جستجو

انیمیشن کوتاه «غبار» که به شیوه استاپ‌ موشن تهیه شده است، پس از پایان مراحل تولید آماده نمایش شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، ساخت انیمیشن کوتاه «غبار» به کارگردانی مشترک پوریا حسن پور و امیرحسین حاجی‌عابدی و همکاری استادان علی رستمی، عبدالصمد شاکر و مدیریت هنرستان یونس کهزادی به پایان رسید.

پوریا حسن‌پور، درباره انیمیشن «غبار» گفت: ساخت این انیمیشن عروسکی قریب به یک سال و نیم به طول انجامید. کلیه مراحل ساخت این انیمیشن توسط گروهی ۱۵ نفره از هنرجویان رشته گرافیک و انیمیشن هنرستان زکریا رازی و افراد دیگر انجام شده است. قالب این فیلم، ترسناک و درام می‌باشد و داستان دیوی را روایت میکند که مردم روستا همسر باردار او را بی‌رحمانه به آتش کشیدند و حالا شاهد اقدامات دیو داستان هستیم.

وی افزود: این انیمیشن با تکنیک استاپ موشن عروسکی تولید شده و در ساخت آن سعی بر این شد که در تمامی مراحل تولید از جمله ساخت دکور، عروسک‌ها و همچنین مرحله متحرک سازی، تمام سعی و تلاش بر این شده که از خلاقیت و نوآوری و ابتکار استفاده شود.

کارگردان انیمیشن کوتاه «غبار» درباره علت انتخاب تکنیک استاپ موشن عروسکی برای ساخت این اثر توضیح داد: انتخاب این تکنیک در درجه اول به این علت بود که با توجه به موضوع فیلمنامه، نباید تمایزی بین زندگی اساطیری دیو و زندگی واقعی جاری در محیط خانه و شهر محل زندگی کاراکتر اصلی داستان ایجاد می‌شد و استاپ موشن به دلیل نزدیکی بیشتر به واقعیت، بهترین انتخاب ممکن بود.

وی ادامه داد: از طرفی علاقه شخصی من به این تکنیک و تجربه‌ای که به واسطه تولید آثار قبلی داشتم، باعث انتخاب استاپ موشن برای تولید «غبار» شد. نزدیک به ۱۵ نفر از دوستان هنرمند در تولید اثر همکاری کردند و هر کدام با توجه به تخصص و تجربه‌ای که داشتند، نقش مهمی در بالا بردن ارزش کیفی آن ایفا کردند.

حسن پور درباره این انیمیشن کوتاه به خبرنگار پانا گفت: «غبار» اولین تجربه حرفه‌ای گروه ما در حوزه انیمیشن استاپ موشن است. از آنجا که این فیلم به‌عنوان پروژه عملی مدرسه مان به مرحله تولید رسید، ساخت آن حدود یک سال و نیم زمان برد. البته تولید این اثر به صورت متداوم نبود.

وی ادامه داد: پیش تولید نسبتاً سنگین و محدودیت در تولید باعث می‌شد مراحل مختلف کار به‌صورت مداوم و پشت‌سرهم طی نشود. بنابراین فیلمبرداری و عکاسی کار در بازه‌های زمانی متفاوتی انجام شد. گروه ما که تشکیل شده از عوامل حرفه‌ای و دلسوز در این پروژه با من همکاری داشتند.

کارگردان انیمیشن کوتاه «غبار» جشنواره فیلم مدرسه را فرصتی ارزشمند برای هنرجویان و دانش آموزان دانست و عنوان کرد: امکانی که برای اکران اینترنتی و نظر سنجی مردم برای این انیمیشن‌های کوتاه که با حمایت ارگان های مربوطه فراهم شده است فرصت بسیار ارزشمندی برای ارائه این آثار به عموم هنرجویان و دانش آموزان و آشنایی آن‌ها با این گونه آثار است.

عوامل این اثر عبارتند از: تهیه‌کننده: حسین جودکی، نویسنده: امیرحسین حاجی‌عابدی، انیماتور: پوریا حسن‌پور، حسام جودکی، تدوین: امیرحسین حاجی‌عابدی، حسام جودکی، طراحی و ترکیب صدا: سامان شهامت با تشکر از استاد بهروز شهامت، جلوه‌های ویژه: پوریا حسن‌پور، طراحی و ساخت کاراکتر: آتنا رهبرانی، محمدمهدی نائیجی، علیرضا شجاعی‌راد، طراح لباس: پریسا ایزدیان، عکاس: علی غریبی
طراحی و ساخت لوکیشن: پوریا حسن‌پور، امیرحسین حاجی‌عابدی، حسام جودکی، علیرضا شجاعی‌راد، محمدمهدی نائیجی، علی غریبی، محمدکاظم دانشیار، علی کرمی، با سپاس از : علی رستمی، عبدالصمد شاکر، یونس کهزادی مدیر محترم هنرستان زکریا رازی، مجری طرح: تیوان مدیا، تهیه شده در استودیو آرتون

«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
روایتی از استعمار اروپاییان با ...
افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای ج...
از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خن...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
هفتمین جلسه فصل نهم پاتوق فیلم ک...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *