جستجو

 

مستند کوتاه «وداع در تپه نقره‌ای» ساخته مشترک مهدی صاحبدل و یاشار کمیزی در جشنواره بین‌المللی ROFİFE ترکیه حضور دارد.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، بخش مسابقه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی ROFİFE آنکارا میزبان مستند کوتاه «وداع در تپه نقره‌ای» به‌کارگردانی مهدی صاحبدل و یاشار کمیزی و از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران خواهد بود.

جشنواره بین‌المللی (ROFİFE) ROTARY SHORT FILM  توسط روتاری، سازمانی غیر دولتی در دل سازمان ملل متحد برگزار می‌شود که فلسفه اصلی خود را بر شش موضوع اصلی شکل داده است:

  • صلح و پیشگیری از منازعات
  • پیشگیری و درمان بیماری‌ها
  • آب و بهداشت
  • سلامت مادر و کودک
  • آموزش ابتدایی و سواد
  • پیشرفت اقتصادی و اجتماعی

این مستند پیش از این در پنج جشنواره بین‌المللی جاضر بوده و جایزه بهترین مستند دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «امید» و جایزه سوم مستند جشنواره فیلم «رسام» را نیز کسب کرده است.

این مستند داستان تلاش مردم شهر گمیشان است که قرن‌ها شغل اصلی آن‌ها صیادی بوده؛ آن‌ها برای نجات شهر خود از ورود سیل (اوایل سال 98)، با یکدیگر متحد شدند و با دستان خالی سدی ابتکاری ساختند؛ اگرچه موفق به جلوگیری از ورود آب به شهرشان شدند، اما هزینه جبران‌ناپذیری برای آن پرداختند.

 

سایر عوامل ساخت این فیلم :

طراحی و ترکیب صدا: گیسو آزادروش،‌ تدوین: سارا براتی، اصلاح رنگ و نور: سهراب نوربخش و محمود نوری، عکاس: مسعود کمی، تهیه شده در انجمن سینمای جوانان ایران

هشتمین جلسه پاتوق با سه درام و ی...
بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل‌و...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
روایتی از استعمار اروپاییان با ...
افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای ج...
از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خن...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *