جستجو

دبیر شصت‌وششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر- خلیج فارس، همزمان با رونمایی از پوستر این جشنواره، از برگزاری شصت‌و‌ششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر- خلیج فارس در روزهای پنجم تا هشتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در بوشهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، عبدالرحیم افروغ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و دبیر شصت‌وششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر- خلیج فارس، یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ در نشست خبری این دوره از جشنواره ضمن رونمایی از پوستر شصت‌وششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر- خلیج فارس اظهار کرد: جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر-خلیج فارس با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به‌عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی با رویکرد ایجاد تنوع و تکثر در انواع فیلم کوتاه از طریق تاکید بر ژانرهای سینمایی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: این دوره از جشنواره توجه به سینمای بومی و فیلم‌های ژنریک در اولویت داوری قرار دارند.

دبیر شصت‌وششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر- خلیج فارس با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره در این دوره ارسال شده‌است، افزود: از این شمار، ۴۱۶ اثر به بخش فیلم شامل ۳۰۶ فیلم داستانی، ۶۰ مستند، ۳۱ فیلم تجربی و ۱۶ پویانمایی و ۳۵۶ اثر هم به بخش عکس شامل ۲۲۶ تک‌‎عکس و ۱۳۰ اثر در قالب ۱۸ مجموعه‌عکس به جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر-خلیج فارس ارسال شد که در نهایت از سوی هیات انتخاب، در بخش فیلم به تفکیک، ۴۱ اثر به بخش داستانی، ۹ اثر به بخش مستند، ۶ اثر به بخش تجربی و ۵ اثر به بخش پویانمایی و همچنین در بخش عکس هم ۲۹ اثر در بخش تک‌عکس و ۳ مجموعه عکس (هفت عکسی) به مرحله نهایی این رویداد راه یافتند.

افروغ گفت: از استان بوشهر نیز هفت اثر در دو  بخش فیلم و عکس از سه شهرستان بوشهر، تنگستان و دشتستان در این مرحله حضور دارند.

دبیر شصت‌وششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر- خلیج فارس با اشاره به اینکه ۷۴ هنرمند از ۱۱ استان (گلستان، مازندران، قزوین، البرز، زنجان، اردبیل، تهران، آذربایجان شرقی، کردستان، گیلان و بوشهر) در این جشنواره حضور دارند، تصریح کرد: این آثار در بخش فیلم از سوی احمدعلی سجادی صدر، محمدرضا عرب، عادل تبریزی، امیر پذیرفته، مریم دوستی، سیدحسین صافی و محسن آقالر مورد انتخاب و داوری قرار می‌گیرند. هیات داوری بخش عکس هم بر عهده ساتیار امامی، محمد یوسفی و احسان مهدیان است.

افروغ این رویداد را فرصتی مغتنم برای فیلمسازان هم‌استانی برای پیجینگ طرح‌ها و فیلمنامه‌هایی آن‌ها دانست.

وی به بزرگداشت فیلم‌سازان پیشکسوت هم‌استان در شصت‌وششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر- خلیج فارس اشاره کرد و گفت: این هنرمندان باتجربه بر اساس مولفه‌های چون استمرار کار، تولیدات فاخر و تاثیری که در حوزه فیلم و عکس کشور داشته‌اند، انتخاب شده و از آن‌ها در آیین پایانی تجلیل به عمل خواهد آمد.

معصومه عباسی، معاون هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز با بیان اینکه در شصت‌وششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر- خلیج فارس آثاری از ۲۰ دفتر انجمن سینمای جوانان کشور شامل، گرگان، ساری، چالوس، قزوین، کرج، زنجان، اردبیل، مشکین‌شهر، تهران، تبریز، مراغه، سنندج، رشت، بندرانزلی، تالش،رودبار، لاهیجان، تنگستان، برازجان و بوشهر حضور دارد، تصریح کرد: در این میان، آثار قدری حضور دارند که از پنجم تا هشتم اردبیهشت سال جاری در بوشهر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

به گفته معصومه عباسی، جشنواره در آیینی سه‌شنبه، ‌۵ اردیبهشت گشایش می‌یابد، آثار در سه نوبت هر روز در مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی بوشهر به نمایش گذاشته می‌شوند. آیین پایانی شصت و ششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان- بوشهر جمعه، هشتم اردیبهشت‌ماه با حضور معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان برجسته کشور برگزار خواهد شد.

حمیدرضا قاید، رئیس انجمن سینمای جوانان استان بوشهر هم گفت: برگزاری این جشنواره دو فرصت مهم را در حوزه پیچینگ برای هنرمندان استان فراهم می‌کند. بنابراین هنرمندان جوان هم‌استانی یک هفته مهلت دارند آثار نوشته شده خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند تا در جریان جشنواره کار آن‌ها ارزیابی و نتیجه اعلام شود.

حمیدرضا قاید، سپس برپایی این رویداد را فرصتی برای ترغیب بیشتر فلیمسازان و عکاسان هم‌استانی در رویدادهای هنری کشور معرفی کرد و افزود: برای نخستین‌بار است که این رویداد با حضور این استان‌ها در بوشهر برگزار می‌شود. در دوره‌های گذشته این جشنواره با حضور استان‌های هم‌جوار برپا شده‌است.

وی در خصوص طراحی پوستر جشنواره اظهار کرد: پوستر این دوره به همت دانیال رحیمی، همان فیلم‌ساز و هنرمندی که پوستر سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و شصت‌وپنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یزد- ایساتیس را طراحی کرده است، با المان‌های جنوب کشور شامل دریا، لنج و خورشید به‌شکل مینی‌مال طراحی شده است.

در بخش پایانی این برنامه از از پوستر شصت‌وششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر- خلیج فارس با حضور دبیر این دوره و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، رئیس انجمن سینمای جوانان بوشهر و برخی از فیلم‌سازان بوشهری رونمایی شد.

شصت‌وششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر- خلیج فارس، از تاریخ 5 الی 8 اردیبهشت ماه سال 1402 به مدت 4 روز در استان بوشهر، شهر بوشهر با حضور هنرمندان 11 استان، گلستان، مازندران، قزوین، البرز، زنجان، اردبیل، تهران، آذربایجان شرقی و کردستان، گیلان و بوشهر برگزار می‌شود.

هشتمین جلسه پاتوق با سه درام و ی...
بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل‌و...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
روایتی از استعمار اروپاییان با ...
افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای ج...
از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خن...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *