جستجو

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: جشنواره فیلم و عکس قرآنی تسنیم  که رویکرد آن ارائه  و انتقال مفاهیم قرآنی است، قابلیت بین‌المللی شدن را نیز دارد.

 

دکتر جعفر مروارید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در دیدار با اعضای ستاد برگزاری جشنواره «تسنیم» با بیان اینکه  رویکرد اداره ارشاد نسبت به جشنواره‌های موضوعی یک رویکرد حمایتی و انگیزشی است، گفت: نگاه ما، نگاه حمایتی از ابداعات و نوآوری‌های فرهنگی و هنری در سطح استان است و در بخش حمایتی یک نگاه ایجابی داریم. یعنی سعی می‌کنیم اصحاب فرهنگ و هنر که در قالب‌های مختلف هنری مثل عکس، فیلم، نمایشنامه  و… فعالیت می‌کنند را آزاد بگذاریم تا خلق و آفرینش آزادانه هنر شکل بگیرد.

وی افزود: نباید دخالتی در کارتولید هنر انجام دهیم چون هنر با جبر و دخالت سازگاری ندارد. هنرباید آزادانه شکل  بگیرد و در نهایت ما از بخش‌های مختلف آن به اندازه وسع ارشاد، حمایت کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان، به برگزاری جشنواره تسنیم در مشهد اشاره کرد و گفت: با توجه به جایگاهی که مشهد دارد و در جوار مضجع شریف امام رضا (ع) قرار گرفته و قلب تپنده زیارت در دنیا است، اگر معارف قرآنی بخواهد  به شکل یک مدنیت و به شکل زندگی عمومی جلوه گر باشد، مشهد بهترین مکان برای ظهور مفاهیم قرآنی در سطح شهری و در سطح هنری است.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم و عکس قرآنی تسنیم  با این نگاه برنامه‌ریزی شده است که بتواند از آثار هنری مرتبط با مفاهیم اخلاقی، فرهنگی و مدنی، شیعی و قرانی حمایت کافی را داشته باشد.

دکتر مروارید در خصوص برنامه‌های آینده این جشنواره گفت: جشنواره تسنیم می‌تواند در آینده تبدیل به جشنواره‌های تخصصی و موضوعی متعددی بشود. به عنوان مثال مبحث «گفتگوی ادیان و قران»، می‌تواند موضوع جشنواره بین‌المللی تسنیم  قرار بگیرد و جشنواره تسنیم در گستره بین‌المللی و با نگاه به مفاهیم اخلاقی و فرهنگی تمام کتب آسمانی، برگزار شود.

وی افزود: از دل همین جشنواره می‌توان به مفاهیم فرهنگی مورد نظر قرآن همچون مفهوم «خود باوری»، «جهان اسلام»، مفهوم «قران و محیط زیست»، «قرآن و علم» نیز اشاره کرد و جشنواره تسنیم  را رشد و توسعه داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان در خصوص ایجاد فضای مناسب برای سرمایه‌گذاری برای تولید آثار مفهومی گفت: ما به طور کلی یک تفاهم را با صدا و سیما داریم که بتوانیم در زمینه جشنواره‌های هنری مختلف در مشهد مثل «جشنواره فجر» و «جشنواره تسنیم» و «جشنواره سینما حقیقت»،  برگزیدگان و تقدیر شوندگان را در قالب یک برنامه  جامع‌ از طریق رسانه ملی معرفی کنیم تا اگر قابلیت سرمایه‌گذاری داشته باشد، بخش خصوصی وارد بشود و حمایت و سرمایه گذاری صورت بگیرد.

 

کارگاه بین‌المللی «فیلمسازی واقع...
۴ فیلم‌کوتاه در موضوع حجاب ساخته شد
شوک وارد کردن، برای احیای «سینما...
پنجمین جشنواره فیلم کوثر فراخوان...
اعلام اسامی راه یافتگان پیچینگ م...
فیلم « 7600 » در جشنواره ملی فیل...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *