جستجو
محمد منصوبی عنوان کرد:

محمد منصوبی، مدیر باشگاه فیلم اولی‌های انجمن سینمای جوانان ایران و نویسنده دو فیلم کوتاه «مرگ پروانه» و «باشه برای فردا»، از آثار راه‌یافته به نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا» توضیح داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از صبا، محمد منصوبی، مدیر باشگاه فیلم اولی‌های انجمن سینمای جوانان ایران و نویسنده دو فیلم کوتاه «مرگ پروانه» به کارگردانی سیدمحمدحسین حسینی  و تهیه کنندکی کاظم دانشی و «باشه برای فردا» به کارگردانی علی رحیمی، درباره برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا عنوان کرد: زمانی که یک جشنواره موضوعی برگزار می‌شود، به قاعده هدف آن حمایت از آن موضوع است تا به عنوان یک مولد در صنعت سینما رفتار کند؛ این اتفاق بسیار ویژه‌ای است، زیرا در حوزه فیلم کوتاه و مستند، جشنواره‌ها یکی از مسیرهای دیده شدن آثار فیلم‌سازها هستند و جشنواره‌های موضوعی هم به نوعی می‌توانند برای ساخته شدن فیلم‌های کوتاه و مستند در بستر موضوع یک جشنواره انگیزه باشند.

وی افزود: جشنواره‌های موضوعی مانند جشنواره فیلم حوا که با موضوع زنان و خانواده در حال برگزاری است، زمانی به نتیجه می‌رسند که تک دوره برگزار نشوند، بلکه به صورت متوالی و در دوره‌های متعدد برای نهادینه شدن این موضوع در بدنه سینما، برگزار شوند؛ البته با وجود برگزاری دوره‌های متعدد الزامی برای نتیجه دادن وجود ندارد و این نکته صرفا یکی از مسیرها و ملزومات تاثیرگذاری و نتیجه بخشی است که محوریت خانواده و نگاه ویژه به زنان در آثار بلند و کوتاه سینمایی و جشنواره‌ها، در سال‌های آینده ویژه‌تر دیده شود.

مدیر باشگاه فیلم‌اولی‌های انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره یکی از جشنواره‌های موضوعی که با موفقیت همراه نبود، عنوان کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان که امسال سی‌وپنجمین دوره خود را برگزار خواهد کرد، یکی از نمونه جشنواره‌های موضوعی است؛ با وجود برگزاری این جشنواره، چند درصد تولیدات سینمایی در حوزه کودکان و نوجوانان افزایش پیدا کرد؟ چند فیلم‌ساز برای حمایت از این حوزه به سمت تولید فیلم کوتاه، انیمیشن، فیلم بلند سینمایی و مستند رفته‌اند؟! برای همین برنامه‌ریزی بعد از برگزاری این دوره از جشنواره بسیار مهم‌تر از صرف برگزاری آن است.

نویسنده فیلم کوتاه «باشه برای فردا» درباره تولیدات فیلم کوتاه در حوزه خانواده تصریح کرد: اکثر فیلم‌های کوتاه به مساله خانواده اشاره می‌کنند و یا برای خانواده تولید شده‌اند، که حالا در برخی ا فیلم‌ها به ارزش‌گذاری خانواده توجه می‌شود و در برخی دیگر موضوعات ضد خانواده می‌شود و نشان دهنده این است که خانواده نقد می‌شود و روایتگر انفعال و آسیب‌هایی است که در دل خانواده ممکن است رقم بخورد.

منصوبی با اشاره به فیلم‌های کوتاه «شیهه» و «از اینجا باز شود» که در سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه حضور داشته‌اند و این فیلم‌ها اشاره‌ای به تاثیر خانواده در زندگی دارد، عنوان کرد: فیلم کوتاه درباره خانواده متعدد ساخته‌ می‌شود، فیلم‌هایی که مزیت‌های اخلاقی خانواده نشان می‌دهند و حتی فیلم‌هایی که خانواده را محدود می‌کنند؛ که با وجود جشنواره فیلم حوا، امیدوار هستم فیلم‌ها با محوریت خانواده بیشتر شوند و در سال‌های آینده شاهد آثار کوتاه باکیفتی در این حوزه باشیم.

وی که به عنوان نویسنده دو فیلم کوتاه راهیافته، در جشنواره حضور دارد، درباره دو فیلم کوتاه خود گفت: فیلم‌نامه دو فیلم کوتاه «باشه برای فردا» به کارگردانی علی رحیمی و «مرگ پروانه» به کارگردانی سید محمدحسین حسینی که هر دو به تهیه کنندگی کاظم دانشی تولید شده است، فیلم‌هایی هستند که من به همراه دوستانم در حوزه زنان، خانواده و فرزندآوری تولید کرده‌ایم.

منصوبی درباره فیلم‌نامه این دو فیلم کوتاه توضیح داد: هر دو فیلم‌نامه به سفارش دو نهاد رسمی نگارش شده بود که به دلایلی توسط آن نهادها مورد اقبال قرار نگرفت و در ادامه با تهیه کنندگی کاظم دانشی در دو سال گذشته ساخته شدند.

وی در پایان گفت: «باشه برای فردا» یکی از قسمت‌های فیلم کوتاه سه‌گانه‌ای بود که تنها دو قسمت از آن‌ها تولید شد که یکی از آن‌ها همین فیلم کوتاه «باشه برای فردا» بود و دیگری «شمارش معکوس» که با موضوع فرزندآوری یک مادر ورزشکار به کارگردانی امید توتونچی و تهیه کنندگی سید سجاد قافله‌باشی ساخته شد.

بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل‌و...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
روایتی از استعمار اروپاییان با ...
افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای ج...
از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خن...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *