جستجو
پنجمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران؛

 

با برگزاری جلسه هیأت انتخاب و داوری پنجمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران به دبیری علمی منصور براهیمی، اسامی مقالات راه‌یافته به صحن این دوره از همایش، اعلام شد.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، اعضای هیأت انتخاب و داوری پنجمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران به دبیری علمی منصور براهیمی، متشکل از مجید شیخ‌انصاری، رامتین شهبازی و سیدحسن حسینی، اسامی پنج مقاله راه‌یافته به صحن این دوره از همایش را (به ترتیب حروف الفبا) به‌شرح زیر اعلام کردند:

  1. ایران‌پور حسین؛ مقاله «بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی ژانر سینمای هنرهای رزمی در حوزه فیلم کوتاه»
  2. خودسیانی سحر و پناهی سیامک؛ مقاله «بومی‌گرایی در ژانر»
  3. طیفوری پژمان؛ مقاله «آسیب‌شناسی نقش فیلم کوتاه ایرانی در ناکامی تولید ژانر بومی با نگاهی به سینمای کوتاه کره جنوبی»
  4. عباس‌آبادی محمدمهدی؛ مقاله «ظرفیت‌های اقتباسی داستان‌های عامیانه فارسی در فیلم کوتاه ژانر فانتزی»
  5. فلاحی پیمان؛ مقاله «جهان بومی‌سازی وحشت و فیلم کوتاه ، واکاوی سینمای وحشت از منظر خصایص ژانری و مولفه‌های بومی»

 

شایان ذکر است، پنجمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران بر محوریت «بومی‌گرایی در ژانر» در سینمای کوتاه تمرکز دارد و تجارب چهار دوره گذشته آن نشان داده است که در حوزه پژوهش فیلم کوتاه آن‌چه بیش از همه می‌تواند مفید باشد، امکان استخراج نتایجی است که بتواند در روند ارتقای کیفی تولید (از طرح تا اجرا) تأثیرگذار باشد؛ بنابراین همایش پنجم با هدف جستجوی راه‌کارهای نوین برای دست‌یابی به ابزارها و ساختارهای متفاوت روایت‌گری و قصه‌گویی در قالب ژانر که از طریق پیوند فیلم کوتاه با حوزه‌های دیگر پدید می‌آید، برنامه‌ریزی شده است.

آیین پایانی پنجمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران به دبیری علمی منصور براهیمی پژوهشگر، مدرس، نویسنده و مترجم در حوزه سینما و تأتر و با محوریت مقاله‌های علمی در حوزه «بومی‌گرایی در ژانر»،  سه‌شنبه 28 آذر 1402 برگزار می‌شود و پس از ارائه مقالات توسط پژوهشگران و جلسه پرسش و پاسخ هیأت علمی با پژوهشگران؛ برگزیدگان این دوره از همایش معرفی خواهند شد.

 

علاقه‌مندان و دانشجویان سینما و تأتر می‌توانند در این همایش به صورت آزاد شرکت کنند. محل برگزاری آیین پایانی همایش متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل‌و...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
روایتی از استعمار اروپاییان با ...
افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای ج...
از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خن...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *