جستجو

آیین‌افتتاحیه نخستین اردوی تخصصی فیلم‌‌نامه‌نویسی شام‌گاه جمعه 10 آذرماه در همدان برگزار شد و این رویداد رسما آغاز به‌کار کرد.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، نخستین اردوی تخصصی فیلم‌‌نامه‌نویسی، شام‌گاه جمعه 10 آذرماه با برگزاری آیین افتتاحیه، آغاز به کار کرد.

این مراسم با حضور 70 هنرجوی شرکت‌کننده از سراسر کشور، استادان این دوره، سعید پوراسماعیلی، معاون آموزش و پژوهش انجمن سینمای جوانان ایران، عالیه هاشمی، مدیر آموزش انجمن، حبیب حیدری، مدیر و اعضای انجمن سینمای جوانان – دفتر همدان و جمعی از مدعوین، برگزار شد.

 

همدان همه مسؤولیت را یک­جا به­‌عهده گرفت

 

معاون آموزش و پژوهش انجمن سینمای جوانان ایران در آیین افتتاحیه نخستین اردوی تخصصی فیلم‌‌نامه‌نویسی با اشاره به سابقه درخشان دفتر همدان در برگزاری اردوهای مربوط به این انجمن، گفت: همدان در برگزاری نخستین اردوی کشوری فیلم‌­نامه‌نویسی، گویی تمام مسؤولیت را یک تنه به­‌عهده گرفت و در برابر چالش‌های سخت، فعل خواستن را صرف کرده است.

وی برگزاری این اردو برای نخستین بار با تعداد ۷۰ نفر را، ریسکی بزرگ خواند و افزود: انتظار می‌رود با اطمینان از استادهای این اردو، اشتیاق هنرجویان و برگزاری جلسات مفید مجازی، اردوی فیلم‌­نامه‌نویسی بتواند از این پس در کنار اردوی فیلم­‌سازی، هم­زمان برگزار شود.

پوراسماعیلی فرایندمحور بودن اردوی فیلم­نامه‌نویسی را، مهم­ترین نکته حائز اهمیت در این دوره آموزشی خواند و افزود: محصول نهایی این اردو همانند اردوی فیلم­‌سازی هیچگاه با هم­دیگر مقایسه نشده و در مقام قضاوت قرار نخواهد گرفت؛ هفت نفری که مشترکاً بر روی دو فیلم‌­نامه کار می‌کنند تا روز آخر استعداد، توانایی و تلاش خود را محک خواهند زد و همه اعضای گروه باهم و در کنار یکدیگر رشد خواهند کرد. در اردوی فیلم‌­نامه‌نویسی مالکیت فردی وجود ندارد و این فیلم­نامه‌ها در اردوهای فیلم­‌سازی در شهری دیگر و توسط گروهی دیگر ساخته خواهند شد؛ پس تا حدامکان باید این محصول با کمترین هزینه و معقول­‌ترین شرایط، قابل ساخت و تولید باشد.

پوراسماعیلی با بیان این‌که، فرد موفق کسی است که وقتی سینمای جوان دستش را گرفته آن­را رها نکند و در مقابل، فرد ناموفق کسی است که از یکبار فرصت خود به خوبی استفاده نکند؛ گفت: خوشبختانه در سال گذشته سه شرکت کننده که در ادوار قبل اردوی فیلم‌­سازی حضور داشتند، توانستند به جشنواره فیلم کوتاه تهران در بخش مسابقه راه یابند و این بدان معناست که افراد حاضر در اردوها به درستی انتخاب شده بودند و هنرجویان حداکثر استفاده را از اردوها برده‌­اند.

همچنین در ادامه این مراسم مدیر آموزش انجمن سینمای جوانان ایران ضعف فیلم‌نامه در اردوهای فیلم‌سازی را دلیل برپایی اردوی فیلم‌نامه‌نویسی در جهت تقویت مهارت فیلم‌نامه‌نویسی توسط هنرجویان این انجمن عنوان کرد و ادامه داد: از این رو توجه و تقویت فیلم‌نامه‌نویسی برای انجمن سینمای جوانان ایران با ارزش بوده و در لیست بخش‌های ویژه آموزش قرار گرفته است.

هاشمی برگزاری اردویی با شرکت 70 هنرجو از سراسر کشور را چالشی مهم و نگران‌کننده دانست و افزود: با همت دفتر همدان و هماهنگی با ده استاد مجرب و پر سابقه، این رویداد ملی هم‌اکنون به مرحله برگزاری رسیده است.

مدیر آموزش انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره به این‌که پیش از این اردوهای فیلم‌سازی به صورت منطقه‌ای و با تعداد محدودتری برگزار می‌شدند اما هم‌اکنون نخستین اردوی کشوری فیلم‌نامه‌نویسی درحال برگزاری است، تاکید کرد: هر کسی در اردوهای مربوط به انجمن شرکت کند، بورسیه انجمن بوده و شاید تا مدت‌ها بعد فرصت دوباره‌ای را پیدا نکند؛ لذا لازم است حاضران در این اردو نهایت استفاده را برده و به هیچ عنوان غفلت نکنند.

نخستین اردوی کشوری فیلم‌نامه‌نویسی با حضور استادهای برجسته فیلم‌­نامه‌نویسی کشور و با حضور ۷۰ هنرجو از سراسر ایران در ۷ ژانر «جنگی-دفاع مقدس»، «کمدی»، «ملودرام»، «وحشت»، «علمی-تخیلی»، «فانتزی» و «جنایی-پلیسی» از تاریخ ۱۰ تا ۱۶ اذرماه به میزبانی انجمن سینمای جوانان ایران در شهر همدان درحال برگزاری است.

 

هشتمین جلسه پاتوق با سه درام و ی...
بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل‌و...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
روایتی از استعمار اروپاییان با ...
افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای ج...
از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خن...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *