جستجو
نماینده ایران در جشنواره فیلم کوتاه «هوئسكا» امشب در شبکه مستند؛

پنجمین قسمت از برنامه تلویزیونی «سینما جوان» با نمایش و نقد فیلم کوتاه «نجان» ساخته محمدمهدی باقری روانه آنتن شبکه مستند می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، پنجمین قسمت از برنامه تلویزیونی «سینما جوان»، امروز شنبه 7 مرداد با پخش فیلم کوتاه «نجان» روانه شبکه مستند می‌شود.

«سینما جوان» با محوریت پخش، تحلیل و بررسی فیلم‌های کوتاه سینمای ایران و با نگاهی آموزش محور به این مدیوم از سینما، به صورت مشترک توسط انجمن سینمای جوانان ایران و شبکه مستند سیما تولید شده است.

نمایش فیلم کوتاه «نجان» به کارگردانی محمدمهدی باقری، بخش اصلی برنامه این هفته «سینما جوان» است و نازنین چیت‌ساز مجری برنامه در گفتگو با کارگردان این فیلم کوتاه درباره تجربیات او در عرصه فیلم‌سازی سخن می‌گوید؛ همچنین جمعی از بازیگران این اثر به بیان ناگفته‌های خود از ساخت این فیلم می‌پردازند.

در میز نقد و تحلیل برنامه نیز، وحید نامی در گفتگو با رامتین شهبازی به نقد و بررسی «نجان» می‌پردازد.

در خلاصه داستان فیلم کوتاه «نجان» که در ژانر ملودرام کارگردانی شده، آمده است: «نجان، پسر ناشنوایی است که توسط برادر بزرگترش به جنگل برده می‌شود. او پای درختی که به ادعای برادرش آرزوها را برآورده می‌کند، باید بپذیرد که برای آرزوی بزرگی که در دل دارد از چیز مهمی بگذرد.»

این فیلم کوتاه محصول سال 1401 انجمن سینمای جوانان ایران است که توانست در جشنواره معتبر هوئسکا حضور پیدا کند.

ابوالفضل قربانزاده، سانیار رفیعی پور، فریبرز منصوری و ارسان محمد بیگی از بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

در بخش «داستان کوتاه» این برنامه تلویزیونی، خوانشی بر داستان کوتاه «کسی که ترزا را داد زد» اثری از ایتالو کالوینو صورت می‌گیرد.

علاوه براین، سیدحسن حسینی به معرفی ژانر‌های سینمایی می‌پردازد و بخش پنجم مطالب خود با همین موضوع را ارایه می‌دهد.

برنامه «سینماجوان» به تهیه‌کنندگی فاطمه بوربور و اصغر احمدپور شنبه‌ها ساعت ۲۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود و بازپخش آن یکشنبه ساعت ۰۰:۳۰ و ۱۰ صبح است.

از برگزاری جشنواره فیلم وعکس ژیا...
رویداد ملی عکس لاهیجان
شرایط فیلم‌سازی در استان رکورددا...
اردوی یکروزه فیلم‌سازی ارگ تاریخ...
از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *