جستجو
غلام‌عباس فاضلی مطرح کرد:

غلام‌عباس فاضلی، منتقد سینما، با نقد و بررسی چهار فیلم کوتاه چهارمین جلسه فصل هشتم پاتوق فیلم کوتاه، به نقاط ضعف و قوت آن‌ها و تاکید روی تاثیر انجمن سینمای جوانان ایران در سینمای کوتاه ایران اشاره کرد.

 

به گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، چهارمین جلسه از هشتمین فصل پاتوق فیلم کوتاه تهران، روز گذشته دوشنبه 28 فروردین 1402، با نمایش فیلم‌های‌کوتاه داستانی «یونس» به نویسندگی و کارگردانی سیامک سلیمانی، «قطعه 85» به نویسندگی و کارگردانی شهرام مسلخی، «اتاق ماساژ» به نویسندگی و کارگردانی صحرا اسدالهی و «سورِبُز» به نویسندگی و کارگردانی سعید زمانیان، در پردیس سینمایی بهمن تهران برگزار شد.

این جلسه مانند تمام جلسه‌های پاتوق فیلم کوتاه با اکران و نقد و بررسی چهار فیلم کوتاه همراه بود و مصطفی ساجدی، مجری جلسات پاتوق فیلم کوتاه تهران، پس از نمایش و در ابتدای شروع جلسه نقد و بررسی از علاقه‌مندان سینما و فیلم کوتاه، بعد از خوش‌آمدگی به حاضران در سالن از غلام‌عباس فاضلی برای حضور روی صحنه دعوت کرد.

غلام‌عباس فاضلی، منتقد سینما، به‌عنوان کارشناس ویژه چهارمین جلسه، پس از اکران آثار با کارگردانان فیلم‌های به نمایش درآمده و علاقه‌مندان و هنرجویان سینما که در سالن شماره 2 سینما بهم حضور داشتند، به گفتگو نشست و آثار آن‌ها از نگاه تاثیری که از ساختار انجمن سینمای جوانان ایران و آموزش‌های آن، تحلیل و بررسی قرار داد.

فاضلی در ابتدای صحبت‌‌های خود، درباره تاثیر انجمن سینمای جوانان ایران و نوع نگاهی که فیلم‌سازها و هنرجویان خود می‌دهد تاکید کرد و گفت: در سال‌هایی که دانشجو بودم، یکی از دوستان هم دانشکده‌ای من، از هنرجویان و فیلم‌سازان انجمن سینمای جوانان ایران بود و در مواجهه‌هایی که درباره مسائل روز سینمایی و سینمای کلاسیک با یکدیگر داشتیم، نظرات او بسیار متفاوت‌ار از نظرات من بود و در طول زمان متوجه شدم که نظرات سینمایی او دقیق‌تر از نوع نگاه من به سینماست و تمام تاثیراتی که او از سینما گرفته است، به دلیل آموزش‌ها و ساختار انجمن سینمای جوان بوده است.

وی ادامه داد: انجمن همیشه برای من قابل احترام و در ساختار سینمای ایران متفاوت بود و هنوز و همیشه، نگاهش برای من به بدنه سینمای آزاد سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی برمی‌گردد. حالا هم که بالغ بر 4 دهه فعالیت رسمی انجمن سینمای جوانان می‌گذرد، شاهد این هستیم که عموم فیلم‌سازهای مطرح، صاحب سبک و شناخته شده پس از انقلا، از هنرجویان و فیلم‌سازان انجمن سینمای جوانان ایران بوده‌اند و انجمن بیشترین تاثیر را روی ساختار و فضای سینمای کوتاه ایران داشته است.

این منتقد سینما با ذکر اینکه فیلم کوتاه یک ساختار خاص خودش را دارد، مطرح کرد: فیلم کوتاه عموما ساختاری تجربه‌گرا داشته است و همین مساله باعث می‌شود که نوع‌آوری و جسارت در فیلم کوتاه افزایش پیدا کند.

فصل هشتم پاتوق فیلم کوتاه با همکاری موسسه فرهنگی، تبلیغاتی بهمن سبز- پخش رویش، دوشنبه هرهفته، به غیر از تعطیلات رسمی، ساعت 15 تا 17:30 با نمایش آثار کوتاه و جلسه نقد و بررسی همراه مخاطبان فیلم کوتاه در پردیس سینمایی بهمن است.

بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل‌و...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
روایتی از استعمار اروپاییان با ...
افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای ج...
از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خن...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *