جستجو
چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران؛

 

اولین مسابقه نقدنویسی با عنوان «جایزه نقد فیلم کوتاه» با برگزاری آیین اختتامیه برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران؛ آیین اختتامیه اولین مسابقه نقدنویسی با عنوان «جایزه نقد فیلم کوتاه» که در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران کلید خورد، روز چهارشنبه اول آذرماه در آمفی‌تئاتر فرهنگسرای اندیشه و با حضور شرکت‌کنندگان، منتقدان و روزنامه‌نگاران سینمایی و علاقمندان برگزار خواهد شد.

«جایزه نقد فیلم کوتاه» برای اولین بار در چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و توسط گروه فرهنگی «دوزیست» با همکاری روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، آغاز به کار کرد.

این مسابقه با توجه به نیاز فضای فرهنگی کشور به جریان نقد حرفه‌ای، با اهداف شناسایی و معرفی استعدادها در حوزه نقد و نگارش سینمایی، تقویت جایگاه فیلم کوتاه به عنوان پایگاه سینمای حرفه‌ای از طریق جریان نقد و ژورنالیسم سینمایی، کنش‌گری جریان نقد در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور، تقویت بنیه دانش تولیدکنندگان و نویسندگان سینمایی از طریق ایجاد فضاهایی برای اشتراک‌گذاری اندیشه شکل گرفت و اکنون با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.

 

شایان ذکر است هم‌زمان با آیین اختتامیه، نشست «نقد فیلم و تاثیر آن بر حرکت جریان سینمای ایران» در قالب «پنل گفت‌وگو» درباره جایگاه نقد در سینمای دیروز و امروز ایران و با حضور منتقدان سینمای ایران، امیررضا نوری‌پرتو، آرش خوشخو و سیدسعید هاشم‌زاده نیز برگزار خواهد شد.

 

آیین اختتامیه همراه با پنل گفت‌و‌گو و معرفی برگزیدگان اولین «جایزه نقد فیلم کوتاه» روز چهارشنبه یکم آذرماه 1402 ، ساعت ۱۸  در فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان شهید منفرد نیاکی (اندیشه)، برگزار خواهد شد.

هشتمین جلسه پاتوق با سه درام و ی...
بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل‌و...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
روایتی از استعمار اروپاییان با ...
افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای ج...
از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خن...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *