جستجو

انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر آباده اردوی دو روزه آموزشی و فیلم‌سازی را با همراهی انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر یزد در استان یزد برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، انجمن سینمای جوانان ایران-دفتر آباده پس از ارائه و اجرای طرح آموزش فیلم‌سازی نوجوانان در سال 1396 و برگزاری پویش رایگان فیلم‌سازی در بهار 1401، اقدام به برگزاری اردوی آموزش فیلم‌سازی کرد.

این اردو با هدف تکمیل آموزش دوره­ فیلم‌سازی 7 ماهه و ارائه­ مطالبی که در سرفصل دروس دوره، مشمول زمان‌بندی محدودتری است، با حضور 18 هنرجو دوره­ فیلم‌سازی انجمن آباده برگزار شد.

برگزاری کارگاه­‌های اردو به صورت رایگان و با همراهی و همکاری مدرس‌ها و استادان فیلم‌سازی استان یزد برنامه‌ریزی شده بود و محمدعلی نعمت‌­اللهی مدرس کارگردانی و محمدحسین افضلی مدرس تصویربرداری در روزهای پنجشنبه و جمعه 25 و 26 خردادماه 1402 انجام شد.

روز اول این اردوی آموزشی فیلم‌سازی، با دو کارگاه «تجهیزات سینمایی ضروری گروه تصویر» و «جلوه­های ویژه­ی تصویری» که با محوریت‌های آشنایی با تجهیزات تصویری از نظر فنی و کاربرد، تعامل با دفاتر سینمایی و وظایف گروه تصویر و مسئولیت‌­های فرد و همچنین تفاوت جلوه‌­های ویژه­ میدانی و تصویری، موارد همکاری و دلایل استفاده از جلوه‌­های ویژه­ تصویری VFX و اصول استفاده از پرده­ی سبز، همراه بود و در ادامه فیلم سینمایی «سرخپوست» با حضور محمد محمدی، محمدعلی نعمت‌­اللهی و محمدحسین افضلی در سرداب خانه­ تاریخی بهشت هنر یزد مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

همچنین در روز دوم این اردو، برنامه عکاسی «فتوواک» از بازارخان به سمت مسجد جامع یزد با راهنمایی و همراهی محمدعلی نعمت­اللهی مدیر برنامه‌­ریزی،کارگردان و مدرس کارگردانی دفتر آباده برگزار شد.

هنرجویان در پایان برنامه، آثار خود را جهت نقد و بررسی و تشکیل جلسات خوانش عکس به دفتر ارائه دادند.

کارگاه «نقش طراح گریم در طراحی بصری فیلم»، با محوریت آشنایی با اصول اولیه گریم سینما، تعامل کارگردان، فیلم‌بردار و طراح گریم در فیلم و درک فیلم‌نامه از نگاه طراح گریم، آخرین کارگاه این اردوی فیلم‌سازی بود.

لازم به ذکر است، این اردوی فیلم‌سازی توسط انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر آباده از استان فارس و با همکاری و همراهی انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر یزد و سید مجید هاشمی برگزار شد.

گزارش تصویری این اردوی آموزشی فیلم‌سازی را مشاهده می‌کنید.

از برگزاری جشنواره فیلم وعکس ژیا...
رویداد ملی عکس لاهیجان
شرایط فیلم‌سازی در استان رکورددا...
اردوی یکروزه فیلم‌سازی ارگ تاریخ...
از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *