جستجو
کارگردان فیلم کوتاه داستانی «خلا»

کارگردان فیلم کوتاه داستانی «خلا»؛ از آثار حاضر در شصت و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان مشگین شهر-ساوالان بیان کرد: «خلا» معضل قاچاق را به زبانی هنری و نه نظامی و با برخورد سلبی مطرح می‌کند.

اکبر فکری شندی کارگردان فیلم کوتاه داستانی «خلا» از ارومیه که در شصت و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان مشگین شهر-ساوالان شرکت دارد، درباره این اثر و دغدغه‌اش از ساخت آن گفت: شغل من مرزبانی است و در این فیلم می‌خواستم یکی از چالش‌های جامعه و معضل قاچاق را با نگاهی متفاوت مطرح کنم.

وی افزود: این فیلم بدون برخورد سلبی و مرسوم جامعه که قاچاق را صرفا امری مذموم می‌بیند، با دیدی هنری تاثیر سو قاچاق را بر نسل آینده نشان می‌دهد. همچنین این فیلم دیالوگ محور نیست و با زبان تصویر و المان‌ها صحبت می‌کند.

فکری که اولین تجربه فیلمسازی‌اش را پشت سر گذاشته است، درباره داستان فیلم «خلا» توضیح داد: این اثر داستان دختری است که قلکش را می شکند و با پول آن نهالی را خریداری می‌کند که بسیار به آن علاقه دارد، به قدری با نهال ارتباط می‌گیرد که حتی برگ های درخت را لاک می‌زند تا زیایش کند!یک روز پدر موقع برگشت به خانه کوله‌ای را تحویل می‌گیرد و شب وقتی پدر کوله‌اش را با عجله می‌بندد و می‌خواهد برای کولبری برود، با جای خالی نهال رو به رو می‌شود و بعد در فیلم می‌بینیم که نهال به آن کوله متصل است و دارد همراه با پدر از مرز خارج می‌شود. ژانر این کار درام است و پیش از این در جشنواره‌ای در انگلستان شرکت داشت.

فکری خاطر نشان کرد: «خلا» فیلمی بود که ایده‌اش حین انجام وظیفه مرزبانی به ذهنم رسید و پرورش یافت و می خواستم با زبان هنری و نه نظامی حرف درباره موضوع قاچاق صحبت کنم. البته خودم نیز عضو انجمن سینمای جوانان ایران هستم.

وی درباره اهمیت برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای گفت: به نظرم در جشنواره‌های منطقه‌ای انجمن سینمای جوانان ایران دیدارهای فیلمسازان مهم است و کسب امتیاز و رتبه در‌اولویت‌هاس بعدی است.

شصت و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان مشگین شهر-ساوالان ۲ تا ۵ بهمن ۱۴۰۲ در شهر مشگین شهر اردبیل و به دبیری امیر رجبی برگزار می‌شود.

میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطا...
فیلم‌نامه برگزیده جشنواره فیلم‌ک...
از برگزاری جشنواره فیلم وعکس ژیا...
رویداد ملی عکس لاهیجان
شرایط فیلم‌سازی در استان رکورددا...
اردوی یکروزه فیلم‌سازی ارگ تاریخ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *