جستجو

 در حاشیه سومین روز از اکران‌های مرکزی دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، ویژه برنامه «روایت پیشرفت» با حضور راویان و روایتگران پیشرفت علمی و فیلمسازان، در سینمافلسطین تهران برگزار می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران،  در اطلاعیه دبیرخانه جشنواره مردمی عمار درباره برنامه روایت پیشرفت آمده است: چه تعداد از پیشرفت‌ها و دستاوردهای ملی و جهانی کشورمان را به خاطر داریم؟ چند تن از دانشمندان و نخبگان کشورمان را می شناسیم؟ آیا تا به حال روایتی از شجاعت و پاک دستی و خدمات مدیران و مسئولان دل‌سوز و پیش‌ران کشورمان خوانده‎‌ایم؟ آیا تاکنون تاریخچۀ صنایع و کارخانجاتمان را مرور کرده‌ایم؟ آیا می‌توانیم تعدادی از کارآفرینان و صنعتگران کشورمان را نام ببریم؟  آیا صاحبان شرکت‌های دانش بنیان را می‌شناسیم و سرگذشتشان را شنیده‌ایم؟ پاسخ به این سؤالات تاحدودی نسبت ما با پیشرفت‌ها را روشن می‌کند.

در طلیعه‌ دهه‌ پنجم انقلاب اسلامی شاهد آنیم که پیشرفت‌ها و دستاوردهای بی‌شمار انقلاب اسلامی به نحو مطلوب و منصفانه‌ای روایت نشده‌اند. نداشتن شناخت و آگاهی ما از آثار، عناصر و وقایعی که برای کشورمان منشأ و مولّد قدرت‌اند، حکایت از وضعی نامطلوب و وخیم دارد؛ وضعی که بیانگر کم‌توجهی ما به شرایط گذشته و جایگاه فعلی کشورمان است.

بازنمایی شخصیت‌ و به تصویر کشیدن تلاش‌های طاقت‌فرسا و معتقدانه‌ی دانشمندان و فناوران انقلاب اسلامی، گمشده‌ی امروز رسانه‌ی ماست. دانشمندان و فناورانی که برای تکمیل و تثبیت پیشرفت‌های باشکوه و دستاوردهای درخشان ایران اسلامی مجاهدانه و غیورانه گام برمی‌دارند و بدون حامی و پشتیبان و عموما در گمنامی و پرهیز از اشتهار، با انبوهی از چالش‌ها و مصائب درگیرند.

ویژه برنامه روایت پیشرفت محفلی است برای ارائه‌ روایتی شفاهی و تصویری از دانشمندان و فناوران مسلمان و انقلابی. محفلی برای بازگویی خاطرات قهرمانان علم و فناوری در قاب رسانه؛ این ویژه‌برنامه به پشتوانه بزرگداشت دانشمندان شهید، تأکیدی است بر رویکرد کلی دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار که شعارش را روایت قهرمانان علم برگزیده و در تلاش است تا افقی نو در برابر هنرمندان و اهالی رسانه بگشاید.

ویژه برنامه روایت پیشرفت با حضور رضا یعقوب زاده مدیرعامل شرکت پویندگان راه سعادت و سازنده ونتیلاتور بومی، مهدی شفیعی مدیرعامل هلدینگ آتیه سازان ظهور شریف، علیرضا میرباقری مدیرعامل شرکت نوآوران رباتیک و پزشکی، مینا بیات مدیر پروژه ماهواره دوستی دانشگاه شریف، حمیدرضا مقاره عابد مدیرعامل شرکت کامپوزیت گستر سپاهان، اکبر عبدلی دانشیار گروه ویروس شناسی پاستور و عضو تیم سازنده واکسن کرونا و روح الله رحیمی کارگردان چهل قسمت مستند علمی پازل و با اجرای نمایش طنز «تیک آف»، امشب ساعت ۱۷:۳۰ در سالن ۳ سینمافلسطین برگزار می‌شود و حضور برای عموم در این نشست آزاد است.

دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با بزرگداشت شهدای دانشمند، از شنبه ۱۸ دی ماه شروع شده و تا ۲۳ دی ماه، آثار جشنواره در این مراسم، در سینمافلسطین تهران و به صورت مجازی در سایت عماریار به نمایش درمی‌آیند.

آیین اختتامیه جشنواره عمار نیز ۲۴ دی ماه با تقدیر از برگزیدگان بخش مستند و داستانی برگزار می شود.

هشتمین جلسه پاتوق با سه درام و ی...
بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل‌و...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
روایتی از استعمار اروپاییان با ...
افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای ج...
از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خن...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *