جستجو

«نجوا‌های شکسته»، فیلم بلند برادران سهیلی از فیلم‌سازان انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر مشهد به جشنواره معتبر ژاپنی راه یافت.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم «نجوا‌های شکسته»/«Broken Whispers» به کارگردانی مشترک برادران سهیلی (امیراطهر و امیرمسعود) از فیلم‌سازان انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر مشهد به جشنواره یاماگاتا- ژاپن، یکی از مهمترین جشنواره‌های فیلم آسیا راه پیدا کرد.

امیراطهر سهیلی کارگردان «نجوا‌های شکسته» درباره این فیلم کوتاه عنوان کرد: فیلم کوتاه «نجوا‌های شکسته» از نوع فیلم بلند مستند است که به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر در سال ۱۴۰۱ تولید شده است و محصول مشترک ایران و سوریه به شمار می‌رود.

وی افزود: «نجوا‌های شکسته» روایتی هنرمندانه از درد مشترک اهالی شهری است که ساز‌های شکسته خود را از آوار جنگ بیرون می‌کشند و دوباره سعی بر این دارند که روح موسیقی و هنر را در شهر جاری کنند.

کارگردان «نجوا‌های شکسته» با اشاره به اینکه پخش بین‌المللی این اثر را شرکت اوریموند مدیا برعهده دارد، درباره حضور این فیلم در جشنواره یاماگاتا ژاپن تصریح کرد: این فیلم، تنها اثر ایرانی بخش رقابتی جشنواره یاماگاتا است که در بخش «جریان‌های نو» سینمای آسیا با فیلم‌های مطرحی از کشور‌های فرانسه، چین، کره، ژاپن، هند، میانمار و مصر به رقابت می‌پردازد.

سهیلی در پایان بیان کرد: جشنواره مستند یاماگاتا که هر دو سال یک بار در ژاپن برگزار می‌شود، با قدمتی ۳۴ ساله، مهمترین و یکی از تعیین کننده‌ترین جشنواره‌های فیلم مستند در قاره آسیا است.

لازم به ذکر است، فیلم کوتاه «فیلمرغ» به نویسندگی و کارگردانی امیرمسعود سهیلی و تهیه کنندگی امیرمسعود سهیلی و سید جلال روحانی، بر اساس داستان «راه و چاه» نوشته خالد نویسا در انجمن سینمای جوانان ایران-دفتر مشهد تهیه و تولید شده است.

بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل‌و...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...
روایتی از استعمار اروپاییان با ...
افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای ج...
از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خن...
«آخرین شیهه اسبی که خواب پروانه ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *