جستجو
«سفیدپوش» در برنامه «سینما جوان»؛

نوزدهمین قسمت از برنامه تلویزیونی «سینماجوان» با نمایش و بررسی فیلم کوتاه «سفیدپوش» از شبکه مستند پخش می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، نوزدهمین قسمت از برنامه تلویزیونی «سینماجوان» شنبه 13 آبان ماه با پخش فیلم کوتاه «سفیدپوش» روانه شبکه مستند می‌شود. سینماجوان با محوریت پخش، تحلیل و بررسی فیلم‌های کوتاه سینمای ایران و با نگاهی آموزش محور به این مدیوم از سینما، به صورت مشترک توسط انجمن سینمای جوانان ایران و شبکه مستند سیما تولید شده است.
نمایش فیلم کوتاه «سفیدپوش» به کارگردانی رضا فهیمی، بخش اصلی برنامه این هفته سینماجوان است و نازنین چیت‌ساز مجری برنامه در گفت‌وگو با کارگردان این فیلم کوتاه درباره تجربیات او برای ساخت این اثر سخن می‌گوید. در میز نقد و تحلیل برنامه نیز، عطا مجابی در گفت‌و‌گو با رامتین شهبازی به نقد و بررسی این اثر کوتاه می‌پردازند.
فیلم کوتاه «سفیدپوش» براساس قصه «نعلبکی پنیر» اثر محمد صالح‌علا نوشته است. این فیلم روایتگر داستان پیرزنی است که قالب پنیری را که خود درست کرده، به احمد پسربچه ده‌ساله می‌دهد تا او پنیر و پیغام پیرزن را به پدرش برساند.
امیرعلی رزاقی، محمدعرفان صادقی، بهزاد دورانی، سید محمدرضا حسینی کرمانی، فاطمه رادمنش، فرزانه ابوالهادی، احمد دهقان رحیمی، ربابه حسن شاهی، الهام فاتحی، ریبوار ویسی و سودا ویسی گروه بازیگران فیلم «سفیدپوش» را تشکیل می‌دهند.
این فیلم کوتاه موفق به دریافت تندیس بهترین فیلم از پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه سلیمانیه عراق شد و همچنین در بیست‌وششمین جشنواره‌ «کانبرا استرالیا» نیز تندیس بهترین فیلم را از آن خود کرده بود. سفیدپوش به‌عنوان نماینده سینمای کوتاه ایران در اسکار ۲۰۲۲ نیز معرفی شد.
در بخش دیگری از قسمت نوزدهم «سینماجوان»، سیدحسن حسینی با جدیدترین شماره از پرونده «ژانرهای سینمایی» مقابل دوربین حاضر شده و بخش نهم از پرونده خود درخصوص ژانر جنایی را مورد بررسی قرار می‌دهد.
برنامه «سینماجوان» به تهیه‌کنندگی فاطمه بوربور و اصغر احمدپور شنبه‌ها ساعت ۲۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود و بازپخش آن یکشنبه ساعت ۰۰:۰۰ و ۱۰ صبح است.

فیلم‌نامه برگزیده جشنواره فیلم‌ک...
از برگزاری جشنواره فیلم وعکس ژیا...
رویداد ملی عکس لاهیجان
شرایط فیلم‌سازی در استان رکورددا...
اردوی یکروزه فیلم‌سازی ارگ تاریخ...
از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *