جستجو

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: جشنواره فیلم و عکس قرآنی تسنیم  که رویکرد آن ارائه  و انتقال مفاهیم قرآنی است، قابلیت بین‌المللی شدن را نیز دارد.

 

دکتر جعفر مروارید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در دیدار با اعضای ستاد برگزاری جشنواره «تسنیم» با بیان اینکه  رویکرد اداره ارشاد نسبت به جشنواره‌های موضوعی یک رویکرد حمایتی و انگیزشی است، گفت: نگاه ما، نگاه حمایتی از ابداعات و نوآوری‌های فرهنگی و هنری در سطح استان است و در بخش حمایتی یک نگاه ایجابی داریم. یعنی سعی می‌کنیم اصحاب فرهنگ و هنر که در قالب‌های مختلف هنری مثل عکس، فیلم، نمایشنامه  و… فعالیت می‌کنند را آزاد بگذاریم تا خلق و آفرینش آزادانه هنر شکل بگیرد.

وی افزود: نباید دخالتی در کارتولید هنر انجام دهیم چون هنر با جبر و دخالت سازگاری ندارد. هنرباید آزادانه شکل  بگیرد و در نهایت ما از بخش‌های مختلف آن به اندازه وسع ارشاد، حمایت کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان، به برگزاری جشنواره تسنیم در مشهد اشاره کرد و گفت: با توجه به جایگاهی که مشهد دارد و در جوار مضجع شریف امام رضا (ع) قرار گرفته و قلب تپنده زیارت در دنیا است، اگر معارف قرآنی بخواهد  به شکل یک مدنیت و به شکل زندگی عمومی جلوه گر باشد، مشهد بهترین مکان برای ظهور مفاهیم قرآنی در سطح شهری و در سطح هنری است.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم و عکس قرآنی تسنیم  با این نگاه برنامه‌ریزی شده است که بتواند از آثار هنری مرتبط با مفاهیم اخلاقی، فرهنگی و مدنی، شیعی و قرانی حمایت کافی را داشته باشد.

دکتر مروارید در خصوص برنامه‌های آینده این جشنواره گفت: جشنواره تسنیم می‌تواند در آینده تبدیل به جشنواره‌های تخصصی و موضوعی متعددی بشود. به عنوان مثال مبحث «گفتگوی ادیان و قران»، می‌تواند موضوع جشنواره بین‌المللی تسنیم  قرار بگیرد و جشنواره تسنیم در گستره بین‌المللی و با نگاه به مفاهیم اخلاقی و فرهنگی تمام کتب آسمانی، برگزار شود.

وی افزود: از دل همین جشنواره می‌توان به مفاهیم فرهنگی مورد نظر قرآن همچون مفهوم «خود باوری»، «جهان اسلام»، مفهوم «قران و محیط زیست»، «قرآن و علم» نیز اشاره کرد و جشنواره تسنیم  را رشد و توسعه داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان در خصوص ایجاد فضای مناسب برای سرمایه‌گذاری برای تولید آثار مفهومی گفت: ما به طور کلی یک تفاهم را با صدا و سیما داریم که بتوانیم در زمینه جشنواره‌های هنری مختلف در مشهد مثل «جشنواره فجر» و «جشنواره تسنیم» و «جشنواره سینما حقیقت»،  برگزیدگان و تقدیر شوندگان را در قالب یک برنامه  جامع‌ از طریق رسانه ملی معرفی کنیم تا اگر قابلیت سرمایه‌گذاری داشته باشد، بخش خصوصی وارد بشود و حمایت و سرمایه گذاری صورت بگیرد.

 

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *