جستجو
با حضور مسئولان شهرستان انزلی و مشاور مدیرعامل انجمن سینمای جوانان

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، آئین آغاز احداث ساختمان دائمی انجمن سینمای جوانان بندرانزلی با حضور ن امام جمعه شهرستان انزلی، نماینده مردم انزلی در مجلس و جمعی از مسئولان شهری در محوطه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شمس‌الدین، امام جمعه شهرستان بندرانزلی طی سخنانی ضمن مثبت ارزیابی کردن این حرکت، گفت: خوب است که هنرمندان شهر به حقایقی که در جنگ رسانه ای غرب با انقلاب اسلامی مغفول مانده بپردازند و این حقانیت را مورد توجه قرار دهند، احداث این ساختمان را به عنوان مکانی که هنرمندان بتوانند فعالیت های هنری و حرفه ای خود را با اطمینان خاطر بیشتری پیگیری نمایند لازم می‌دانم.

در ادامه این مراسم دکتر احمد دنیامالی، نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ گفت: یک زمانی شهر انزلی بیش از ۶ سالن سینما داشت اما متاسفانه امروز با وجود اینکه سینما قابلیت های بسیاری دارد، تنها یک سالن فعال است. برخی از فیلم‌ها واقعا قابلیت تغییر افکار و جهان بینی انسان را دارند و سینما گاهی انسان ساز است و باید جدی گرفته شود.

دنیا مالی با اشاره به اهمیت نقش فرهنگ در تربیت جوانان افزود: من بسیار نگران کودکان و جوانانمان هستم، باید بتوانیم از زیرساخت های فرهنگی جهت رشد جوانان و تقویت قدرت تحلیل در نسل های آینده استفاده کنیم. در شهری زندگی می‌کنم که افراد فرهیخته فراوانی دارد اما متاسفانه ما نتوانستیم فضا را طوری طراحی کنیم که از حضور آن‌ها و تعامل با این عزیزان، از این اندیشه‌ها استفاده کنیم.

در ادامه مراسم زهره زمانی، مدیر انجمن سینمای جوانان ایران _ دفتر انزلی نیز ضمن تاکید بر اهمیت ایجاد فضاهای فرهنگی و به ویژه فضاهای سینمایی در شهر انزلی گفت: شایستگی فیلم‌سازان انزلی خیلی بیشتر از داشتن ساختمان برای انجمن است. فیلم‌سازان انزلیچی تا کنون افتخارات بسیاری را برای این شهر کسب کرده‌اند که تنها یکی از آن موارد کسب ۵ سیمرغ بلورین فجر است که در ادوار مختلف به انزلی آورده اند.

وی افزود: متاسفانه تاکنون فضای درخور شان سینماگران این شهر در اختیار انجمن قرار نداشت و امیدواریم با احداث این ساختمان قدم بزرگی در این راستا برداشته شود. تلاش های نماینده محترم شهرستان انزلی در پیگیری احداث این پروژه مهم فرهنگی را قدر دانیم، قطعا بدون تلاش‌های جناب دنیامالی امکان اجرایی شدن احداث ساختمان دائمی انجمن میسر نبود.

در بخشی از این مراسم فریدون بحرپیما از فیلم‌سازان نسل اول انجمن سینمای جوانان انزلی و مدرس فیلمنامه نویسی با ذکر خاطراتی از تاریخچه شکل گیری کانون‌های سینمایی در سال‌های گذشته یاد کرد و گفت: رسیدن به نقطه کنونی و ساخت یک ساختمان دائمی برای ما بسیار دلپذیر است زیرا در سال‌های دور ما به سختی فضاهایی را برای برگزاری کلاس ها و جلسه‌های کانون های فیلم و انجمن سینمای جوانان فراهم می‌کردیم که هیچکدام از آن‌ها دائمی نبود و مشکلات زیادی در این ساختمان های قدیمی و متروکه وجود داشت؛ از این رو ساخت یک ساختمان دائمی جدید برای انجمن قدمی بسیار مهم است.

سعید نجاتی، مشاور مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران که به نمایندگی از مدیرعامل و معاونان انجمن نیز در مراسم کلنگ زنی ساختمان سینمای جوانان انزلی حضور داشت گفت: خرسندم که در یک اتفاق تاریخی حضور دارم و تصاویری که از این مراسم به یادگار می‌ماند، این اتفاق تاریخی را ثبت می‌کند و باعث افتخار انجمن سینمای جوانان ایران می‌شود.

وی تصریح کرد: خوشحالم که شما نماینده‌ای در شهر دارید که اینقدر خوب سینما را می‌شناسد و در مورد فیلم‌های ماندگار سینما صحبت می‌کند. از طرف آقای مهدی آذرپندار عزیز، کسی که همواره سعی در حمایت و ارتقا دفاتر سینمای جوانان در استان‌ها را دارد، برای این اتفاق خوب تبریک می‌گویم.

نجاتی با اشاره به اینکه سینمای جوان خانه دوم همه ما است، اظهار داشت: باعث افتخار است که نماینده یک شهر این همه تلاش و سعی کند تا خانه دوم شما فیلمسازان را بنا کند، ما هم در مجموعه سینمای جوان از زحمات خانم زمانی عزیز، مدیر محترم دفتر انزلی تشکر و تقدیر می‌کنیم.

در ادامه این مراسم همچنین کوروش فرزانگان به نمایندگی از فیلم‌سازان نسل دوم انجمن و عبدالله کاظمی به نمایندگی از نسل سومی ها به بیان سخنان و ایده هایشان پرداختند.

شایان ذکر است در این مراسم، شهردار ، رئیس شورای شهر، معاون عمرانی فرماندار و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهرستان بندرانزلی به همراه جمعی از هنرمندان حضور داشتند و درپایان کلنگ احداث این مجموعه به دست فیلمسازان زده شد.

میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطا...
فیلم‌نامه برگزیده جشنواره فیلم‌ک...
از برگزاری جشنواره فیلم وعکس ژیا...
رویداد ملی عکس لاهیجان
شرایط فیلم‌سازی در استان رکورددا...
اردوی یکروزه فیلم‌سازی ارگ تاریخ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *