جستجو
ابراهیم سلیمانی، عضو هیات انتخاب و داوری بخش عکس:

به گزارش روابط عمومی انجمن سینما جوانان ایران، ابراهیم سلیمانی، عضو هیات انتخاب و داوری بخش عکس نهمین جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین اظهارداشت: این جشنواره آیینی با توجه به اهمیت بحث نماز و نیایش و تداوم در برگزاری آن، نیازمند توجه و حمایت مادی و معنوی مسئولان است.

سلیمانی افزود: عکس‌های این دوره از جشنواره نماز و نیایش با رویکرد متفاوتی بررسی شد و داوران از انتخاب آثار کلیشه‌ای و استیج و چیدمان پرهیز کردند و بیشتر به آثاری بها داده شد که روح نیایش در آن حاکم بود و تمرکز بر انتخاب آثار ناب از جهت ثبت لحظه‌های نیایش و نماز بود.

وی تصریح کرد: آثاری که عکاس در چیدمان آن نقش نداشت و ویژگی‌های بصری، غنای فرهنگی و دینی را داشت مورد توجه قرار گرفت.  هیات داوران برای انتخاب آثار، نگاه ملی داشتند و براساس کد داوری کردند و صاحب اثر را نمی‌شناختند و براساس شهر و شخص داوری نشد لذا فقط یک اثر از قم به بخش نهایی راه یافت.

این عکاس پیشکسوت کشورمان افزود: فضای عمومی جامعه ما به‌صورت مکرر در ارتباط با نماز و نیایش جلوه‌های زیبایی را برای عکاسی به منصه ظهور می‌گذارد و فضا برای تولید آثار در حوزه نماز و نیایش بسیار فراهم است اما متاسفانه آنگونه که باید شاهد آثار درخشان نیستیم زیرا درسال‌های اخیر بهره مادی مناسبی در جشنواره‌های دینی و آیینی نصیب هنرمندان نمی‌شود که این امر نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

وی تاکید کرد: اهتمام خاص و حمایت جدی‌تر مسئولان سبب ایجاد علاقه و انگیزه برای تولید آثار فاخر می‌شود و هنرمندان توانمند و چیره‌دست از سراسر کشور حضور پررنگ‌تری را خواهند داشت. دراین دوره آثار ارزشمندی به دبیرخانه جشنواره رسید و آثار فاخری انتخاب شد اما توقع است که جشنواره‌ای پرشورتر و غنی‌تر را شاهد باشیم و حمایت ویژه‌ای از جشنواره‌های دینی به‌خصوص جشنواره‌ای که با موضوع نماز به‌عنوان مهمترین رکن دین اسلام است شود.

سلیمانی درمورد نحوه نمایش آثار نیز گفت: آثار در محل برپایی جشنواره به نمایش درآمده و به دلیل اینکه نمایش آثار در یک نگارخانه جداگانه ارتباط بهتری را با مخاطب برقرار می‌کند پس از پایان این جشنواره، آثار در نگارخانه‌ای به نمایش درمی‌آید. برپایی ۹ دوره جشنواره نماز و نیایش یک موفقیت و امتیاز محسوب می‌شود و باید تداوم داشته باشد باید با توجه و حمایت بیشتر ضعف‌های آن برطرف وبرغنای آن افزوده شود.

وی تصریح کرد: نماز و نیایش تاثیر بسزایی در روحیه راستی و درستی و پاکی جامعه دارد و در آیات و روایات بر رکن اصلی بودن نماز تاکید شده و داشتن یک جشنواره غنی بهتر از جشنواره‌های متعدد ضعیف است؛ تمام تلاش را باید برای افزایش مشارکت به کار گرفت.

گفتنی است امیرعلی جوادیان و مسعود زنده روح و ابراهیم سلیمانی داوران بخش عکس این جشنواره بودند و نمایشگاه عکس‌های راه یافته به نهمین جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین در تالار فرهنگ و هنر قم،  تا ۱۵ دی ماه میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی است.

هشتمین جلسه پاتوق با سه درام و ی...
بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل‌و...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
روایتی از استعمار اروپاییان با ...
افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای ج...
از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خن...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *