جستجو
مهدی آذر پندار در حاشیه جشنواره منطقه‌ای‌ سینمای جوان یاسوج ـ دنا عنوان کرد؛

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت: یک نگاه استراتژیک و راهبردی برای ما وجود دارد و آن عدالت فرهنگی و توجه ویژه به همه نقاط کشور است و جشنواره‌های منطقه‌ای این امکان را به ما می‌دهد که استعدادهای دور از پایتخت و کلان شهرهای کشور را ببینیم.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مهدی آذر پندار در حاشیه شصت و هفتمین جشنواره منطقه ای‌ سینمای جوان یاسوج ـ دنا در گفتگو با نشریه این جشنواره در رابطه با هدف انجمن سینمای جوانان ایران برای برگزار جشنواره های منطقه ای گفت: طبیعتا وظیفه ما ،آموزش توانمندسازی و کشف استعدادهای سینمایی و همچنین فراهم سازی شرایط تولید و عرضه فیلم کوتاه فیلمسازان جوان کشور است؛ جشنواره‌ها یکی از بسترهای مناسب هم برای عرضه و دیده شدن آثار سینمایی کوتاه است و هم فرصتی برای تبادل نظر و آرای فیلمسازان اساتید و انتقال تجربیات آن ها با یکدیگر، اما این میان یک نگاه استراتژیک و راهبردی برای ما وجود دارد و آن عدالت فرهنگی و توجه ویژه به همه نقاط کشور است؛ جشنواره‌های منطقه‌ای این امکان را به ما می‌دهد که استعدادهای دور از پایتخت و کلان شهرهای کشور را ببینیم.

وی افزود: فرصت دیده شدن این فیمسازان جوان با جشنواره های منطقه ای فراهم می شود و رقابتی عادلانه‌تر برایشان رقم می‌خورد. ضمن اینکه جشنواره‌های منطقه ای فرصت توسعه زیرساختی و زیربنایی سیاست گذاری کلان ما را که همان بومی گرایی در ژانر است فراهم می کند و تأکید بر توجه به این مهم که در قالب توجه به آداب، رسوم، سنن، فرهنگ‌ها و آیین‌های بومی مناطق مختلف ایران است می تواند در جشنواره منطقه ای ظهور و بروز داشته باشد. همچنین جشنواره های منطقه ای فرصت انتقال تجربه و آموزش های مهارتی و تخصصی است و ما همواره از این فرصت بهره برده‌ایم.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران در رابطه با نحوه ارزیابی‌ها و داوری در جشنواره منطقه‌ای گفت: تأکیدمان در هیئت‌ انتخاب و داوری همواره این بوده که با دقت و سعه صدر به همه آثار رسیده دقت بکنند و تمام تلاششان این باشد که حقی از کسی ضایع نشود این جشنواره هم چنین بوده و آن گونه که از جلسات بررسی و ارزیابی و تبادل نظرهای موشکافانه اعضای هیئت انتخاب و داوری خبر دارم واقعاً همه تلاش کردند تا روی تک تک آثار بحث های جدی ای برای انتخاب و یا عدم انتخاب صورت بگیرد.

آذرپندار در رابطه با سطح کیفی آثار جشنواره منطقه‌ای یاسوج اظهار داشت: اساساً سطح کیفی آثار سینمایی کوتاه در سال‌های اخیر رشد داشته است، به لحاظ تکنیک و فنی که این رشد محسوس است و به جهت قصه و روایت هم تلاش ما این است که سعی کنیم سبد متنوعی را برای مخاطبان فراهم آوریم. توجه ویژه‌ای هم به تنوع ژانر در جشنواره‌ها داریم و در این جشنواره هم این مهم را مدنظر قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به روند فرآیند تولید فیلم در انجمن سینمای جوانان ایران گفت: انجمن یک فرآیند صفرتاصدی است؛ یعنی از آموزش فیلمساز تا امکان حمایت برای تولید فیلم و در نهایت عرضه فیلم های تولید شده و فراهم کردن شرایط جهت دیده شدن آثار فیلمسازان را مدنظر دارد فیلم‌های حاضر در جشنواره منطقه‌ای نیز فرصت پاتوق فیلم کوتاه که اخیر فصل هشتم آن به پایان رسید، برای عرضه دارند، از طرف دیگر  امکان اینکه در بسته‌های اکران‌های آنلاین انجمن که از طریق پلتفرم‌ها و یا برنامه تلویزیونی «سینما جوان» در شبکه مستند را دارند. هرچند اغلب فیلمسازان دوست دارند ابتدا در جشنواره‌های مختلف حضور پیدا کنند و سپس به سمت عرضه و پخش عمومی فیلم بروند.

آذرپندار در پایان ضمن تقدیر از متصدیان شصت‌وهفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج–دنا گفت: ایجاد این فرصت دورهمی که به همت اداره کل ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد و همکارانم در دفتر یاسوج رقم خرده است یک تلاش برای حمایت و ارتقا سطح سینمایی استان به حساب می‌آید و امیدوارم این جریان پویا که طی این چند روز به واسطه جشنواره شاهد آن بودیم استمرار داشته باشد.

میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطا...
فیلم‌نامه برگزیده جشنواره فیلم‌ک...
از برگزاری جشنواره فیلم وعکس ژیا...
رویداد ملی عکس لاهیجان
شرایط فیلم‌سازی در استان رکورددا...
اردوی یکروزه فیلم‌سازی ارگ تاریخ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *