جستجو

چهاردهمین هفته فیلم و عکس مهاباد با تقدیر از فعالان حوزه‌ی فیلم‌ کوتاه و عکاسان جوان این شهرستان پرونده خود را بست.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، «رحیم بایزیدی» رئیس انجمن سینمای جوانان مهاباد در اختتامیه این مراسم اعلام کرد: در حالی چهاردهمین هفته فیلم و عکس این شهرستان را به پایان می‌بریم که  سینمای کوتاه همچنان نیازمند حمایت مسئولین و اقشار مختلف فرهنگی و هنری این شهرستان است .

بایزیدی فیلم کوتاه را دروازه فیلم بلند خواند و بیان کرد: امروز انجمن سینمای جوانان ایران با سابقه چهار دهه فعالیت در زمینه فیلم‌سازی و آموزش و حمایت‌های تولید بستری را برای فعالان این قشر فراهم کرده است و آن هم برگزاری گردهمایی فیلم‌سازان و عکاسان است.

بایزیدی با گلایه از مسئولین شهرستانی در خصوص حمایت نکردن معنوی و مادی از فیلم‌سازان اظهار داشت: انجمن سینمای جوانان مهاباد با همه این سختی‌ها پای به تولد سی سالگی خود گذاشته و مفتخر به این است که فیلم‌سازان خوبی را به جامعه سینمایی تحویل داده است.

در ادامه این مراسم، مناف ایرانپناه از پیشکسوتان عرصه فیلم و تلویزیون تصریح کرد: مهاباد پیش از این دارای سه سالن سینما بود اما متاسفانه این شهرستان از سال ۱۳۸۰ رنگ سینما را به خود ندیده است.

ایرانپناه افزود: انجمن سینمای جوانان مهاباد توانسته است رسالت خود را با وجود تمام محدودیت‌ها به نحو احسن طی کند و امروز ما شاهد چنین برنامه‌هایی در حمایت از جوانان هستیم.

کیانی معاون برنامه‌ریزی فرماندار مهاباد نیز در اختتامیه این مراسم طی سخنانی گفت: سینما یک نیاز در جامعه شهری است و نگرش یک سینماگر نسبت به محیط و جامعه، نگاهی کاوشگرانه است؛ چه بسا گاهی وقت‌ها یک عکاس و یا یک فیلم‌ساز با ثبت یک لحظه و یا ساخت یک فیلم می‌تواند ذهن مردم جامعه را به خود معطوف کند.

وی افزود: شهرستان مهاباد دارای فیلم‌سازان تراز اول و عکاسان جوانی است که توانسته‌اند در محافل ملی و بین‌المللی جایگاه خود را در جوامع سینمایی مطرح کنند.

چهاردهمین هفته فیلم و عکس شهرستان مهاباد از تاریخ ۶ الی ۸ مهر ماه در این شهرستان برگزار شد.

خبر: رحیم بایزیدی / انجمن سینمای جوانان مهاباد

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *