جستجو
حسین ریگی در نشست جشنواره بین‌المللی فیلم حوا عنوان کرد؛

حسین ریگی کارگردان فیلم سینمایی «هوک» در نشست این اثر در جشنواره بین‌المللی فیلم‌حوا گفت: در «هوک» آنچه برای من جالب بود ارتباط عمیق بین اعضای خانواده بود که از فرهنگ غنی سیستان و بلوچستان می‌آید.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، نشست فیلم سینمایی «هوک» به کارگردانی حسین ریگی در اولین روز از جشنواره بین‌المللی فیلم حوا برگزار شد.

ریگی در ابتدای این نشست گفت: زن همیشه در فیلم‌هایم چه آثار مستند، چه کوتاه و چه بلند، یکی از محورهای اصلی بوده است به ویژه زنان سیستان و بلوچستانی که همیشه محور خانواده بوده‌ و هستند همیشه پایه اصلی خانواده‌ها بوده‌اند، من به این جایگاه همیشه احترام می‌گذارم.

تاج‌نیا بازیگر این فیلم هم مطرح کرد: در فیلم‌های ما به موضوعات خانواده خیلی کمتر پرداخته می‌شود جا دارد نقش زنان را در اجتماع ببینیم. در «هوک» آنچه برای من جالب بود ارتباط عمیق بین خانواده بود که به نظرم از فرهنگ غنی سیستان و بلوچستان می‌آید. در «هوک» ما مادری را می‌بینیم که که خیلی زحمت می‌کشد، به نظرم «هوک» در نشان دادن خانواده و ارتباطات اعضای آنها موفق بوده است.

محسن آشتیانی‌پور بازیگر این فیلم هم توضیح داد: این فیلم در سیستان و بلوچستان بازخورد خوبی داشت به نظرم فیلم کمی مورد مظلومیت قرار گرفت و آن طور که باید دیده نشد.

ریگی مطرح کرد: همیشه می‌گویم سینما به سیستان و بلوچستان بدهکار است و حالا حالاها نمی‌تواند این بدهی را بپردازد چون هر فیلمی که با مضامین اشرار، قاچاقچیان و مواد مخدر مرتبط با سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود در آنجا چند کارخانه تعطیل می‌شود چون با ساخت هر فیلمی سرمایه‌گذاران احساس نا امنی و منطقه را ترک می‌کنند ما در سیستان و بلوچستان امنیت داریم ولی احساس امنیت نداریم که این موضوع را هم رسانه ایجاد می‌کند. سیستان و بلوچستان امن‌ترین‌ منطقه برای خانم‌هاست وقتی یک خانم حتی تنها هم به بازار و نخلستان می‌رود امنیت کامل دارد ولی این موضوعات هیچوقت به تصویر کشیده نشده است.

این کارگردان عنوان کرد: من برای زن و مادر جایگاه ویژه قائل هستم. پس سعی کردم زنان در فیلم‌هایم حضور قوی داشته باشند. جای آدم‌های شریف در سینمای ما همیشه پررنگ دیده می‌شود می‌خواهم از یک انسان شریف سخن بگویم؛ آقای علی آشتیانی‌پور تهیه‌کننده فیلم. من بحث خانواده را واقعاً از او یاد گرفتم. حتی انتخاب پسر او به عنوان بازیگر هم هیچ ارتباطی به مقوله تهیه‌کنندگی او نداشت او هیچ نقشی در انتخاب محسن نداشت.

وی در پایان گفت: من در فیلم‌هایم سعی کرده‌ام از بچه‌های سیستان و بلوچستان چه جلوی دوربین و چه پشت دوربین استفاده کنم.

هشتمین جلسه پاتوق با سه درام و ی...
بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل‌و...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
روایتی از استعمار اروپاییان با ...
افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای ج...
از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خن...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *