جستجو
حمید صابری عنوان کرد:

حمید صابری می‌گوید فیلمسازان مستقل  برای تامین منابع مالی همواره با مشکلات بسیاری مواجه هستند و از آنجایی که فیلم کوتاه تقریباً بازگشت سرمایه ندارد، سرمایه‌گذار یا تهیه‌کننده‌ای که حاضر به پذیرفتن ریسک سرمایه‌گذاری در این عرصه را داشته باشد، کمتر است.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از صبا، فیلم کوتاه «نقره‌ای» به تازگی در شصت و ششمین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه بوشهر خلیج فارس حضور یافت. حمید صابری نویسنده و کارگردان و یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم در گفتگو با خبرنگار سینما صبا، درباره حضور این فیلم و سطح آثار حاضر در جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه بوشهر گفت: فیلم ما در نیمه‌ی دوم ۱۴۰۰ ساخته شد و  از فروردین ماه ۱۴۰۱ پخش بین‌المللی آن را آغاز کردیم. تاکنون در جشنواره‌های مختلفی با قدمت بالا  حضور یافته است ولی با توجه به شرایط کرونا و تغییر نحوه برگزاری جشنواره‌ها آنطور که باید و شاید آنچه که در ذهن داشتیم به ثمر نرسیده است.  جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه بوشهر نیز اولین حضور فیلم «نقره‌ای» در یک جشنواره ایرانی بود. سطح کارها به نظر متوسط می‌آمدند و از ۴۱ فیلم حاضر در بخش داستانی تنها چند اثر بودند که سطح بالایی داشتند.
او در ادامه بیان کرد: برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای فیلم کوتاه، فرصتی است تا فیلمسازان بتوانند دور هم جمع شوند و با هم تبادل اطلاعات داشته باشند و از تجربیات یکدیگر بهره بگیرند. همین گپ و گفت‌ها باعث می‌شود تا به نقاط قوت و ضعف خود در ساخت فیلم آگاه شوند و همچین فرصت‌های جدیدی را برای ساخت فیلم مهیا سازند.
صابری همچنین با ابراز ناراحتی اظهار کرد: فیلم «نقره‌ای» در پنج بخش مهم، تدوین، فیلمبرداری، فیلمنامه، کارگردانی و بهترین فیلم، نامزد دریافت جایزه شد، اما متاسفانه هیچ جایزه‌ای به فیلم تعلق نگرفت که این خود جای سوال بسیار دارد، چرا که وقتی فیلمی در بخش‌های مهم نامزد دریافت جایزه می‌شود، حداقل می‌تواند یکی از آن جوایز را از آن خود کند.
این فیلمساز جوان درباره ادامه مسیر نمایش فیلم خود نیز گفت: به دنبال این هستیم تا شرایط اکران فیلم را در بسته‌ی فیلم کوتاه گروه هنروتجربه فراهم کنیم چرا که معتقدیم می‌تواند اتفاق خوبی باشد و با مخاطبان بیشتری فیلم به اشتراک گذاشته ‌شود.
صابری همچنین درباره ساخت فیلم بعدی خود و شرایط ساخت فیلم کوتاه نیز اظهار کرد: در حال حاضر فیلمنامه‌ای دارم که متاسفانه به دلیل شرایط سخت تولید و تامین منابع مالی هنوز موفق به ساخت آن نشده‌ام و امیدوارم امسال بتوانم این فیلم را به مرحله تولید برسانم. شرایط ساخت فیلم کوتاه نیز مانند فیلم بلند روز به روز سخت‌تر می‌شود و فیلمساز حتی تا مدت‌ها پس از تولید نیز همچنان درگیر آن است. با توجه به این شرایط سخت یا باید به سمت ساخت آثار تجربی برویم که از گروه بازیگران و عوامل حرفه‌ای برخوردار نباشد و یا این که باید با برقرار کردن ارتباط با سازمان‌ها بودجه‌ای فراهم کنیم که آن هم پیچیدگی‌های خود را دارد. فیلمسازان مستقل  برای تامین منابع مالی همواره با مشکلات بسیاری مواجه هستند و از آنجایی که فیلم کوتاه تقریباً بازگشت سرمایه ندارد، سرمایه‌گذار یا تهیه‌کننده‌ای که حاضر به پذیرفتن ریسک سرمایه‌گذاری در این عرصه باشد نیز کمتر است.

فیلم «نقره‌ای» که در ژانر اجتماعی ساخته شده است، داستان بازرس خیریه‌ای را روایت می‌کند که برای بررسی وضعیت یکی از درخواست‌دهندگان وارد خانه‌ای می‌شود اما وجود بحران‌های خانوادگی قضاوت را برای او دشوار می‌کند.
رها خدایاری، نازگل شریفی، ندا اسدی، تیام کرمانیان و شیوا اردویی بازیگران «نقره‌ای» هستند.
از عوامل فیلم کوتاه «نقره‌ای» می‌توان به نویسنده و کارگردان: حمید صابری، تهیه کننده: نوید رفیعی، حمید صابری، مدیر تصویربرداری: سالار اردستانی، تدوین: مسعود فرجام، مجری طرح، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: مهرنوش حسینی، مدیر صدابرداری: مجید نجاتی، اصلاح نور و رنگ: حمیدرضا فتوره‌چیان، طراح گریم: خلیل نظری، صداگذار: مهرداد براتی طراح صحنه: علی وطن دوست، طراح لباس: حمیده رسولی، منشی صحنه: مریم ویس مرادی، عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: فاطمه تقوی اشاره کرد.

هشتمین جلسه پاتوق با سه درام و ی...
بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل‌و...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
روایتی از استعمار اروپاییان با ...
افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای ج...
از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خن...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *