جستجو
رضا ابوذر عنوان کرد

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، نهمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین از فردا 13 دی ماه آغاز بکار خواهد کرد، در همین راستا رضا ابوذر، دبیر اجرایی این دوره از جشنواره توضیحاتی ارائه کرد.

ابوذر در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به اینکه این جشنواره از سال 1383 در شهر قم طرح ریزی و پایه گذاری شده است گفت: از اولین دوره این جشنواره هر دوسال یک بار برگزار شده است و تاکنون هشت دوره آن برگزار شده و اکنون در ایستگاه نهم هستیم. این رویداد از جشنواره‌های قدیمی و پیشینه‌دار سینمای ایران است.

وی تصریح کرد: این جشنواره یکی ازاتفاقات مهم سینمایی شهر قم و سینمای کوتاه ایران بوده و هست، چراکه جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین ضمن اینکه یک جشنواره سینمایی مستقل است، رویدادی معنوی و مناسب با فضای شهر قم نیز هست و حضور فیمسازان در سه رشته عکس، فیلمنامه و فیلم کوتاه از سراسر کشور به واسطه این جشنواره در شهر قم فرصتی مناسب برای هنرمندان قمی به حساب می‌آید.

ابوذر با بیان اینکه هنرمندان بسیاری از دوره اول تاکنون در این جشنواره شرکت کرده‌اند، گفت: شاهد بودیم که هنرمندانی از شهرهای دور و نزدیک در این جشنواره شرکت کردند و در شهر قم حاضر شدند  و با عشق و علاقه خاصی به تولید آثار با موضوع نماز و نیایش پرداختند و برایشان برکاتی داشت و اکنون جزء افراد موفق و سرآمد در عرصه سینمای بلند و کوتاه هستند.

وی افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا  چند سال وقفه داشتیم، اتفاقی که تقریبا برخی جشنواره ها را به طور کامل تعطیل کرد اما خوشبختانه با اینکه مشکلات مالی نگذاشت که زودتر از سال جاری احیای این جشنواره صورت گیرد با حمایت و دستور ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر برگزاری جشنواره نماز و نیایش به صورت مشترک توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم شاهد برگزاری نهمین دوره هستیم، پیرو این دستور فراخوان جشنواره بلافاصله منتشر شد و از 13 لغایت 15دی ماه میزبان هنرمندان و سینما دوستان عزیز هستیم.

دبیر اجرایی این نهمین جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین با ابراز خرسندی از حمایت ویژه انجمن سینمای جوانان ایران و شهرداری قم گفت: اولین دوره جشنواره است که انجمن سینمای جوانان ایران خیلی از کارهایی که وظیفه نداشت را انجام داد و با پشتیبانی خوبی که از ما انجام داد، دلگرم به برگزاری این جشنواره شدیم؛ انجمن سال‌های گذشته صرفا فقط در بخش جایزه و هیئت داوران کمک می‌کرد، اما اکنون در مسائل تبلیغات، تندیس، ورکشاپ، پیچینگ، تولید 4 فیلم کوتاه، چاپ عکس‌های نمایشگاه عکس و… را انجمن حمایت کرده است.

وی تصریح کرد: در شهر قم نیز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ممنونم که از جشنواره حمایت کرد، سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم، صدا و سیما و اداره کل اوقاف و دیگر نهادهای استان و به ویژه شهرداری قم که حمایت ویژه ای از جشنواره داشتند.

ابوذر در پایان اظهار داشت: رونمایی پوستر در بیت حضرت امام خمینی (ره) صورت می گیرد و از چهارشنبه 13 دی ماه ساعت 16 همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) جشنواره در تالار فرهنگ و هنر شهر قم آغاز می شود و اختتامیه جشنواره جمعه 15 دی ماه ساعت 16 در همین تالار برگزار می‌شود. امیدواریم میزبان خوبی برای هنرمندان و اساتید عزیز در این سه روز باشیم و سعی کردیم تمامی بخش های جشنواره که شامل اکران آثار، گالری و ورک شاپ را در یکجا قرار دهیم.

نهمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین از 13 لغایت 15 دی ماه به دبیری امیرعلی عموزاده در شهر قم برگزار می‌شود.

هشتمین جلسه پاتوق با سه درام و ی...
بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل‌و...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
روایتی از استعمار اروپاییان با ...
افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای ج...
از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خن...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *