جستجو

سیدوحید حسینی نامی دبیر نشست‌های نقد و بررسی‌ ایسفا در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران عنوان کرد: این روزها گریزی از آنلاین بودن نیست و بسیاری از جلسات این جشنواره در حد ورکشاپ برگزار شد و جنبه آموزشی داشت.

به گزارش سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از خبرگزاری مهر، سیدوحید حسینی نامی دبیر نشست‌های نقد و بررسی‌ ایسفا درباره این نشست‌ها گفت: انجمن فیلم کوتاه ایران (ایسفا) هر ساله مجری برگزاری جلسات نقد و بررسی‌ جشنواره فیلم کوتاه تهران است. امسال هم طبق سنت هر ساله این اتفاق رخ داد اما تفاوتی در شکل برگزاری وجود داشت که این موضوع ناشی از شرایط موجود است، این جلسات به صورت آنلاین برگزار شد و برای آن پخش زنده داشتیم.

وی افزود: تلاش زیادی برای این بخش شد زیرا سعی کردیم از منتقدان برجسته و سینماگران صاحب‌نام فیلم کوتاه از هر سه نسل دعوت کنیم. فکر می‌کنم همین شکل برگزاری باعث شد به سمتی برویم که بحث‌ها کاربردی شود. اینچنین نبود که صرفا بخواهیم فیلم‌ها را تحلیل کنیم زیرا نه وقت آن بود نه فضای درستی برای این اتفاق فراهم. ضمن اینکه رسانه‌های مکتوب در مناسبت‌های دیگر این کار را انجام می‌دهند.

حسینی نامی عنوان کرد: از آنجایی که در این رویداد اغلب آثار اولین نمایش‌شان را تجربه می‌کردند، سعی کردیم بحث‌هایی را پیش بکشیم که مخاطبان علاقه‌مند به سینمای کوتاه از هر نقطه‌ای بتوانند از این جلسات بهره ببرند کمااینکه چند جلسه ما در حد یک ورکشاپ برگزار شد. بعد از تماشای فیلم‌ها بلافاصله درباره آثار صحبت می‌کردیم. این موضوع هم برای ما و هم برای منتقدان و مخاطبان جالب بود. همچنین تعدادی از منتقدان که برای رسانه های مطرح خارجی مطلب می‌نویسند، در این دوره از جشنواره ما را همراهی کردند.

کارگردان «کل به جزء» بیان کرد: وقتی پای صنف به فیلم کوتاه باز می‌شود، صنف موضوع را جدی می‌گیرد از آنجایی که فیلم کوتاه برای ایسفا اهمیت زیادی دارد این برنامه را به طور جدی پیگیری کرد، سعی کردیم نشست‌ها از استاندارد بالایی برخوردار باشد اما به دلیل این که سال اولی بود که این نحوه برگزاری را تجربه می‌کردیم خطاهایی هم داشتیم در مجموع یک تجربه ارزنده و پایه‌ریزی یک شکل برگزاری رخ داد که می‌تواند برای آینده مفید باشد.
وی در پایان گفت: به نظرم دیگر جشنواره‌ها از بحث آنلاین بودن گریزی ندارند. به زعم من این بخش لاینفک جشنواره‌های داخلی و خارجی در شرایط فعلی و حتی آتی خواهد بود چون در کنار معایب خود محاسن زیادی دارد، تماشای فیلم‌ها به شکل حضوری مطلوب است اما برگزاری برنامه‌های جنبی مثل جلسات نقد و بررسی و گفتگوها می‌تواند به شکل آنلاین هم باشد.

سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران به دبیری سید صادق موسوی امروز ششم بهمن با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.

حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...
ابوالفضل سروش‌مهر سرپرست انجمن س...
فیلم کوتاه «تگرگ» روایتی از تردی...
 هفتمین «هفته فیلم و عکس» استان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *