جستجو
مهری آل‌آقا عنوان کرد:

مهری آل آقا، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با بیان اینکه ساخت فیلم کوتاه از فیلم سینمایی بلند سخت‌تر است، بیان کرد: هنرمندان و سینماگران سراسر دنیا جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و آثار آن را بسیار معتبر ارزیابی می‌کنند.

به گزارش ستاد خبری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از خبرآنلاین، مهری آل آقا، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرآنلاین با بیان اینکه حضور به عنوان بازیگر در فیلم کوتاه و همکاری با جوانان را دوست دارد، گفت: زمانی که ما هم جوان بودیم دل مان می‌خواست تا با آدم‌های بزرگ‌تر و حرفه ای تر کار کنیم. دوست داشتیم آنها ما را در پروژه‌هایشان قبول کنند و به تجربیات‌مان اضافه شود به همین دلیل همراه شدن با هنرمندان جوان و فیلمسازان عرصه فیلم کوتاه را دوست دارم و پیشنهاد بازی در فیلم‌هایشان همیشه استقبال می‌کنم.

او ادامه داد: تولید یک فیلم کوتاه بسیار سخت‌تر از ساخت یک فیلم بلند سینمایی است. فیلمسازان این عرصه باید مفهوم مدنظر خود را در زمانی کوتاه به مخاطب منتقل کنند که این تنها بخشی از دشواری تولید یک فیلم کوتاه است.

این هنرمند افزود: همواره برای ساخت فیلم بلند زمان و امکانات بیشتری برای انتقال پیام فراهم است اما هنرمندان و سازندگان فیلم کوتاه از این دو گزینه به حد کافی برخوردار نیستند.

آل آقا گفت: در واقع یکی از مهمترین دلایلی که باعث می‌شود تا پیشنهاد بازی در فیلم‌های کوتاه را بپذیرم همین سخت بودن شرایط آن برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب است.

او با اشاره به اینکه برای رسیدن به نقش فرآیند دشواری را طی نمی‌کند، اظهار کرد: من برای رسیدن به یک نقش خودم را در اتاق حبس نمی‌کنم یا مانند بعضی از همکارانم ساعت‌ها به کالبدشکافی فیلمنامه نمی‌پردازم. همه این موارد خوب است اما شیوه رسیدن به نقش برای هر بازیگری متفاوت است. خوشبختانه من خیلی زود به نقش و آنچه مدنظر کارگردان است، دست پیدا می‌کنم.

این هنرمند مطرح کرد: در میان فیلمسازان جوان افراد باتجربه و حرفه‌ای زیادی هستند که کار کردن با آنها بسیار لذت بخش است. آن‌ها امید آینده سینمای کشور هستند و باید با حضور در جلوی دوربین‌شان کمک کرد تا سریع‌تر در مسیر رشد و ارتقای کیفی آثارشان قدم بردارند. قطعا افرادی هم در این زمینه بی‌تجربه هستند که گذشت زمان و آزمون و خطا آثارشان را به سمت کیفیتی مطلوب سوق خواهد داد.

او ادامه داد: گذر زمان باعث می‌شود فیلمسازان جوان به تجربه دست پیدا کنند. البته که شاید گاهی به دلیل عدم شناخت درست از فضا مشکلاتی در مسیر تولید آثارشان باشد اما به هر شکل طی این مسیر لذت‌بخش است. در این راه ما سعی می‌کنیم در رفتار و عملکرد با آن‌ها تعامل داشته باشیم و دوستانه تجربیات‌مان را در اختیارشان قرار دهیم.

این بازیگر گفت: ساخت فیلم‌های کوتاه مثل آثار سینمایی بلند نیست. هرچه کارگردان و نویسنده این آثار خلاق و نوآورتر باشند کار بهتری ارائه خواهند کرد.

آل آقا اظهار کرد: طی سال‌هایی که از برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران می‌گذرد، هرسال شاهد عملکرد بهتر فیلمسازان و سوژه‌های جدیدتری بوده‌ایم.

او بیان کرد: جشنواره محل حضور هنرمندان با آثار متفاوت و نگرش‌های مختلف است. ممکن است بعضی از فیلم‌ها از نظر سوژه و محتوا تکراری باشند اما در فیلمبرداری، کارگردانی و حتی نوع بازی بازیگران آن شاهد خلاقیت باشیم.

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بسیار معتبر و شناخته شده است، اظهار کرد: نگاه هنرمندان و متخصصان عرصه سینما در سراسر دنیا به جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و آثار هنرمندان فعال آن بسیار خوب است. خوشبختانه جشنواره در سال‌های اخیر عملکرد قابل قبولی داشته است و امیدوارم در دوره‌های بعد نیز شاهد رشد و شکوفایی آن باشیم که اگر غیر از این بود این رویداد بزرگ بین المللی نمی‌توانست به چهلمین دوره برگزاری برسد.

مهری آل آقا در پایان با اشاره به درخشش فیلم‌های کوتاه ایرانی در جشنواره‌های بین‌المللی مطرح کرد: فیلم های کوتاه ما در سراسر دنیا بسیار درخشان و قابل بحث و نظر هستند. قطعا با حمایت و توجه بیشتر به هنرمندان فعال در این عرصه می‌توانیم شاهد درخشش بیشتر هنر فیلمسازان جوان در عرصه‌های بین‌المللی باشیم.

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

از برگزاری جشنواره فیلم وعکس ژیا...
رویداد ملی عکس لاهیجان
شرایط فیلم‌سازی در استان رکورددا...
اردوی یکروزه فیلم‌سازی ارگ تاریخ...
از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *