جستجو
فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه؛

مخاطبان هشتمین جلسه از فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه، سه فیلم‌ کوتاه درام و یک اثر فانتزی را روی پرده سینما بهمن تماشا خواهند کرد.

 

به‌‌گزارش روابط‌‌‌‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، هشتمین جلسه از نهمین فصل پاتوق فیلم کوتاه، روز یک‌شنبه 16 اردی‌بهشت‌ماه 1403 با نمایش 4 فیلم کوتاه در پردیس سینمایی بهمن برگزار خواهد شد.

فیلم‌های‌ کوتاه داستانی «ماشوم» به کارگردانی حسین میرزامحمدی، «چشماتو ببند» به کارگردانی ابوذر حیدری، «برف سراسری» به کارگردانی پارسا دهقانیان و «دندان درخت» به کارگردانی علی پاک‌نیا، در این جلسه از فصل نهم پاتوق که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، روی پرده خواهند رفت.

 

سعید هاشم‌زاده، نویسنده و منتقد سینما، به‌‌عنوان کارشناس این هفته، پس از اکران آثار با کارگردان‌های فیلم‌های کوتاه به نمایش درآمده و مخاطبان به گفت‌وگو می‌نشیند و آثار را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

محمد صابری، به عنوان مجری‌کارشناس برنامه حضور خواهد داشت.

 

«ماشوم» در ژانر درام، به نویسندگی مسعود هاشمی‌نژاد و کارگردانی و تهیه‌کنندگی حسین میرزامحمدی در سال 1399 ساخته شده است. در خلاصه داستان این اثر آمده است: «بلور دختری افغان است که بعد از حدود هشتاد روز اسارت به دست طالبان موفق به فرار می شود و به روستا و پناه خانواده خود باز می‌گردد. اما دیری نمی گذرد که متوجه می شود مأمن گاه او، قتلگاه او شده است.» متین حیدری‌نیا، حمیدرضا نعمیمی، نسرین مرادی، مهتاب جعفری، نقش‌آفرینان این اثر هستند.

 

«چشماتو ببند» فیلمی است در ژانر درام به نویسندگی احسان ثقفی یزدی و کارگردانی ابوذر حیدری. این فیلم با نقش‌آفرینی پوریا رحیمی‌سام، فرانک کلانتر و سینا کرمی در سال 1395 ساخته شده است. «چشماتو ببند» ماجرای مردی را به تصویر می‌کشد که با به دنیا آمدن فرزندش با بحران بی‌پولی شدیدی روبه‌رو می‌شود و چالش‌هایی بر سر راهش قرار می‌گیرد. سید سجاد قافله‌باشی تهیه‌کننده این اثر است.

 

«برف سراسری» را پارسا دهقانیان، نویسندگی و کارگردانی کرده و به‌تهیه‌کنندگی داوود رحمانی، در ژانر درام و در سال 1401ساخته شده است. ای اثر قصه راننده­ای شب‌کار را روایت می‌کند که به طور ناخواسته درگیر ماجرایی می­شود.

 

«دندان درخت» اثری فانتزی است به‌نویسندگی و کارگردانی علی پاک‌نیا. سونیا سنجری، جاوید قائم مقامی، محمود رفیعی، سهیل باوی، بازیگران این فیلم کوتاه هستند و مهبد عبقری تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشته است. «دندان درخت» داستان صابر و خزر است که پس از چند ساعتی به مقصد رسیده‌اند ولی نمی‌توانند استراحتگاهشان (باغ نقاشی) را پیدا کنند، این مساله باعث عصبانیت خزر می­شود و با صابر بحث می‌کنند… . این فیلم در سال 1401 تولید شده است.

 

هشتمین جلسه فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه با همکاری موسسه فرهنگی، تبلیغاتی بهمن سبز – پخش رویش، یک‌شنبه‌ 16 اردی‌بهشت‌ماه 1403 ساعت 15 در پردیس سینمایی بهمن برگزار می‌‌شود و شامل نمایش آثار و جلسه نقد و بررسی خواهد بود.

 

خواهش‌مندیم مخاطبانی که در هفته‌های گذشته پاتوق فیلم کوتاه تهران حضور داشته‌اند، حتما کارت عضویت باشگاه مخاطبان (پاتوق فیلم کوتاه) را همراه خود داشته باشند.

حضور برای تمامی علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

فیلمسازی ژانر و مسئله پیچیده «بو...
از هر چیزی می‌توان عکس گرفت، اما...
تشکر رئیس سازمان سینمایی از دبیر...
یکی بود، یکی نبود؛ فیلم‌کوتاه بو...
تمرینی برای قصه گفتن با زبان سین...
جزییاتی از وقف یک زمین برای «سین...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *