جستجو
فرهاد سلیمانی مطرح کرد:

فرهاد سلیمانی عضو شورای طراحی «دوره جامع عکاسی» و عضو دپارتمان عکاسی انجمن سینمای جوانان ایران درباره وجوه مختلف این دوره گفت.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از خبرگزاری صبا، «دوره جامع عکاسی» انجمن سینمای جوانان ایران که تازه‌ترین دوره جامع آموزشی انجمن است، در راستای برنامه‌­های راهبردی این انجمن برای بازه زمانی 6 ماهه و در سه گام آموزشی برنامه‌ریزی شده است.

فرهاد سلیمانی عضو شورای طراحی «دوره جامع عکاسی» و عضو دپارتمان عکاسی انجمن سینمای جوانان ایران درباره لزوم برگزاری چنین دوره‌ای در حوزه عکاسی توضیح داد: انجمن سینمای جوانان ایران به دلیل ساختار، تجربه سال‌ها فعالیت مستمر و رویکردهای خاصی که دارد، چنین دوره‌ای در حوزه عکاسی را نسبت به مدارس عکاسی و آموزشگاه‌ها که اهداف دیگری را دنبال می‌کنند، متمایز برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های آن، این است که به دنبال مسائل اقتصادی نیست و انجمن مانند شریان‌های خون در بدن، در کل کشور جریان دارد و علاوه بر این موارد خوشنام است و نگاه یکسانی به تمام جوانان دارد.

عضو دپارتمان عکاسی انجمن سینمای جوانان ایران درباره سه گام مطرح شده و نگاه کلی درنظر گرفته شده در «دوره­ جامع عکاسی» تصریح کرد: برنامه‌ریزی صورت گرفته حاصل تجربه افرادی است که سابقه آموزشی بسیاری دارند و هر کدام در فضاهای مختلف دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و… تجربه تدریس دارند و این تجربیات جمع شده، کلیت این سه گام را ترتیب داد.

سلیمانی افزود: یکی از خوبی‌های برنامه‌ریزی «دوره جامع عکاسی» این است که در سه مرحله به صورت گام به گام پیش می‌رود؛. در ابتدا مباحث پایه‌ای مطرح می‌شود و درنهایت به پیدا کردن یک گرایش ختم می‌شود و هنرجو رویکرد خود را پیدا می‌کند. هدف این دوره این است که افراد بعد از این دوره کاملا حرفه‌ای کار و شغل خود را آغاز کنند که بستر آن را هم می‌توان انجمن سینمای جوانان ایران در جامعه فراهم کند. در مرحله آموزش هم تلاش کردیم تا صرفا عکاسی مورد مطالعه قرار نگیرد و درباره هنرهای تجسمی، خلاقیت، اطلاعات تاریخی و… نیز مطالب مفیدی ارائه شود تا در مراحل پایانی نیز هنرجو به مرحله شناخت رسیده و خود و گرایش مورد نظرش را پیدا کند.

عضو شورای طراحی «دوره جامع عکاسی» درباره­ی سه مرحله­ی استعدادیابی، آموزش حرفه‌ای و جذب نیروی کارآمد برای این دوره، توضیح داد: در جذب هنرجو آزمون ورودی دو مرحله‌ای کتبی و مصاحبه وجود دارد که در مرحله مصاحبه درحقیقت هنرجو مورد راهنمایی قرار می‌گیرد که ادامه بدهد یا خیر. به این معنی که مرحله مصاحبه توام با مشاوره است. به این معتقدم که همه افراد برای انجام کارهای متفاوت استعداد دارند. تنها تلاش خواهیم کرد تا با انتخاب افرادی که مناسبت‌تر هستند دوره پربار و به دور از ملال را داشته باشیم.

فرهاد سلیمانی در پایان گفت: در این دوره اساسی‌ترین آموزش‌ها درنظر گرفته شده است و در کنار آن از حضور استادان و مشاوران باتجربه برای حضور در کنار هنرجویان استفاده خواهد شد که این خود نکته بسیار حائز اهمیتی است و درنهایت تلاش ما این است که هنرجو با اتمام این دوره بتواند جذب بازار کار شود.

اسماعیل عباسی، فرهاد سلیمانی، مجید ناگهی، مهدی وثوق‌نیا و سعید پوراسماعیلی اعضای دپارتمان عکاسی انجمن سینمای جوانان ایران و طراح و برنامه­ریز «دوره جامع عکاسی» هستند.

هشتمین جلسه پاتوق با سه درام و ی...
بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل‌و...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
روایتی از استعمار اروپاییان با ...
افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای ج...
از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خن...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *