جستجو

 در حاشیه سومین روز از اکران‌های مرکزی دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، ویژه برنامه «روایت پیشرفت» با حضور راویان و روایتگران پیشرفت علمی و فیلمسازان، در سینمافلسطین تهران برگزار می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران،  در اطلاعیه دبیرخانه جشنواره مردمی عمار درباره برنامه روایت پیشرفت آمده است: چه تعداد از پیشرفت‌ها و دستاوردهای ملی و جهانی کشورمان را به خاطر داریم؟ چند تن از دانشمندان و نخبگان کشورمان را می شناسیم؟ آیا تا به حال روایتی از شجاعت و پاک دستی و خدمات مدیران و مسئولان دل‌سوز و پیش‌ران کشورمان خوانده‎‌ایم؟ آیا تاکنون تاریخچۀ صنایع و کارخانجاتمان را مرور کرده‌ایم؟ آیا می‌توانیم تعدادی از کارآفرینان و صنعتگران کشورمان را نام ببریم؟  آیا صاحبان شرکت‌های دانش بنیان را می‌شناسیم و سرگذشتشان را شنیده‌ایم؟ پاسخ به این سؤالات تاحدودی نسبت ما با پیشرفت‌ها را روشن می‌کند.

در طلیعه‌ دهه‌ پنجم انقلاب اسلامی شاهد آنیم که پیشرفت‌ها و دستاوردهای بی‌شمار انقلاب اسلامی به نحو مطلوب و منصفانه‌ای روایت نشده‌اند. نداشتن شناخت و آگاهی ما از آثار، عناصر و وقایعی که برای کشورمان منشأ و مولّد قدرت‌اند، حکایت از وضعی نامطلوب و وخیم دارد؛ وضعی که بیانگر کم‌توجهی ما به شرایط گذشته و جایگاه فعلی کشورمان است.

بازنمایی شخصیت‌ و به تصویر کشیدن تلاش‌های طاقت‌فرسا و معتقدانه‌ی دانشمندان و فناوران انقلاب اسلامی، گمشده‌ی امروز رسانه‌ی ماست. دانشمندان و فناورانی که برای تکمیل و تثبیت پیشرفت‌های باشکوه و دستاوردهای درخشان ایران اسلامی مجاهدانه و غیورانه گام برمی‌دارند و بدون حامی و پشتیبان و عموما در گمنامی و پرهیز از اشتهار، با انبوهی از چالش‌ها و مصائب درگیرند.

ویژه برنامه روایت پیشرفت محفلی است برای ارائه‌ روایتی شفاهی و تصویری از دانشمندان و فناوران مسلمان و انقلابی. محفلی برای بازگویی خاطرات قهرمانان علم و فناوری در قاب رسانه؛ این ویژه‌برنامه به پشتوانه بزرگداشت دانشمندان شهید، تأکیدی است بر رویکرد کلی دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار که شعارش را روایت قهرمانان علم برگزیده و در تلاش است تا افقی نو در برابر هنرمندان و اهالی رسانه بگشاید.

ویژه برنامه روایت پیشرفت با حضور رضا یعقوب زاده مدیرعامل شرکت پویندگان راه سعادت و سازنده ونتیلاتور بومی، مهدی شفیعی مدیرعامل هلدینگ آتیه سازان ظهور شریف، علیرضا میرباقری مدیرعامل شرکت نوآوران رباتیک و پزشکی، مینا بیات مدیر پروژه ماهواره دوستی دانشگاه شریف، حمیدرضا مقاره عابد مدیرعامل شرکت کامپوزیت گستر سپاهان، اکبر عبدلی دانشیار گروه ویروس شناسی پاستور و عضو تیم سازنده واکسن کرونا و روح الله رحیمی کارگردان چهل قسمت مستند علمی پازل و با اجرای نمایش طنز «تیک آف»، امشب ساعت ۱۷:۳۰ در سالن ۳ سینمافلسطین برگزار می‌شود و حضور برای عموم در این نشست آزاد است.

دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با بزرگداشت شهدای دانشمند، از شنبه ۱۸ دی ماه شروع شده و تا ۲۳ دی ماه، آثار جشنواره در این مراسم، در سینمافلسطین تهران و به صورت مجازی در سایت عماریار به نمایش درمی‌آیند.

آیین اختتامیه جشنواره عمار نیز ۲۴ دی ماه با تقدیر از برگزیدگان بخش مستند و داستانی برگزار می شود.

«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *