جستجو
مهدی آذر پندار در دیدار با اعضای دفتر زاهدان انجمن سینمای جوانان ایران:

مهدی آذرپندار در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان گفت: تلاش و همت اعضا و حضور پررنگ‌تر در تولید فیلم کوتاه به خصوص فیلم‌های کوتاه داستانی در جهت تشکیل سریع تر پیچینگ استان سیستان و بلوچستان بسیار مهم است.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مهدی آذرپندار، مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران به همراه طیبه فلکیان، معاون امور استان‌ها و جشنواره‌ها و سیدهادی آقاجانی، معاون تولید و پشتیبانی انجمن و در راستای برنامه بررسی مشکلات دفاتر انجمن سینمای جوانان و دیدار گفت و گو با هنرمندان استان‌ها ضمن بازدید از دفتر زاهدان جلسه ویژه ای را با علی سرگزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان و معاونین وی داشتند.

آذر پندار در دیدار با هنرمندان استان سیستان و بلوچستان گفت : تلاش و همت اعضا و حضور پررنگ‌تر در تولید فیلم کوتاه به خصوص فیلم‌های کوتاه داستانی در جهت تشکیل سریع تر پیچینگ استان سیستان و بلوچستان بسیار مهم است و ضرورت دارد که تمامی فیلم‌سازان استان در این امر مشارکت کنند چراکه شورای پیچینگ مختص دفتر زاهدان نبوده  و به تمامی فیلم‌سازان استان تعلق دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سامانه تولید انجمن آماده دریافت درخواست حمایت تولید فیلم کوتاه و به خصوص فیلم‌نامه‌های داستانی است؛  تعادل بین تولید و آموزش در دفتر زاهدان بسیار اهمیت دارد و تجهیزات مناسب فیلم‌سازی، گواهی‌نامه اعضای قدیمی و مربیان و حمایت تولید فیلم حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای که جز تقاضاهای عزیزان در جلسه بود بزودی رسیدگی می شود.

در ادامه حضور مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در شهر زاهدان، همراه با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با سیمین سرابندی، یکی از اعضای قدیمی دفتر زاهدان دیدار کرد.

از اصلی ترین برنامه های جنبی این سفر افتتاح دوره 7 ماهه فیلم‌سازی دفتر زاهدان بود که مهدی آذر پندار در جمع هنرجویان جدید گفت: امیداورام خیلی جدی دوره خود را سپری کنید، ما نیز در انجمن سینمای جوانان ایران تلاش داریم که بیشترین حمایت را از استعدادهایی هم چون شما داشته باشیم و در همین راستا دوره فیلم‌سازی در 20 دفتر انجمن رایگان اعلام شد که یکی از آن دفاتر زاهدان است؛ البته این نکته مهم را باید بگویم که رایگان بودن دوره به معنای عدم وجود هزینه برای انجمن نبوده و دفاتر انجمن متحمل هزینه خواهند بود و شایسته است که هنرجویان جدیت لازم در جهت حضور منظم و مداوم و نیز نهایت تلاش خود را در مسیر فراگیری دوره را انجام دهند تا در کنار این امکان مهم زحمات همکاران ما نیز با خروجی های جریان ساز و آینده ساز جبران شود.

نشست مدیر عامل انجمن و هیأت همراه با اعضای دفتر زاهدان از اهداف اصلی سفر به زاهدان بود که در فضایی صمیمانه‌‌ای برگزار شد. در این نشست که در سینما تک زنده‌یاد شهری برگزار شد موضوعات متعددی در رابطه با فعالیت هنرمندان استان مطرح شدکه از جمله این موارد می توان به ارتقای میزان تعامل و همدلی بین اعضا و تقویت فضای خانواده سینمای کوتاه در دفتر زاهدان، نیاز به تجهیزات به روز، افزایش هزینه تولید در استان بخاطر مشکل تأمین سوخت، برگزاری شورای پیچینگ در سال جاری، مشکل عضویت صندوق حمایت از هنرمندان و بیمه هنرمندان اشاره کرد که بخشی از درخواست‌های اعضای دفتر بود.

آذرپندار در جلسه با هنرمندان دفتر زاهدان با اشاره به افزایش قابل مقایسه بودجه حمایت از تولید در کشور در دو سال اخیر گفت: اختصاص 55 درصد فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دفاتر شهرستان‌ها نشان دهنده تقویت سطح کیفی تولیدات در استان‌ها است که آمار قابل توجهی جهت تأیید سیاست‌گذاری صحیح تمرکز زدایی انجمن است، بررسی و دیدار با مدیران و اعضای دفاتر انجمن از نزدیک و تشکیل نشست با اعضا باعث بهبود وضعیت دفاتر شده است.

وی با تاکید بر اینکه از این پس محدودیتی بر فیلم‌نامه‌های مستند در شورای پیچینگ زاهدان اعمال خواهد شد، اظهار داشت: اولویت شورای پچینگ استان با فیلم‌نامه‌های داستانی است و انشاالله با تزریق بودجه ارتقای تجهیزات فنی دفاتر که بزودی صورت می گیرد در جهت تجهیز دفاتر در سطح کشور مخصوص آموزش و حمایت از فیلم‌اولی‌ها است. همچنین آئین‌نامه فیلم کوتاه شکل گرفته که انجمن می‌تواند معرفی لازم را طبق شرایط و ضوابط موجود و در قالب کانون دانش‌آموختگان انجمن انجام دهد.

هشتمین جلسه پاتوق با سه درام و ی...
بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل‌و...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
روایتی از استعمار اروپاییان با ...
افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای ج...
از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خن...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *