جستجو

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی کرالای هند، میزبان دو فیلم کوتاه ایرانی «بعد از نیمه شب» ساخته محمد باقری و «دانه سیاه» ساخته امیرهومان خسروانی و امیر نجفی است.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران،‌ پانزدهمین جشنواره بین‌الملی فیلم کرالا از ۴ تا ۹ آگوست (۱۳ تا ۱۸ مردادماه) در شهر کرالای هند برگزار می‌شود و «دانه‌ سیاه» به نویسندگی مشترک امیرهومان خسروانی و امیر نجفی با تهیه‌کنندگی مجید برزگر و کارگردانی امیرهومان خسروانی و «بعد از نیمه شب» به کارگردانی محمد باقری و تهیه‌کنندگی محمدهادی آقاجانی در بخش فیلم‌های کوتاه به نمایش گذاشته شود.

همزمان با حضور فیلم کوتاه «دانه‌ی سیاه» به نویسندگی مشترک امیرهومان خسروانی و امیر نجفی با تهیه‌کنندگی مجید برزگر و کارگردانی امیرهومان خسروانی در جشنواره بین‌المللی کرالای هند از پوستر و عکس‌های این اثر رونمایی شد.

همایون ارشادی، علیرضا ثانی‌فر، دیبا زاهدی، سارا والیانی، ابراهیم عزیزی و محمد مسیبی از بازیگران فیلم کوتاه «دانه‌ سیاه» هستند که در خلاصه داستان آن آمده است: «شبی که مادر بزرگ مُرد. او الماسِ با ارزشی که متعلق به خانواده آن‌ها نیست اما پسرانِ خانواده در صدد به دست آوردنش هستند را به سام (نوه‌ ۸ ساله مبتلا به سندروم دان) داد…»

از دیگر عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از:

تهیه‌کننده: مجید برزگر، کارگردان: امیرهومان خسروی، نویسندگان فیلمنامه: امیرهومان خسروانی و امیر نجفی، مدیر فیلمبرداری: مسعود امینی تیرانی، تدوین: حمیدرضا برزگر، طراح صحنه و لباس: لیلا نقدی پری، طراح گریم: رضا عربی، طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی، صدابردار: مسیح سراج، مدیر تولید: سمیرا قربان‌نژاد،  منشی صحنه: الناز کوتی، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: میلاد فضل‌الهی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: ساناز قطب، تنظیم رنگ: سامان وفایی، عکاس: مهسا عباسی، مدیر روابط عمومی: نغمه دانش آشتیانی.

همچنین فیلم کوتاه «بعد از نیمه شب» به کارگردانی محمد باقری و تهیه کنندگی سید محمدهادی آقاجانی از تولیدات باشگاه فیلم سوره در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند و کوتاه کرالای هند به نمایش در می‌آید.

«بعد از نیمه شب» نیز راوی قصاص و از خود گذشتگی یک مادر به عنوان، ولی دم است که در خلاصه داستان آن آمده است: «ملیحه فقط همین یک شب را برای نجات زندگی خود و پدر نوزاد متولد نشده­اش فرصت دارد. فرصتی که همه معادلاتش را بهم می­ریزد.»

جشنواره بین المللی فیلم های کوتاه و مستند کرالا (IDSFFK) طی سال ها به پلتفرم کلیدی برای فیلمسازی غیر داستانی در این کشور تبدیل شده و هدف این جشنواره ترسیم و انعکاس ماهیت انفجاری رسانه در جنبه های مختلف خلاقیت و مقاومت آن و اطمینان از مشارکت حرفه ای های سینما و مخاطبان در برنامه هایی است که برای برانگیختن گفتگوها و بحص ها طراحی شده اند.

این جشنواره 4 تا 9 آگوست برابر با 13 تا 18 مردادماه در شهر کرالای هند برگزار می‌شود.

هشتمین جلسه پاتوق با سه درام و ی...
بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل‌و...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
روایتی از استعمار اروپاییان با ...
افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای ج...
از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خن...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *