جستجو
سعید نجاتی مشاور مدیرعامل و مدیر کانون دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران:

سعید نجاتی، مشاور مدیرعامل و مدیر کانون دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران، شرایط عضویت در این کانون را تشریح کرد.

به گزارش ستاد خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از تسنیم، سعید نجاتی تهیه‌کننده و کارگردان سینمای کوتاه، مشاور مدیرعامل و مدیر کانون دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران، در آستانه برگزاری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، درباره بخش دانش‌آموختگان انجمن در این رویداد گفت: شهریورماه سال گذشته کانون دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران، به‌صورت رسمی آغاز به کار کرد و این اتفاقی بود که طی 40 سال مورد غفلت قرار گرفته بود. بزرگ‌ترین نهاد آموزش سینمای ایران و حتی خاورمیانه، در این سال‌ها فعالیت دانش‌آموختگان خود را به این صورت رصد نکرده بود و شکر خدا توانستیم در قالب یک همایش، گردهمایی دانش‌آموختگان انجمن را برای اولین‌بار برگزار کنیم.

مشاور مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران ادامه داد: این همایش با شعار «یک خانواده 250 هزار نفره» برگزار شد. از آنجایی که این رویداد به جشنواره فیلم کوتاه تهران هم نزدیک بود، قریب به 3 هزار نفر را شناسایی کردیم که بخشی از آن‌ها از عوامل و سینماگران حرفه‌ای محسوب می‌شوند و بخش دیگر هم آدم‌های موفقی بوده‌اند که بخشی از موفقیت خود را مرهون انجمن سینمای جوانان بوده‌اند. در قالب این همایش ما افراد را گردهم جمع کردیم و دیدم برای همکاری و تعامل با این دانش‌آموختگان فضای بسیار زیادی وجود دارد.
نجاتی افزود: بخشی از این دانش‌آموختگان هم همچنان نیاز به حمایت انجمن داشتند. یعنی بعد از فارغ‌التحصیلی نیاز دارند که به‌صورت پله‌به‌پله برای پیشرفت موردحمایت انجمن قرار بگیرند تا به جایگاه مطلوب خود برسند. بخشی از این افراد هم دانش‌آموختگانی بودند که می‌توانستند به انجمن سینمای جوانان کمک کنند. این افراد یا در محدوده استانی خود و یا حتی در محدوده ملی می‌توانند به دانش‌آموختگان تازه انجمن کمک کنند. مدیر روابط عمومی فرودگاه مهرآباد یکی از این افراد بود که از دانش‌اموختگان سابق انجمن بود و با او برای تعامل وارد گفتگو شدیم. بچه‌های سینمای جوان مانند یک خانواده در سراسر کشور پخش شده‌اند و همچنان می‌توانند پشتیبان یکدیگر باشند.

مدیر کانون دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران در ادامه گفت: در مدت یک سال اخیر تلاش کردیم برای این تعامل و همکاری زیرساخت‌های لازم را فراهم بیاوریم. از همه دوستان هم خواسته‌ام در طول این یک سال با من در تماس باشند و هر گله و شکایتی دارند را مطرح کنند. ما سایتی را طراحی کرده‌‌ایم که امیدواریم در خلال جشنواره امسال بتوانیم از آن رونمایی کنیم. ضمن آنکه تمام دانش‌آموختگان می‌توانند عضو این سایت شوند و هر کدام می‌توانند صفحه شخصی مربوط به خود را هم در این سایت داشته باشند و بچه‌ها می‌توانند رزومه خود را در این سایت بارگذاری کنند.

وی افزود: با موافقت مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران شورایی تشکیل شده و به‌زودی فراخوانی منتشر می‌شود تا فیلمسازان علاقه‌مند بتوانند از این امکانات بهره‌مند شوند. در تلاش هستیم تا امتیازاتی را برای همه دوستان خود در نظر بگیریم.
نجاتی گفت: اجرایی شدن همه ایده‌آل‌هایی که برای ارائه خدمات به دانش‌آموختگان مدنظر داریم، منوط به گذشت زمان و تأمین زیرساخت‌هاست. نکته مهم این است که مدیریت سازمان سینمایی و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان، خواهان اجرایی شدن این اتفاقات هستند. امسال هم تلاش می‌کنیم در خلال افتتاحیه جشنواره فیلم کوتاه تهران برنامه‌هایی را برای دانش‌آموختگان انجمن داشته باشیم.

مدیر کانون دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران درباره فرآیند شناسایی و عضویت اعضای جدید در این کانون هم گفت: براساس تفاهمی که با معاونت آموزش و معاونت امور مالی انجمن داشته‌ایم، تصمیم بر این شده است، تا از این به بعد هر آن کسی که به هر نحو و در هر سطحی دانش‌آموخته انجمن می‌شود، به‌صورت خودکار عضو باشگاه دانش‌آموختگان هم می‌شود. ما یک لیست از بچه‌های قدیمی داریم که اینگونه به روز می‌شود. این مربوط به افرادی است که دانش‌آموخته انجمن بوده‌اند اما شاید عده‌ای هم خودشان بخواهند عضو این کانون شوند. ما این شرایط را به‌وجود آورده‌ایم که افراد علاقه‌مند به عضویت هم بتوانند عضو این کانون شوند.

وی افزود: این مدل از عضویت قواعدی مانند پرداخت حق عضویت دارد و هر عضو انجمن که علاقه‌مند به عضویت در کانون باشد می‌تواند برای آن اقدام کرده و کارت متصل به درگاه بانکی مربوطه را دریافت کند. کانون یکساله دانش‌آموختگان، قرار است در‌ آینده توسط همین بچه‌ها اداره شود و خودشان به یکدیگر کمک کنند. این مهمترین نکته‌ای است که در طراحی و برنامه‌های این کانون مورد توجه قرار دارد.
چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

از برگزاری جشنواره فیلم وعکس ژیا...
رویداد ملی عکس لاهیجان
شرایط فیلم‌سازی در استان رکورددا...
اردوی یکروزه فیلم‌سازی ارگ تاریخ...
از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *