جستجو
انجمن سینمای جوانان ایران - دفتر آباده برگزار کرد؛

 

نمایشگاه عکس مجازی غلامرضا حیدرپناه با عنوان «قاب ماندگار» توسط انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر آباده برگزار شد.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، نمایشگاه عکس مجازی غلامرضا حیدرپناه باعنوان «قاب ماندگار» با  14 قطعه عکس از 25 آذرماه آغاز شد.

این مجموعه، مزار شهدای روستای قاضیان شهرستان صفاشهر را به تصویر می­‌کشد که طی سالیان گذشته دچار به‌سازی و یکسان­‌سازی نشده است، امّا عکاس با انتخاب سبکی ابداعی برای ارائه، چه در حین عکاسی و چه در مرحله­ ویرایش خواسته است جلوه­ قاب­‌های ماندگاری که  دستخوش تغییر شده است را در سایر مزارهای شهدا، ماندگار به تصویر بکشد.

غلامرضا حیدرپناه، عکاسی را از سال ۱۳۷۵ و با گذراندن دوره عکاسی انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر آباده آغاز کرد. وی سپس دوره­ یکساله­  فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران را نیز در دفتر آباده به اتمام رساند.

گفتنی است حیدرپناه مدرس عکاسی انجمن سینمای جوانان ایران و همکار در دفتر آباده است و دبیر اجرایی دومین جشنواره عکس استانی، عضو هیأت انتخاب و داوری دومین جشنواره عکس استانی، مسؤول انجمن فیلم، عکس و پویانمایی شهرستان آباده، از جمله فعالیت‌های او به‌شمار می‌آید.

آثار این عکاس همچنین تا کنون در نمایشگاه‌های متعددی از جمله نمایشگاه عکس عاشورایی (خرم‌بید و آباده) ، نمایشگاه وهله گروه چارگاه (تهران / باغ موزه قصر / گالری بهار) ، نمایشگاه عکس عاشورایی (تهران / سازمان فرهنگی هنری اکو) ، نمایشگاه خاموش اما پر صدا (طبیعت تالش / آباده و ابرکوه) ، نمایشگاه عکس انتزاعی فصل پنجم و ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد (گالری هنرهای معاصر یزد) و … به نمایش گذاشته شده‌اند.

شایان ذکر است حیدرپناه ساخت فیلم‌های کوتاه، مستند نیمه‌حرفه‌ای «پهلوان اکبر» و مستند نیمه‌حرفه‌ای «قاب یک پرتره» از مجموعه مستندهای مشاهیر آباده/ 1396 و فیلم‌برداری و تدوین بیش از بیست فیلم کوتاه تهیه شده در انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر آباده را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

 

نمایشگاه عکس مجازی «قاب ماندگار» در قالب ارائه در سایت شخصی عکاس به آدرس www.heydarpanah.com  در حال برگزاری است. محتوا و فعالیت این سایت تخصصی درباره­ عکاسی اکسپریمنتال و انتزاعی است و سعی در معرفی سبکی ابداعی دارد که توسط عکاس (غلامرضا حیدرپناه) ابداع، و برای اولین بار در عکاسی آیینی (تعزیه) اجرا شده است.

 

 

 

 

بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل‌و...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
روایتی از استعمار اروپاییان با ...
افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای ج...
از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خن...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *