جستجو

سیزدهمین هفته فیلم و عکس کاشان در مراسمی با حضور انبوه علاقه‌مندان، هنرمندان و مسؤولان فرهنگی شهر کاشان و تقدیر از برگزیدگان منتخب توسط مخاطبین این هفته به کار خود پایان‌ داد.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در آیین پایانی سیزدهمین هفته فیلم و عکس کاشان محمد سرجه پیما،رئیس انجمن سینمای جوانان ایران _ دفتر کاشان در سخنانی به ارزش و نقش رویدادهای فرهنگی و هنری مؤثر و هدفمند اشاره و از همکاری و همراهی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان و همینطور مدیران محترم خانه لوسی و گروه فرهنگی این روزها در حمایت و همراهی این رویداد فرهنگی و هنری تقدیر کرد.

در این رویداد فرهنگی و هنری که از سال ۶۹ آغاز و در سال جاری سیزدهمین دوره خود را تجربه کرد، از  ۲۱۲ هنرمند عکاس و ۱۶ هنرمند فیلم‌ساز اثر ارائه شد که در نتیجه ۳۳ عکس و ۱۳ فیلم انتخاب شدند. برپایی نمایشگاه عکس از آثار هنرمندان عکاس و نمایش فیلم‌ها در مجتمع سینمائی کاشان و همینطور نمایش فیلم‌های منتخب ملی از دیگر برنامه‌های این هفته بود.
نمایش فیلم با موضوع ایثار و شهادت در فرهنگسرای علامه ملامحسن فیض کاشانی ره و برپایی کارگاه تخصصی “روایت درفیلم کوتاه ” با حضور دکتر رامتین شهبازی دیگر برنامه های این رویداد هنری بود.

هنرمندان عکاس این برنامه عبارت‌اند از :
منوچهر حیدریان
خدیجه عاشوری
فاطمه پوران
مصطفی مازوچی
اسما جهانگیر
سید امیرحسین ساداتی
مهدی یوسفی فر
سید صدرالدین تولیت
بهنام اعتمادی
حمیدرضا زارع
محمد مهدی رعیت
شوکا داعیه
سینا عباسی
رضا قاسمی
فاطمه حسن زاده
حامد پاسبانی پور
محمد حسین زارع
زهره کبودوندی
ابوالفضل قاضی شعرباف
علیرضا شاه حمزه
حمید رضا طحانی
شادی حق شناس
ملیحه بنازاده
سارا منیری
زهرا وفاخواه
فاطمه ابراهیمی
زهرا قاسم زادگان
مهربان تیموری
فاطمه آقا محمدی
مبینا وحیدنژاد
فاطمه غفار
نگین میدانگاهی
بهار کیامرثی زاده

همینطور اسامی هنرمندان فیلم‌ساز حاضر در این رویداد به شرح زیر است:

اتاق آبی/داوود عبدالملکی
آخرهفته/الهام محمدزاده
ژپتو/جابر متواضعی
مادر بزرگ/زینب میرزا بیگی
وین/مصطفی شبان
شیون/امیرحسین رحیم زاده
دا/محمد مهدی رعیت
آوانسن/علی خوشدلی
محتشم/علی مقنی
مرضیه/محسن روشن روان-نادر ملکزاده
هامی/فاطمه درستکار
وقتی که خان مرد/عباس کویری
امیر/داوود میرزا بیگی
قهرمان من/حنانه حیدریان
مستند بلند”شماره ۵” به کارگردانی دانیال رحیمی ‌کاشانی

دکتر عقیقی فعال فرهنگی و از اساتید دانشگاه در مورد نقش هنر و سینما و دکتر محمدعلی فرجی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان به برنامه‌ریزی برای برپایی نخستین هفته فیلم و عکس ایثار و شهادت همزمان با کنگره شهدای کاشان در بهار سال ۱۴۰۳ اشاره و تاکید کرد این سازمان از فیلم‌سازانی که تمایل به ساخت فیلم با موضوع ایثار و شهادت را دارند برای ارائه به این هفته حمایت خواهد کرد. محمدعلی فرجی همچنین به نقش و تاثیر سینما اشاره و از عوامل اجرایی برگزاری رویداد ارزشمند سیزدهمین هفته فیلم و عکس کاشان تشکر کرد و این این نوید را به منتخبین مردمی داد که پس از مصوبه هیأت مدیره جوایز آن‌ها پرداخت خواهد شد. دکتر سعید ضابطی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در مورد لزوم حمایت از فعالیت هنرمندان فیلم‌ساز و عکاس اشاره و به نقش ارزشمند انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر کاشان تاکید کرد.

گفتنی است یکی از کتب سینمائی استاد دکتر رامتین شهبازی نیز در این مراسم با حضور ایشان تحلیل شد.
تقدیر از دانیال رحیمی کاشان به پاس تلاش برای ساخت فیلمی بلند و مستند با موضوع مهم‌ترین دغدغه مردم کاشان (تعطیلی کارخانجات ریسندگی و بافندگی و همینطور احیاء آن) از دیگر برنامه‌های اختتامیه بود.

در این رویداد هنری محمدحسین زارع در بخش عکاس حرفه‌ای و  فاطمه پوران در بخش هنرجویی حائز بالاترین امتیاز از تماشاگران شدند. همچنین فیلم “مرضیه” ساخته نادر ملک‌زاده و محسن روشن‌روان در بخش حرفه‌ای و “فیلم قهرمان من ” ساخته حنانه حیدریان در بخش هنرجویی حائز بالاترین آرا تماشاگران شدند که لوح افتخار این بخش را از آن خود کردند.

 

از برگزاری جشنواره فیلم وعکس ژیا...
رویداد ملی عکس لاهیجان
شرایط فیلم‌سازی در استان رکورددا...
اردوی یکروزه فیلم‌سازی ارگ تاریخ...
از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *