جستجو
برای فیلمبرداری که تا لحظه اخر حیاتش عاشق نور بود؛

پیام تسلیت مهدی آذرپندار، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در پی درگذشت مرتضی پورصمدی، فیلمبردار پیشکسوت سینما منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مرتضی پورصمدی فیلمبردار سینما و تلویزیون و عضو کانون دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران، امروز ۱۱ شهریور‌ماه، سرصحنه سریال شبکه خانگی «گناه یک فرشته» به کارگردانی حامد عنقا، در سن ۷۰ سالگی درگذشت.

مهدی آذرپندار، مدیرعامل و رییس هیئت مدیره انجمن سینمای جوانان ایران ضمن تسلیت این ضایعه دردناک به خانواده ایشان و جامعه سینمای ایران، در پیامی در این باره نوشت:

«اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ

سینمای ایران در آستانه چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، خالق قاب‌های یادگارِ ماندگار «مرتضی پورصمدی» را از دست داد. مفتخریم که در بیست‌و‌دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران (آبان ماه 1384) به بهانه همراهی‌اش با فیلم کوتاه از او تقدیر کرده‌ایم و چه حیف که امروز جای او در کنار فیلم‌سازان جوان خالی است.

فیلمبردار مهربانی که جوانان فیلمبردار و فیلمساز را به «شعرخوانی، دیدن نقاشی، خواندن کتاب، سفر رفتن و طبیعت را در نورهای مختلف تماشا کردن» دعوت می‌کرد. زنده‌یاد پورصمدی تا لحظه آخر حیاتش عاشق نور بود و در بزرگداشتش در جشنواره فیلم کوتاه گفته بود: «تمام ماهیت تصویر به نور است.» و ان‌شاالله که در سرای باقی، غرق در نور و رحمت باشد.

بدینوسیله درگذشت این فیلمبردار فروتن و خلاق و پیشکسوت انجمن سینمای جوانان ایران را به خانواده محترم ایشان و جامعه سینمای ایران تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال، برای ایشان طلب علو درجات و رحمت واسعه را دارم.

مهدی آذرپندار
مدیرعامل و رییس هیئت مدیره انجمن سینمای جوانان ایران»

هشتمین جلسه پاتوق با سه درام و ی...
بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل‌و...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
روایتی از استعمار اروپاییان با ...
افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای ج...
از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خن...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *