جستجو
مریم بختیاری بیان کرد:

مریم بختیاری نویسنده و کارگردان «بالا افتادن» درباره تجربه حضور در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال و تولید دومین فیلم کوتاه خود توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری صبا، مریم بختیاری، کارگردان، نویسنده و بازیگر فیلم کوتاه «بالا افتادن»، از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران، که اولین تجربه کارگردانی او در سطح حرفه‌ای است، به تازگی با این فیلم کوتاه در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال حضور داشت و توانست تندیس بهترین کارگردانی و دیپلم افتخار بهترین فیلم‌نامه و بهترین بازیگر نقش زن این دوره از جشنواره را کسب کند؛ این کارگردان جوان در گفتگو با خبرنگار صبا درباره حضور در جشنواره فیلم کوتاه نهال گفت: با توجه به شرایط اکران در سال گذشته، نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال اولین جشنواره‌ای بود که به صورت مستمر در آن حضور داشتم. در هر دو سانس اکران فیلم کوتاهم در سالن بودم و توانستم با مخاطبانم فیلم را تماشا کنم، که این مساله بعد از حدود یک سالی که از تولید «بالا افتادن» گذشته است، باعث ارتباط گرفتن با مخاطبان و دریافت بازخوردهای متفاوت و دوست داشتنی شد. اینکه بتوانیم با اثری هنری و شخصی، آدم‌هایی که نمی‌شناسیم و داستان‌هایشان را نمی‌دانیم لمس کنیم و با آن ها ارتباط برقرار کنیم برای من تجربه بسیار لذت‌بخشی است.

ویژگی‌ جشنواره «نهال» چه بود؟

بختیاری که با فیلم کوتاه «بالا افتادن» تاکنون در سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، بیستمین جشنواره بین‌المللی «تیرانا» آلبانی، پنجاه‌و‌دومین جشنواره دانشجویی Sehsüchte آلمان، حضور داشته است، درباره حال و هوای جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی نهال توضیح داد: «نهال» یک جشنواره کاملا دانشجویی است و تعدادی دانشجوی عاشق سینما که هم‌سن‌ و سال خود من هم هستند، خالصانه شرایطی را برقرار کرده‌اند که در یک جمع سینمایی و جوان، بتوان در کنار هم به تماشای بهترین فیلم‌های کوتاه ساخته شده توسط دانشجویان بنشینیم؛ البته اینکه دبیر جشنواره بر خلاف سایر جشنواره‌ها، مانند بقیه دانشجویانی که آثارشان را برای رقابت در جشنواره فرستاده‌اند و با کمترین تفاوت نگاه و شکاف بین‌نسلی و با دغدغه خود جوان‌ها، نسبت به برگزاری چنین جشنواره‌ای همت کرده است، بسیار ارزشمند بود.

وی درباره سطح فیلم‌های این جشنواره دانشجویی عنوان کرد: متاسفانه با وجود اینکه حضور فعالی در جشنواره داشتم، برخی از فیلم‌هایی را که در بخش‌های مختلف نامزد شده بودند، ندیده‌ام؛ اما «نهال» مانند هر جشنواره دیگری، از سطح متفاوتی برخوردار بود و برخی از فیلم‌ها از لحاظ تکنیکی و اجرا سطح بالایی داشتند.

این نویسنده که دیپلم بهترین فیلم‌نامه جشنواره را به همراه امین چادگانی از آن خود کرده است، درباره سطح فیلم‌نامه‌ها تصریح کرد: همان‌طور که تاکید کردم، سطح فیلم‌های جشنواره بسیار با هم متفاوت بود، از این بین نکته‌ای که بسیار توجه من را جلب کرده بود، تمرکز فیلم‌سازها روی ایجاد جذابیت بصری فیلم با تاکید بر فیلم‌برداری، طراحی صحنه و بعضا بازیگوشی‌های فرمی است و به نسبت کمتری روی فیلم‌نامه تمرکز کرده بودند.

حرکت در مسیر رئالیسم‌ جادویی بعد از «بالاافتادن»

مریم بختیاری در پایان با اشاره به اینکه، به تازگی تولید فیلم کوتاه دوم خود را به پایان رسانده است و این اثر هم‌اکنون در مرحله پس تولید قرار دارد، بیان کرد: فیلم کوتاه دوم من، درباره سوگواری است و مانند «بالا افتادن» در فضای رئالیسم جادویی داستان خود را روایت می‌کند.

مریم بختیاری، کارگردان، نویسنده و بازیگر فیلم کوتاه «بالا افتادن»، از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران که اولین تجربه کارگردانی اوست، در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم دانشجویی نهال حضور داشت و توانست تندیس بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش زن و دیپلم افتخار بهترین فیلم‌نامه این دوره از جشنواره را کسب کند.

لازم به ذکر است که پخش بین‌المللی فیلم کوتاه «بالا افتادن» به تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران و مریم بختیاری ادامه دارد.

از برگزاری جشنواره فیلم وعکس ژیا...
رویداد ملی عکس لاهیجان
شرایط فیلم‌سازی در استان رکورددا...
اردوی یکروزه فیلم‌سازی ارگ تاریخ...
از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *