جستجو
عضو هیات انتخاب و داوری فیلم کوتاه جشنواره فیلم فجر

عضو هیئت انتخاب و داوری بخش فیلم کوتاه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فجر معتقد است ویژگی مثبت حضور فیلم کوتاه در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، فرصت فراتری برای نمایش این آثار فراهم می‌کند و موجب جذب مخاطبان بیشتری می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینما جوانان ایرانف رضا سبحانی عضو هیئت انتخاب و داوری بخش فیلم کوتاه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فجر گفت: فیلم کوتاه می‌تواند زیربنای فیلم بلند باشد چرا که سینمای کوتاه سینمای تجربه‌های متفاوت است و اگر بتوانیم از این تجربه‌های متفاوت در سینمای کوتاه حمایت کنیم، قطعا سینمایی با اندیشه‌های مختلف و زیبا خواهیم داشت و جلوه‌های متفاوتی از فرهنگ‌های مختلف جامعه‌مان را به نمایش می‌گذاریم.

او ادامه داد: من فکر می‌کنم سینمای کوتاه توانسته با آثار درخشانی که تولید کرده است، ریشه بدواند. سینمای کوتاه مستقل است و سازنده فیلم کوتاه دغدغه اقتصادی ندارد و از بازآفرینی اندیشه خود رها است و این امر می‌تواند اسکلت سینمای ایران را به لحاظ ساختار و اندیشه پربارتر کند.

این عضو هیئت انتخاب و بخش داوری فیلم کوتاه اعلام کرد: خوشبختانه از گذشته‌های دور تا کنون فیلم‌های درخشانی در سینمای کوتاه داشتیم که موفقیت‌های زیادی هم در محافل بین‌الملل به همراه داشتند.

سبحانی ویژگی مثبت حضور فیلم کوتاه در جشنواره فجر را فرصت فراتری برای نمایش این آثار دانست و افزود: این امر موجب جذب مخاطبان گسترده‌تری برای فیلم کوتاه می‌شود. سینمای کوتاه مختص به جشنواره شده است و اگر بتوانیم برای سینمای کوتاه که عمدتا مخاطب خاص خود را دارد فضایی برای نمایش مستمر ترتیب دهیم، قطعا مخاطب عام هم جذب این نوع از سینما خواهد شد.من فکر می‌کنم سینمای ایران نیاز دارد به فیلم کوتاه بهای بیشتری دهد.

هشتمین جلسه پاتوق با سه درام و ی...
بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل‌و...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
روایتی از استعمار اروپاییان با ...
افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای ج...
از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خن...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *