جستجو

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در دیدار صمیمانه با کارکنان انجمن سینمای جوانان ایران و تجلیل از بانوان شاغل در این نهاد، تصریح کرد: پیشنهاد جدی من توسعه دفاتر نه به شکل کمی بلکه به شکل کیفی و گسترش فعالیت‌هاست.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، به‌مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه (س) و روز زن، مراسم نشست صمیمانه محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی با کارکنان انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد.
در ابتدای این مراسم که با حضور یاسر شاه‌پیری مدیرکل حوزه ریاست و کامران ملکی مشاور امور اصناف سازمان سینمایی، مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان و معاونان و کارکنان این مجموعه برگزار شد، حاضران به تلاوت آیاتی از قرآن کریم گوش سپردند و سپس مهدی آذرپندار ضمن خوشامدگویی به محمد خزاعی و همراهان، ولادت دخت پیامبر (س) و روز زن را به بانوان انجمن سینمای جوانان تبریک و تهنیت گفت.

من فرزند انجمن سینمای جوانم

در ادامه محمد خزاعی با تبریک ولادت بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) و همچنین سال‌روز ولادت امام خمینی (ره) و آغاز جشن‌های دهه فجر صحبت‌های خود را این‌گونه آغاز کرد: «این دیدار یک دیدار رسمی اداری نیست، یک گفت‌و‌گوی صمیمانه دوجانبه است. من افتخار می‌کنم که فرزند انجمن سینمای جوانم و فعالیت خود را از انجمن سینمای جوانان آغاز کردم و اولین فیلم‌هایم را در انجمن ساختم. اعتماد مدیریت وقت انجمن به من و فیلم‌سازان بسیاری مانند من، باعث کشف استعدادهای پُرشماری در عرصه سینمای کشور شد و موج فیلم‌سازانی که آثار ماندگار و درخور توجهی خلق کردند، حاصل این اعتماد بود».
وی در ادامه با اشاره به انتخاب مهدی آذرپندار به‌عنوان مدیرعامل انجمن سینمای جوانان گفت: «در انتخاب مدیرعامل انجمن از دید من، بسیار مهم بود که فردی باشد که بتواند با دید صحیح و کاملی به‌همراه مجموعه و نیروهای انسانی، اهداف سازمان سینمایی و انجمن را جلو ببرد و به سرمنزل مقصود برساند و در گزینه‌ها بهترین انتخاب آقای آذرپندار بودند و اکنون یکی از مدیرانی که از حضورشان به‌دلیل پیگیری‌های مصمم و دلسوزانه، تخصص، دغدغه‌مندی و ممارست در تحقق برنامه‌ها، رضایت کامل دارم، ایشان هستند»
وی افزود: «پیگیری های مدیریت انجمن باعث شده، تنها نهاد زیرمجموعه سازمان که برنامه‌هایش تصویب شده، طرح تحولش انجام شده و با قدرت فعالیت‌های خود را پیش می‌برد؛ انجمن سینمای جوانان باشد و همگی شما آماده هستید تا برای سال 1401 با برنامه‌ریزی جدی‌تر تلاش کنید که در عرصه فیلم‌سازی سراسر کشور اتفاقات خوبی بیفتد.»

انجمن بازوی اصلی اجرایی سازمان سینمایی کشور است

رئیس سازمان سینمایی در ادامه با اشاره به بحث ادغام برخی زیرمجموعه‌های سازمان سینمایی گفت: «بازوی اصلی اجرایی سازمان سینمایی کشور در استان‌ها و پایگاه اصلی ما در سراسر کشور برای تحقق برنامه‌های طرح تحول و توسعه زیرساخت، انجمن سینمای جوانان است؛ انجمن آنقدر کارکرد دارد و می‌تواند و باید داشته باشد که اگر هم در آینده بحث ادغام و کوچک سازی در سازمان سینمایی مطرح شود؛ شامل انجمن نخواهد شد. بنابراین من بسیار به ظرفیت انجمن در سراسر کشور بسیار امیدوار هستم.»
وی افزود: یک فیلم‌ساز مستعد می‌تواند ظرفیت گسترده‌ای برای سال‌ها در عرصه هنر و فرهنگ کشور به‌عنوان سرمایه ملی، داشته باشد، و کشف استعدادها بایستی جزو برنامه‌های جدید انجمن باشد تا انجمن نیز به نقطه اوج برمی‌گردد. از طرف دیگر جهش تولید باید برایمان بسیار مهم باشد و از تمام منابع ممکن تأمین بودجه شود؛ خصوصا برای فیلم‌سازان شهرستان‌ها و مخصوصا مناطقی که در آن‌ها دفتر نداریم؛ چه بسیار فیلم‌سازان مستعد و درخشان با ایده‌های نو که از قشر متوسط یا ضعیف جامعه هستند و انجمن وظیفه اصلی کشف و حمایت پیگیر آن‌ها را عهده‌دار است.»

عدالت محوری، استانداردسازی و قانون‌گرایی مشی ماست

خزاعی با تکیه بر 3 شعار سازمان سینمایی این‌گونه ادامه داد: «دستور کار سازمان سینمایی برپایه سه شعار پی‌ریزی شده و قرار است خط مشی تمام مؤسسات این حوزه را دربربگیرد: اول «عدالت محوری» به‌معنای نظام‌مندی و دوری از سلیقه‌های فردی در امر در اختیار قرار گرفتن امکانات و حمایت‌ها به طور عادلانه که در این راستا فضای انجمن باید در جهت کشف استعدادها برای همه علاقه‌مندان فیلم‌سازی، صمیمانه، پذیرا و پُرنشاط باشد؛ به‌ویژه علاقه‌مندان درشهرستان‌ها. دوم «استانداردسازی» یعنی آیین‌نامه‌ها برپایه رویکردهای تازه، اصلاح و استاندارد شود تا چرخه خدمت‌گزاری استحکام یافته و ادامه پیدا کند و سوم «قانون‌گذاری» به‌این‌معنا که قوانین راهبردی، پویا و در راستای تحولات تعیین و تبیین کنید و قوانین‌تان را نشکنید و به آن‌ها احترام بگذارید.

سعی می‌کنیم شرایط معیشتی کارکنان را ارتقا دهیم

وی در ادامه نشست به تصمیم‌گیری‌های زیرساختی صورت‌گرفته در سازمان سینمایی در رابطه با مشکلات اقتصادی و معیشتی و ناهمگونی دستمزدهای کارکنان انجمن گفت: «بنده، معاونین و مدیران سازمان سینمایی در راستای بهبود شرایط و امکانات، همه ظرفیت های‌مان را به کار گرفته ایم و تا امروز نیز اتفاقات خوبی افتاده است که می توان نوید آن را برای سال 1401 داد که شرایط معیشتی کارکنان بهتر خواهد شد و هم خودم و مجموعه سازمان سینمایی پیگیر فعال شدن ظرفیت ها و نهادهای بیرونی هستیم و هم از تمام مدیران نهادهای وابسته از جمله مدیران انجمن سینمای جوان خواسته ایم که در جهت جذب امکانات اقدام کنند.»

معرفی، تولیت و نظارت 5 فیلم اولی به انجمن سپرده شد

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: «ان‌شاء‌الله با برنامه‌های جدید تصویب شده و با تلاش تک‌تک شما سال 1401 سال پُرباری از لحاظ فرهنگی و هنری خواهد بود. پیشنهاد جدی من توسعه دفاتر نه به شکل کمی بلکه به شکل کیفی و گسترش فعالیت‌هاست. می‌دانم که آقای آذرپندار باجدیت پیگیر بحث کشف استعدادها هستند. در همین راستا معرفی، تولیت و نظارت 5 فیلم اولی به انجمن سینمای جوانان ایران سپرده شده است که البته با بودجه بنیاد سینمایی فارابی، تولید خواهد شد. ما قدردان دورانی هستیم که سعادت خدمت‌گزاری داریم و برآنیم در تمامی تصمیم‌گیری‌ها با امید بخشیدن هم‌زمان به فکر سینماگران، مردم و کارکنان، باشیم؛ تمامی برنامه‌ریزی‌ها در جهت سرمایه‌گذاری و کشف ظرفیت‌های هر سه گروه هست.»

بازگرداندن سینما به خط سیر و رسالت طبیعی و ذاتی خود

محمد خزاعی سخنان خود را در رابطه با تولیدات فیلم کوتاه این‌گونه به‌پایان برد: «هدف ما تقویت جریان اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با رویکرد انقلابی است یعنی بازگرداندن سینما به خط سیر و رسالت طبیعی و ذاتی خود و تحقق شکوفایی آن و من این بار امانت را بر شانه شما می‌گذارم. در کنار این ملاحظه باید از سینمای ضد قهرمان و ضد قصه سبک اروپای شرقی که چندین سال است وارد جریان سینمای کشور شده بپرهیزیم؛ البته ساختن فیلم اجتماعی ایرادی ندارد و حتی حسن محسوب می شود اما همانگونه که نقل به مضمون از شهید آوینی شنیده شده که می گوید «هنرمند کسی است که به لجنزار شیرجه میزند و با مروارید از آن بیرون می آید» این باید سرلوحه خلق آثار ما باشد؛ از عمق تلخی‌های جامعه نور امید را بیرون بکشیم.

 

این مراسم با اهدای لوح یادبود و هدیه به تمام بانوان انجمن سینمای جوانان و تقدیر از دو بانوی بازنشسته انجمن به پایان رسید.

حسن خمسه سرپرست انجمن سینمای جوا...
پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «مهم...
جایزه بهترین کارگردانی جشنواره س...
ابوالفضل سروش‌مهر سرپرست انجمن س...
فیلم کوتاه «تگرگ» روایتی از تردی...
 هفتمین «هفته فیلم و عکس» استان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *