جستجو
انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر لاهیجان برگزار کرد؛

نهمین هفته فیلم و عکس لاهیجان در روزهای پایانی بهمن‌ماه 1402 برگزار شد.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در نهمین هفته فیلم و عکس لاهیجان که به مدت سه روز در  سالن همایش‌های شهرداری لاهیجان و سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان برگزار شد، فیلمهای کوتاه تولید شده یک سال اخیر انجمن سینمای جوان لاهیجان به نمایش در آمد. کل آثار به نمایش گذاشته شده در این همایش سالانه، 23 فیلم کوتاه از 21 فیلم‌ساز این دفتر را شامل می‌شد.

در اولین روز از این رویداد هنری، نمایشگاه عکسی با عنوان «ایران من» متشکل از عکس‌های منتخب آژانس عکس ایران، در گالری استاد حسین محجوبی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان با حضور مسؤولان و عکاسان و اعضای انجمن سینمای جوان لاهیجان افتتاح شد. در این نمایشگاه بیش از سی قطعه عکس در معرض دید علاقه‌مندان به عکاسی قرار گرفت. سپس در ادامه کارگاه تخصصی «نیرومندی یک نگاه – اقتباس و فیلم کوتاه» توسط استاد یوسف فخرایی از مدرسین برجسته ادبیات نمایشی استان گیلان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان برگزار شد که با استقبال گرم علاقه‌مندان به فیلم کوتاه قرار گرفت. همچنین پس از آن منتخبی از فیلم های کوتاه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در سالن همایش‌های شهرداری لاهیجان به نمایش درآمد که با استقبال فیلم‌سازان و علاقه‌مندان فیلم کوتاه قرار گرفت.

در دومین روز از نهمین هفته فیلم و عکس لاهیجان، کارگاه تخصصی فیلم‌برداری با عنوان آشنایی با تجهیزات نورپردازی با حضور حسین اسلام‌دوست، نورپرداز و رنتال تجهیزات، درسالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان برگزار شد و مورد استقبال علاقه‌مندان به مقوله تصویربرداری و نورپردازی قرار گرفت. در ادامه و  در نوبت عصر دومین روز این همایش سه روزه، تولیدات یک سال اخیر انجمن سینمای جوان لاهیجان در سالن همایش‌های شهرداری لاهیجان به نمایش گذاشته شد. این برنامه که در دو سانس از ساعت 16 تا 20 عصر برگزار شد با استقبال بی‌نظیر فیلم‌سازان و اعضای فعال این دفتر مواجه شد. به نحوی که در این سالن که گنجایش بیش از 200 نفر را دارد تعدادی از مخاطبان ناگزیر سرپا فیلم‌ها را تماشا کردند. در این برنامه  23 فیلم کوتاه از 21 فیلم‌ساز این دفتر به نمایش درآمد.

در سومین و آخرین روز از نهمین هفته فیلم و عکس لاهیجان در نوبت صبح عکاسان و هنرجویان عکاسی دفتر لاهیجان زیر نظر رحیم واعظ‌صالحی مدرس عکاسی دفتر لاهیجان به عکاسی در سطح شهر لاهیجان با سوژه‌های شهری و گردشگری پرداختند. در این تور عکاسی 25 عکاس و هنرجوی عکاسی حضور داشتند.

مراسم اختتامیه  نهمین هفته فیلم و عکس لاهیجان با حضور اعضا،پ یشکسوتان، فیلم‌سازان، عکاسان و علاقه‌مندان به فیلم کوتاه در سالن همایش‌های شهرداری لاهیجان برگزار شد. اجرای این مراسم را مجید فلاح شجاعی نویسنده، روزنامه‌نگار، گوینده، فیلم‌ساز و از هنرمندان باسابقه انجمن سینمای جوان لاهیجان بر عهده داشت. نواب محمودی رئیس انجمن سینمای جوان لاهیجان ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه گزارشی کوتاه از روند برگزاری نهمین هفته فیلم و عکس لاهیجان ارائه داد.

در ابتدای این برنامه از زحمات و تلاش‌های بی‌شائبه ده تن از مدرسین انجمن سینمای جوان لاهیجان با اهدای لوح تقدیر، قدردانی شد؛ محمدرضا صفابخش راستگو ، مهرداد گرامی، ریحانه ملک‌شعار، رحیم واعظ‌صالحی،صاحبه خدمتگذار جلالی, شهرام بدخشان‌مهر، مازیار دارایی، محمدرضا ستاره‌شناس ، علیرضا دریادل و علیرضا پرندوش. همچنین از اساتیدی که در این همایش سه روزه کارگاه تخصصی برگزار کرده بودند، یوسف فخرایی و حسین اسلام‌دوست از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. سپس از ساسان عادلی رئیس سابق انجمن سینمای جوان لاهیجان به پاس زحمات و تلاش‌های شان در زمان مسؤولیت تقدیر و قدردانی شد.

اجرای موسیقی زنده ازدیگر برنامه‌های این برنامه اختتامیه بود.

در بخش پایانی از 21 فیلم‌ساز جوانی که آثارشان در نهمین هفته فیلم و عکس به نمایش گذاشته شده بود شامل: سلیم انصافی، زهرا حلوایی، عسل خجندی‌راد، مازیار فرسام، اسماعیل جباری، منصوره صلصالی، مهیار فرسام، محسن خوش‌کار، حوری نژاداصغری، سجاد رضایی، سیده نیلوفر رجائی لنگرودی، اکرم مهدوی، سعید شیروانی،  نهال فلاح‌محمدی، ابوالفضل جعفری، علیرضا سجاسی، مرتضی محیطی، طاها قرباندوست، علی مهدویان، مصطفی کشاورز و مصطفی خانی‌پور با اهدای لوح، تقدیر شد.

گفتنی است ابراهیم رامین‌فر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان، فرهاد ربیعی، حواد نجار تمیزکار، محمدجواد رهروان و تقی لون‌آمیز از پیشکسوتان انجمن سینمای جوان لاهیجان از مدعوین هشتمین هفته فیلم و عکس لاهیجان بودند.

 

هشتمین جلسه پاتوق با سه درام و ی...
بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل‌و...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
روایتی از استعمار اروپاییان با ...
افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای ج...
از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خن...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *