جستجو
امشب ساعت 20 از شبکه مستند سیما؛

دومین قسمت برنامه تلویزیونی «سینما جوان» با پخش، گفتگو و بررسی فیلم کوتاه «جان داد» ساخته سهیلا پورمحمدی از شبکه مستند سینما پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، دومین قسمت از برنامه ترکیبی «سینما جوان» تازه‌ترین برنامه شبکه مستند سیما که در تعامل و همکاری با انجمن سینمای جوانان ایران، در استودیوی نفت، از زیر مجموعه روابط عمومی وزارت نفت، تهیه و تولید شده است؛ «سینما جوان» با محوریت پخش، تحلیل و بررسی آثار و وضعیت فیلم کوتاه در سینمای ایران و با نگاهی آموزش محور به این مدیوم از سینما، امشب، شنبه 17 تیرماه ۱۴۰۲ ساعت ۲۰ تا ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود.

دومین قسمت از برنامه تلویزیونی «سینما جوان» در 7 بخش که شامل، پخش فیلم کوتاه «جان داد» ساخته سهیلا پورمحمدی، گفتگو با کارگردان و فیلمبردار این فیلم کوتاه، نقد و بررسی «جان داد»، بررسی و معرفی ژانر در سینما، کارگاه تجربه و معرفی داستان کوتاه، برنامه‌ریزی شده است.

در این قسمت از برنامه ترکیبی «سینما جوان»، فیلم کوتاه «جان‌داد» به نویسندگی و کارگردانی سهیلا پورمحمدی که داستان آن درباره دختری است که به تازگی شاهد مرگ مادرش بوده است نمایش داده می‌شود و در ادامه نازنین چیت‌ساز، مجری برنامه، با کارگردان این فیلم کوتاه به گفتگو می‌نشیند.

وحید نامی سردبیر و کارشناس برنامه ترکیبی «سینما جوان»، نیز در گفتگو با رامتین شهبازی کارشناس ویژه این برنامه، به نقد و بررسی «جان داد» می‌پردازند و در ادامه آرمین یوسف‌زاده، مدیر فیلم‌برداری این فیلم کوتاه هم از چالش‌های تصویربرداری «جان داد» در رشت می‌گوید.

آیتم «ژانرهای سینمایی» یکی از بخش‌های ویژه این برنامه تلویزیونی است که با تدریس حسن حسینی به بررسی ژانر در سینما می‌پردازد و در هفت قسمت اول «سینما جوان»، کلیات ژانر و اشتباهات رایج در کارگردانی فیلم کوتاه ژنریک می‌پردازد.

آیتم «کارگاه تجربه» نیز در دومین قسمت از «سینما جوان» درباره فیلم‌برداری است که لری شره، فیلمبردار و مدرس سینما، به بررسی آن می‌پردازد.

«داستان کوتاه» آخرین آیتم این برنامه تلویزیونی است که به خوانش داستان کوتاه «دختر کوچولو و بادکنک» نوشته بن لوری می‌پردازد.

سایر عوامل این برنامه تلویزیونی عبارتند از:

تهیه‌کننده: فاطمه بوربور و اصغر احمدپور، مدیر فیلمبرداری: علی شورورزی، فیلمبردار: آرمین یوسف‌زاده و علی اسدی، دستیار فیلم‌بردار: امیر محمد یعقوبی و مرتضی جعفرقلی‌زاده، تدوین: محسن رضازاده و پارسا گیلانی، نویسنده: پرستو راد، محسن رضازاده و عبدالله نظری و صدابردار: میلاد محالی.

برنامه ترکیبی «سینما جوان» هر شنبه ساعت ۲۰ تا ۲۱ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

هشتمین جلسه پاتوق با سه درام و ی...
بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل‌و...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
روایتی از استعمار اروپاییان با ...
افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای ج...
از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خن...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *