جستجو

فیلم کوتاه «کَدَر» (اندوه)، اولین ساخته امید صادق، که یکی از آثار تایید شده در پیچینگ باشگاه فیلم‌اولی‌ها است، با حمایت انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر ارومیه تهیه و تولید شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم کوتاه «کَدَر» (اندوه) به‌نویسندگی و کارگردانی امید صادق، اولین تجربه فیلم‌سازی این کارگردان، با حمایت انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر ارومیه و با تایید باشگاه فیلم‌‌اولی‌ها تولید شد.

«کَدَر» بر اساس داستان کوتاه «اندوه» اثر «آنتوان چخوف» نگارش شده است.

باشگاه فیلم اولی‌های انجمن سینمای جوانان ایران، در خلال برگزاری سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، افتتاح شد و طرح‌ها و فیلم‌نامه‌های هنرجویان و علاقه‌مندان به سینما را که تا به حال تجربه فیلم‌سازی نداشته‌اند، در قالب پیچینگ بررسی کرد؛ در نهایت 9 فیلم‌نامه به‌تایید نهایی رسید تا این فیلم‌سازان نوپا با حمایت باشگاه و دفتر انجمن محل سکونت خود، اولین فیلم کوتاه خود را تولید کنند؛ «کَدَر» یکی از 9 فیلم‌نامه‌ تایید شده در باشگاه فیلم اولی‌هاست.

در خلاصه داستان «کَدَر» آمده است: «مرد آرایشگر تقریبا پنجاه ساله‌ای که به تازگی پسرش را از دست داده، در تلاش است تا اندوهش را با کسی در میان بگذارد و شروع به حرف زدن با مشتریانی که به آرایشگاه می‌آیند، می‌کند.»

 

اکبر سبیلان، جمال ذوالقدر، الهام حیدریان، محمد کاظمی، محمدامین پایداری، حسین سرخوش و امین عباسی‌مهر جزو بازیگران این فیلم کوتاه هستند و آتیلا نریمان‌پور، بازیگر خردسال «کَدَر» است که در اولین پروژه سینمایی امید صادق نقش آفرینی کرده است.

عواملی که در ساخت این فیلم کوتاه همکاری داشته‌اند عبارت‌اند از:

نویسنده و کارگردان: امید صادق، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: سجاد عبدالهی، مدیر فیلم‌برداری: شاهین جبارزاده، تدوین و اتالوناژ: سردار قنبرزاد محبوب، صدابردار: بهمن ولی‌پور، دستیار صدابردار: علی شهسوار، عکاس: پوریا طایفه و تهیه شده در انجمن سینمای جوان ایران-دفتر ارومیه.

هشتمین جلسه پاتوق با سه درام و ی...
بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل‌و...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
روایتی از استعمار اروپاییان با ...
افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای ج...
از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خن...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *