جستجو

هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوانان استان آذربایجان شرقی  18 تا 20 دی‌ماه در در مجتمع سینمایی تبریز برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوانان استان آذربایجان شرقی  18دی با افتتاح نمایشگاه عکس «دیوارهای شهر» با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان کار خود را به‌طور رسمی آغاز کرد که برنامه‌های انجام شده به تفیک دو بخش فیلم و عکس در زیر آمده است:

 

بخش فیلم:

برنامه پخش فیلم در دو بخش مروری بر تولیدات دفتر تبریز و بخش پخش  فیلمهای منتخب جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران برگزار شد. بدلیل رعایت دستورالعملهای بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی پخش فیلم در سالن اصلی و بزرگ سینماناجی مجتمع صورت گرفت. مضافا اینکه هنرجویان و فیلمسازان فرصت دیده شدن آثارشان بر پرده استاندارد سینما را بدست آوردند.

روز اول ابتدا فیلم‌های منتخب جشنواره فیلم کوتاه تهران نمایش داده شد و پس از آن نوبت به مرو آثار تولیدات انجم سینمای جوانان آزربایجان شرقی رسید که به نمایش  تولیدات بانوان دفتر تبریز اختصاص یافت و فیلم‌های «بشقاب» ساخته رعنا واعظ و عذرا خوان خواجه، «نادیا» ساخته ماریا ذهابیان، «1+21» ساخته حبیبه آهنگر و «بوم» ساخته نعیمه دباغی به نمایش درآمدند. پس از نمایش فیلم‌ها، رشید قربانی مدرس و منتقد دفتر تبریز به و عبدالرضا هشترودیلر منتقد میهمان به‌همراه کاگردانان آثار به نقد و بررسی فیلم‌ها پرداختند.

 

روز دوم که به سینمای تجربی اختصاص یافته بود. دو فیلم کوتاه «دختری در همسایگی» ساخته حسن وحدانی و «یک انسان چقدر زمین نیاز دارد» ساخته جلال‌الدین حیدرزاده از تولیدات دفتر تبریز به‌همراه فیلم‌های کوتاه تجربی «صحنه تاریخ» ساخته سهند سرحدی، «بازنگری» ساخته میخائیل ژلزنیکوف، «کبوتر وحشی» ساخته «کولدو آلماندوز» و «هنرپرواز» ساخته یان فان ایکن نمایش داده شد و پس از آن، رشید قربانی در یک نشست تئوریک به‌بررسی تاریخ، زیبایی شناسی و فیلمسازان شاخص سینمای تجربی پرداخت.

روز سوم نیز با نمایش فیلم‌های انجمن سینمای جوانان استان آذربایجان شرقی شروع شد و فیلم‌های «گرگ» ساخته بهروز شمشیری، «طوفان اینچ» ساخته فرامرز ثقه الاسلامی و «هفت صبح» ساخته آتریداد مهاری به ‌نمایش درآمدند و پس از آن نیز منتخبی از فیلم‌های جشنواره تهران به نمایش در آمد در این روز نیز  رشید قربانی به‌ همراه عبدالرضا هشترودیلر به همراه کاگردانان آثار بومی به نقد و بررسی فیلم‌هایشان پرداختند.

 

بخش عکس:

بخش عکس کار خود را پیش‌تر در 5 دی‌ماه با برگزاری کارگاهی با موضوع دیوارنقاشی توسط مهدی پورنصر مسئول گروه عکاسی دفتر تبریز آغاز کرد و طی آن مدرس بعد از توضیحاتی درباره عکاسی خیابانی و ذکر تاریخچه این گونه، به‌ نمایش عکس‌ها و تجربیات شخصی به گفت و گو با حضار پرداخت.

نمایشگاه عکس «دیوارهای شهر» متشکل از 18 عکس که از بین 73 اثر، در جلسه‌ای با حضور اعضای کانون عکاسی انتخاب شدند نیز در 18دی  مصادف با روز نخست هفته فیلم و عکس با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در گالری نخجوانی مجتمع سینمایی تبریز کار خود آغاز کرد و تا 23 دی کار خود را ادمه داد؛ جلسه نقد و بررسی عکس‌های نمایشگاه نیز 21 دی  در سالن سینماتک مجتمع سینمایی تبریز برگزار شد.

 

 

 

حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...
ابوالفضل سروش‌مهر سرپرست انجمن س...
فیلم کوتاه «تگرگ» روایتی از تردی...
 هفتمین «هفته فیلم و عکس» استان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *