‌پردازد که مشاهدات خود را از ایام مشروطه و بعد از آن نوشت، اما هرگز فرصت پیدا نکرد تا کتاب خود را به چاپ برساند؛ بعد از یک‌صد سال، دست‌نوشته‌های او یافته و جمع آوری می‌شود تا تاریخ از نگاه او بازگو شود.

 


حسن نقاشی به‌عنوان یادداشت کوتاهی برای معرفی این مستند کوتاه، به شعری از حکیم فردوسی بسنده کرده است؛
«جوان بود و از گوهر پهلوان، خردمند و بیدار و روشن‌روان
سراسر جهان پیش او خوار بود، جوانمرد بود و وفادار بود»

فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، به‌زودی منتشر خواهد شد.

 

 

فکر می‌کردم اقتباس آسان است تا و...
ترکیبی از فانتزی، درام و کمدی در...
«سینمای کوتاه» و مسئله‌ای که نبا...
کارگاه «فیلمسازی واقعیت مجازی تع...
عصاره تجربه‌های سعید عقیقی در یک...
دیدن «سینما» با «عینک» متفاوت/ ت...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *