جستجو

هفتمین هفته‌ فیلم و عکس آباده و اولین هفته فیلم و عکس دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران در سراسر کشور در سال ۱۴۰۲، به مدت ۳ روز برگزار شد.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، هفتمین هفته‌ فیلم و عکس آباده دوشنبه نوزدهم تیرماه با افتتاح نمایشگاه عکس هنرجویان دفتر آغاز به کار کرد؛ این نمایشگاه با ۳۰ اثر از ۱۴ عکاس در محل نگارخانه استاد ذوالفنون آباده برپا شد.

همچنین در ادامه‌ی برنامه‌ها کارگاه‌های سیکوئنس؛ جریان سیال ذهن در عکاسی و نیز پژوهش در عکاسی؛ جشن دِرون با تدریس آقای داریوش محمدخانی _عکاس و مدرس عکاسی_ و با حضور بیش از ۵۰ نفر از علاقمندان برگزار شد. در این کارگاه‌ها مباحثی چون اهمیت عکاسی در امر تاریخ پژوهی (به ویژه پژوهش‌ها در محوطه‌ی تخت جمشید)، چیستی معرفت عکاسانه، زیبایی‌شناسی ناخودآگاه در عکاسی و کارکرد نور و رنگ در ساخت فراروایت‌های عکاسی مورد بحث قرار گرفت.

نوبت بعد از ظهر نخستین روز هفته فیلم و عکس با پخش پیام ویدیویی مهدی آذرپندار مدیرعامل محترم انجمن سینمای جوانان ایران و با حضور فرماندار شهرستان آباده، شهردار آباده، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بخشدار مرکزی شهرستان و جمعی از دیگر مسؤولین و علاقه‌مندان افتتاح شد.

سپس فیلم‌ بیسکوئیت ساخته محسن محمودی اکران و پوستر این فیلم با حضور مسؤولین رونمایی شد. در ادامه تولیدات دفتر از جمله فیلم‌های روزمزگی ساخته محمدعلی نعمت الهی، انیمیشن چارچوب ساخته مجتبا حیدرپناه و مستند دوشاب اثر رضا احمدی و در بخشی دیگر فیلم‌های برگزیده‌ی سی و نهمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم کوتاه تهران نمایش داده شد.

از دیگر برنامه‌های روز اول هفتمین هفته‌ی فیلم و عکس آباده، اجرای موسیقی قشقایی توسط رضا احمدی نوازنده‌ی ویولون و مدرس آموزشگاه موسیقی مهرورزان و گفتگوی هنرجویان دفتر آباده با نمایندگی فاطمه شیرازی بود.

در بخش دوم از اولین روز هفته فیلم و عکس، انجمن سینمای جوانان ایران دفتر آباده میزبان انجمن فعالان فرهنگی اجتماعی قشقایی بود.

این نشست به همت انجمن سینمای جوانان ایران دفتر آباده با حمایت و همراهی فعالان فرهنگی و اجتماعی قشقایی شهرستان در اولین روز از هفتمین هفته فیلم و عکس آباده برگزار شد.

در این جلسه، فیلم “هیبت‌لو” ساخته‌ی انسیه اسدی شورباخورلو فیلمساز نوجوان دفتر و برگزیده‌ی هیات داوران سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور با حضور و همراهی شهردار آباده، اعضای شورای شهر، اساتید برجسته‌ی جامعه‌ی قشقایی آباده و کارشناسان رشته‌ی فرش؛ هلن حیدری، عبدالمجید نعمت‌اللهی و لیلا یوسفی و ارائه دیدگاه توسط سایر کارشناسان و هنرمندان همچون امیر قشلاقی، غلامرضا ایمانی و علی‌اکبر امیری هیبت‌لو و سیدرضا حسینی همچنین اعضا، فیلمسازان دفتر آباده و حسین قسامی مدرس فیلمنامه‌نویسی به نمایندگی از دفتر نمایش داده شد و در یک پنل کارشناسی دو مقوله‌ی نقوش قالی هیبت‌لو و اهمیت و جایگاه آن در تصویر و به ویژه فیلم کوتاه نقد و بررسی شد.

 

دومین روز از هفته‌ی فیلم و عکس آباده با پخش سه فیلم “زحل، چپ‌دست و بیست و یک هفته بعد” اثر نسرین محمدپور _نویسنده، فیلم‌ساز و جامعه‌شناس_ آغاز شد‌. (فیلم‌های زحل و چپ‌دست پیشتر اکران شده و افتخارات داخلی و خارجی بسیاری کسب کرده بود. اما فیلم بیست و یک هفته بعد برای اولین بار در آباده اکران شد).

در ادامه جلسه پرسش و پاسخ و نقد و تحلیل فیلم‌ها با حضور فیلمساز و جمعی از جوانان و هنرجویان فیلمسازی برگزار شد.

در پنل دوم، کارگاه “چگونه از ایده به فیلمنامه برسیم” با تدریس نسرین محمدپور اجرا و مواردی چون اهمیت پایان‌بندی در فیلمنامه و نیز حیث التفاتی نویسنده هنگام خلق اثر مورد بحث قرار گرفت.

در پایان دومین روز هفته فیلم و عکس فیلم سینمایی سرخپوست ساخته‌ی هومن سیدی در باغ ملی (محل برگزاری کارگاه) برای عموم به نمایش درآمد.

سومین و آخرین روز هفته فیلم و عکس آباده چهارشنبه بیست و یکم تیرماه برگزار شد.

در پنل اول کارگاه “اهمیت دانش فیلمنامه‌نویسیِ کارگردان” با تدریس سید حسین آزادی _مدرس پیشکسوت انجمن سینمای جوانان فارس_ به اجرا درآمد. در این کارگاه مباحثی چون فرم، ساختار فیلم و نیز تکنیک‌های مواجهه‌ی کارگردان با فیلم‌نامه مورد بحث قرار گرفت.

در پنل دوم نشست پرسش و پاسخ با مدرس کارگاه برگزار و هنرجویان و مخاطبان پرسش‌های خود را مطرح کردند.

در ادامه این روز شاهد مراسم اختتامیه با حضور جناب آقای امیری معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری آباده و تنی چند از مسؤولان بودیم. این مراسم در نهایت با تقدیر از همراهان هفتمین هفته فیلم و عکس به پایان رسید.

از برگزاری جشنواره فیلم وعکس ژیا...
رویداد ملی عکس لاهیجان
شرایط فیلم‌سازی در استان رکورددا...
اردوی یکروزه فیلم‌سازی ارگ تاریخ...
از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *