جستجو
انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر کرمان برگزار کرد؛

 

همزمان با سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران هشتمین هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر کرمان با استقبال علاقه‌مندان برگزار شد.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، هفته فیلم و عکس دفتر کرمان با برپایی نمایشگاه عکس، اکران فیلم‌های هنرجویی و نشست‌های تخصصی و اکران فیلم‌های منتخب کوتاه ایران در تاریخ 14 تا 16 بهمن‌ماه 1402 در محل تالار بزرگ فرهنگ و هنر کرمان برگزار شد.

 

این رویداد در روز اول با کارگاه آموزشی  «فرایند بازنویسی فیلم‌نامه» با استادی داریوش غریب‌زاده در محل مجتمع فرهنگی و هنری کرمان کار خود را آغاز کرد و با اکران فیلم‌های منتخب جشنواره فیلم کوتاه تهران شامل  ضد یخ / داستانی / ابوذر پاک نژاد ، از اینجا باز شود / داستانی / محسن اصدق‌پور و امیرحسین طالبی، نحسی / داستانی / پارسا امیری‌نژاد، هرس / داستانی / محمد همتی ، در محل سالن همایش‌های تالار فرهنگ و هنر ادامه یافت.

همچنین مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس توسط محمد اسلامی، مصری و هوفر حقیقی استادان مدعو پیشکسوت از تهران انجام شد،؛ در این نمایشگاه 64 قطعه عکس با هدف تجربه‌نگاری و اشتراک گذاشتن آثار عکاسان و هنرجویان انجمن سینمای جوانان کرمان شامل 8 قطعه تک عکس و 6 مجموعه عکس از 14 عکاس در ابعاد مختلف در محل گالری تالار بزرگ فرهنگ و هنر کرمان تا پایان دهه فجر میزبان علاقه‌مندان قرار داده شد.

سپس نشست عکاسی با موضوع «ایده‌پردازی در عکاسی»  با حضور هوفر حقیقی و جمع کثیری از هنرجویان عکاسی و علاقه‌مندان به عکاسی به دبیری شیوا فرهنگ برگزار شد.

دومین روز کارگاه آموزشی باعنوان «فرایند بازنویسی فیلم‌نامه» با استادی داریوش غریب‌زاده در محل مجتمع فرهنگی و هنری کرمان طبق روال روز قبل ادامه داشت و نمایش فیلم‌های تولیدی و هنرجویی انجمن سینمای جوانان ایران – دفترکرمان  شامل فرشته  / داستانی / یگانه فاطمه نکوسرشت؛ تماسی که نمی‌گیری/ داستانی/ مصطفی محمدی؛ کشتار /پویانمایی / مجتبی پورخاتون؛ ویزور / داستانی / سبحان خلیل‌یزدی؛ نقش اول /  داستانی / حسین قادری؛ هنوز هم / داستانی / علی شبان‌زاده؛ شهر من / پویانمایی/ علی تهرانی؛ صدای دوستی / داستانی / فاطمه شهیدزاده؛ راز جعبه / داستانی / عاطفه شهیدزاده؛ رها / داستانی / فاطمه محمودی‌مقدم، در سالن تالار فرهنگ و هنر کرمان آغاز شد.

 

در روز دوم  همچنین نشست سینمایی با موضوع «میزانسن و مواجهه با امر واقع در سینمای مستند» با حضور استاد محمدصادق اسماعیلی، برای هنرجویان و علاقه‌مندان  برگزار شد.

سومین روز کارگاه آموزشی «فرایند بازنویسی فیلم‌نامه» با استادی داریوش غریب‌زاده در محل مجتمع فرهنگی و هنری کرمان ادامه یافت و با اکران فیلم‌های کوتاه تولیدی و هنرجویی انجمن کرمان شامل

چشم‌های من / مستند / سمیه مولایی؛ حاضری / پویانمایی / فرزانه اسد‌سنگابی؛ آینه / داستانی / محسن توکلی؛ نغمه رنگ‌ها / داستانی / شهریار کلانتری؛ چشم‌روشنی / داستانی / علیرضا محمدی؛ سیاه شب / پویا نمایی/ محمد امین کمالی؛ روبان / داستانی / صادق حسین‌خانی، آخرین روز را به‌پایان رساند.

 

مراسم اختتامیه هفته فیلم و عکس با حضور روحی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان  و محمدی معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد و جمعی از مسؤولان و پیسکسوتان سینمایی و عکاسی استان کرمان آغاز شد.

عبدالرضا میرحبیبی مدیر انجمن سینمای جوانان استان کرمان ضمن تشکر از مسؤولان فرهنگی استان و میهمانان در مراسم گزارشی در مورد برنامه‌های انجام شده ارائه کرد.

در ادامه وحید محمدی معاون هنری و سینمایی اداره کل ضمن تبریک دهه فجر و تقدیر و تشکر از حضور ارزشمند هنرمندان و پیشکسوتان و بزرگان عرصه عکاسی و سینما و تشکر از حمایت‌های مدیر کل ارشاد، روحی قدردانی کرد و در حوزه فعالیت‌های مربوط به فیلم‌سازی، عکس و سینما در خصوص انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر کرمان گفت:

انجمن سینمای جوانان ایران بزرگترین مرکز آموزش عکاسی و فیلم‌سازی کشور و تولید فیلم کوتاه است؛ انجمن سینمای جوان کرمان هم با بیش از 4 دهه توانسته تعداد زیادی از جوانان این شهر را آموزش دهد به طوری که قدیمی‌های حوزه سینمای و عکاسی کرمان به نحوی با انجمن کرمان پیوند داشته و دارند.

وی ادامه داد : این اقدامات نیاز به حمایت‌هایی دارد که دفاتر استانی انجمن در این خصوص ظرفیت‌های بالایی دارند و تلاش این است در حوزه سینما با توجه به رویکردی که سازمان سینمایی کشور دارد، حمایت‌های لازم چه از طرف دولت و چه از طرف حامیان داشته باشیم تا  این رویدادها تعطیل نشود.

در سازمان سینمایی کشور در دولت جدید، رویکرد و نگاه مثبتی به شهرستان‌ها وجود دارد و نشان می‌دهد که عزم جدی سازمان سینمایی کشور این است که حمایت‌ها به سمت استان‌ها سوق داده شود و در راستای توانمندی این عرصه گام‌های مؤثری برداشته شود.

وی با تأکید بر نقش آموزش افزود: آموزش وظیفه اصلی کار انجمن‌ها است و تاکنون نیز کارهای خوبی انجام شده و باید برای پویا تر شدن حوزه فعالیت‌های عرصه فیلم و عکس تلاش کرد و از ظرفیت‌هایی که وجود دارد استفاده کرد، به‌ویژه در حوزه فیلم کوتاه، برپایی نشست‌ها، برگزاری کارگاه‌ها و در واقع حمایت‌های لازم انجام شود…

معاونت هنری و سینمایی ابراز امیدواری کرد، با اقدامات انجام شده و برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد شاهد اتفاقات خوبی باشیم و نتایج ملموس آن را در استان ببینیم.

در انتها بعد از مراسم اختتامیه‌،  نشست نقد و بررسی فیلم‌های هنرجویی دفتر کرمان با حضور آقای مسعود اشجعی از پیشکسوتان فیلم‌سازی استان برگزار شد.

 

 

 

هشتمین جلسه پاتوق با سه درام و ی...
بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل‌و...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
روایتی از استعمار اروپاییان با ...
افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای ج...
از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خن...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *