جستجو

 

فیلم کوتاه «چمدان» موفق به کسب دو جایزه از جشنواره‌های فیلم فرانسه و ایتالیا شد.

 

به گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم کوتاه «چمدان» به‌نویسندگی و کارگردانی آکو زندکریمی و سامان حسین‌پور و تهیه‌کنندگی فریبا عرب، موفق به کسب جایزه ویژه هیأت داوران از نهمین جشنواره ساحل آبی فرانسه و جایزه بهترین فیلم نهمین جشنواره فائوستو روسانو از ایتالیا شد.

 

این فیلم راوی داستان مرد مهاجری است که یک بار دیگر، سرزمین‌ خود را از دست می‌دهد و در ادامه حضور جهانی خود به چهل و دومین جشنواره انکارزین اسپانیا 20 تا 25 نوامبر 2023 (29 آبان تا 4 آذرماه) و بیست و دومین جشنواره دانشجویی بیجینگ چین 17 تا 24 نوامبر 2023 (26 آبان تا 5 آذرماه 1402) نیز را یافته است.

 

جشنواره فیلم ساحل آبی FCMCB ، یک رویداد رقابتی سینمایی برای فیلم‌سازان جوان تا سی‌سال است. از اهداف این جشنواره، نمایش و ترویج آثار فیلم‌سازان بین‌المللی به مخاطبان فرانسوی است. این جشنواره دوسالانه در سال 2008 با هدف حمایت از فیلم‌سازان جوان، افزایش آگاهی عمومی در مدارس هنری و یک رویداد سینمایی ویژه جوانان آغاز به کار کرد.

نهمین دوره جشنواره ساحل آبی از تاریخ 13 تا 15 اکتبر 2023 (21 تا 23 مهرماه 1402) در مرکز سینمایی ساحل کری-لو-روئه  در جنوب فرانسه برگزار شد و فیلم کوتاه «چمدان» موفق به کسب جایزه ویژه هیئت داوران این دوره شد.

جشنواره فائوستو روسانو Fausto Rossano با یاد و نام پزشکی روانکاو به همین نام تأسیس شد. این جشنواره، مبارزه با تعصبات، رنج روانی حاصل از آن و اهمیت فرد در زندگی از طریق تحریک آگاهی اجتماعی را با زبان سینما و گفتگو با نویسندگان، متخصصان و کارشناسان این حوزه را هدف خود از برگزاری می‌داند.

در بیانیه هیأت داوران فائوستو برای اهدای جایزه بهترین فیلم به «چمدان» آمده است:  «چمدان یک فیلم تکان‌دهنده است که دردی ظریف از شروع تا پایان فیلم را به همراه دارد. بازنمایی شاعرانه از دست دادن و فقدان، نشانه‌ای نورانی که از ژست‌ها و حرکات، از نگاه و پرسپکتیو و از فیلم‌برداری بیرون می‌آید و آن را عمیق و قابل‌تأمل می‌کند، حتی زمانی که دراماتیک‌ترین احساسات وجود انسان را به حرکت درمی‌آورد. سرانجام، فیلمی که ریشه در زمان و فرهنگ دارد، درعین‌حال جهانی، تنشی است بین گذشته، حال و آنچه از آن می‌ترسیم، آینده.»

فیلم کوتاه «چمدان» پیش از این نیز موفق به کسب جایزه یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم و موسیقی پارما، جایزه ویژه هیأت داوران و جایزه دستاورد بصری نهمین دوره جشنواره نومند قرقیزستان، جایزه تماشاگران چهارمین جشنواره فیلم کوبانی شده و در چهل و ششمین جشنواره فیلم دراما یونان، سیزدهمین دوره جشنواره فیلم کردی برلین، نوزدهمین جشنواره دانشجویی ارلی برد بلغارستان و سومین جشنواره کردی مسکو نیز، حضور داشته است.

 

هشتمین جلسه پاتوق با سه درام و ی...
بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل‌و...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
روایتی از استعمار اروپاییان با ...
افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای ج...
از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خن...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *